Ga naar inhoud

Starten met videobewerken!


Aanbevolen berichten

Zoals de titel al zegt: ik wil starten met het bewerken van video\'s (en dan bijvoorbeeld om een fragmovie te maken voor een spel). Alleen vroeg ik mij af, welke programma\'s ik hier voor nodig heb, of zal hebben op lange termijn, en welke tutorials/guids ik het beste kan lezen om snel op weg te komen.\r\n\r\nAlvast bedankt, roger\r\n\r\n(Budget speelt geen rol bij het aanschaffen van programma\'s)
Link naar reactie
Hey Roger,\r\nEr zijn verschillende soorten montage programma´s op de markt,\r\nDe ene al wat beter en makkelijker dan de andere\r\n\r\n@Redbull,Sony vegas is een goed programma,Maar 1groot nadeel (naar mijn mening)\r\nJe kunt geen mpeg2 video´s (deftig) importeren!\r\nHet is ook een te moeilijk programma om mee te starten om te \"leren monteren\",:-|\r\n\r\nPinnacle is een montage progje,waarvan je rap leert hoe je het 1 en ander moet doen.\r\ndat is ook maar bvb een effectje verslepen naar de tijdslijn en bewerken,\r\nNadeel aan pinnacle is beeld in beeld=> max. 2 Beeld in beeld\r\ndat er nog 100den sleutels zijn die je hoeft in te kopen om ander efecten vrij te stellen en te kunnen gebruiken,...:mad:\r\nBij sony vegas is dit dan weeral niet zo,\r\nAdobe premiere past automatisch updates aan,zonder extra kosten,wat bij de andere montageprogjes niet is.Het 1 is dan ook weer duurder dan de andere:rolleyes:\r\n\r\nIkzelf heb nu verschillende soorten montage progjes getest,en vind pinnacle studio 12 het makkelijkste is om te leren (de basis).effecten gebruiken,beeld bewerken,geluid faden,invoegen,...het zit niet zo complex in elkaar.\r\n\r\nMaar goed,dat is mijn mening,:)\r\nKzou zeggen ,koop een deftige montage programma waar jij je goed bij voelt,als jij bezig bent met video´s te monteren!!;)\r\n\r\nGrtjs Linecrest:cool:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...