Ga naar inhoud

TV op pc Zelfde beeld


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal\r\n\r\nIk ben dit weekend eens gaan rommelen, om mijn TV aan de PC aan te sluiten.\r\nIk gebruik hiervoor S-video naar scart op een analoge TV. In eerste instantie had ik zwart/wit beeld, maar na het gebruiken van een andere scartingang op TV had ik daar geen last meer van.\r\n\r\nNu zit ik met het volgende.\r\nDe eerste avond dat ik er mee bezig was, had ik op een gegeven moment, zowel op de pc als op de TV het zelfde beeld. Dus uitzending gemist kon ik op beide schermen bekijken.\r\nGeen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, het lijkt erop dat dat ineens gewoon zo was? i.i.g. kreeg ik met het opnieuw opstarten van de pc op het pc beeldscherm een soort breedbeeld scherm, en kon ik op tv precies hetzelfde zien als op de pc.\r\n\r\nNu echter, als ik mijn TV op de pc aansluit, krijg ik alleen beeld(achtergrondafbeelding van bureaublad) op tv als ik de optie: Het windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor aanvink. Heel lastig, aangezien je dan dus via je TV nieuw geopende vensters moet hanteren.(die openen alleen op TV scherm en niet op pc beeldscherm) Het beeld van mijn pc monitor is nu ook gewoon volledig (geen breedbeeld meer, oftewel zwarte balken onder en boven)\r\n\r\nHoe kan ik het nu weer voor elkaar krijgen om op beide beeldschermen hetzelfde af te spelen?\r\n\r\nIk heb een analoge TV (philips), en een Ati radeon video kaart namelijk: radeon 9200 pro family\r\n\r\nIk heb ergens anders gezien hoe men bij beeldscherm-eigenschappen, een uitgebreid venster kreeg met ATI erop. Ik krijg alleen de standaard beeldscherm eigenschappen in het configuratiescherm.\r\n\r\nIk hoor graag of iemand weet wat ik fout gedaan heb, of anders moet instellen!\r\n\r\nGroeten, \r\n\r\nHarry
Link naar reactie
Je moet ook uitbreiden niet gebruiken, je dient de optie \"overlapping\" te gebruiken en in de optie voor \"cinemamodus\" \"schermvullende video\" aanvinken.\r\n\r\nDien je wel de Omega drivers of alleen de driver van ATI b.v. te gebruiken, met de CCC van ATI werkt het weer anders maar komt het op hetzelfde neer.
Link naar reactie
[QUOTE=jeenharr;464748]\r\n\r\nDe eerste avond dat ik er mee bezig was, had ik op een gegeven moment, zowel op de pc als op de TV het zelfde beeld. Dus uitzending gemist kon ik op beide schermen bekijken.\r\nGeen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, het lijkt erop dat dat ineens gewoon zo was? i.i.g. kreeg ik met het opnieuw opstarten van de pc op het pc beeldscherm een soort breedbeeld scherm, en kon ik op tv precies hetzelfde zien als op de pc.\r\n\r\nNu echter, als ik mijn TV op de pc aansluit, krijg ik alleen beeld(achtergrondafbeelding van bureaublad) op tv als ik de optie: Het windows-bureaublad uitbreiden naar deze monitor aanvink. Heel lastig, aangezien je dan dus via je TV nieuw geopende vensters moet hanteren.(die openen alleen op TV scherm en niet op pc beeldscherm) Het beeld van mijn pc monitor is nu ook gewoon volledig (geen breedbeeld meer, oftewel zwarte balken onder en boven)\r\n\r\n[B]Hoe kan ik het nu weer voor elkaar krijgen om op beide beeldschermen hetzelfde af te spelen?[/B]\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nDus toch de clone-optie.....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...