Ga naar inhoud

Just taking a drive in my Erad Spacia Microcar


Aanbevolen berichten

[quote=tjoekse;465857]zeker nooit zo vroeg op de weg , dat het inhaalverbod nog niet van kracht is voor vrachtwagens , voor 06:00 houden ze constand de boel op .\n \nzo vroeg al op de weg ? , ja zo vroeg al .:o[/quote]\n \nIk bedoel ook meer de hinder van de microcars.\nVrachtwagens zijn altijd al hinderlijk ,,ik heb ook nog nooit een vrachtwagenchaufeur gezien die zich aan de verkeersregels houd ,en in hun cabine zijn ze ook overal mee bezig ,behalve met auto rijden.
Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=Animal;465859]Vrachtwagens zijn altijd al hinderlijk ,,ik heb ook nog nooit een vrachtwagenchaufeur gezien die zich aan de verkeersregels houd ,en in hun cabine zijn ze ook overal mee bezig ,behalve met auto rijden.[/QUOTE]\r\n\r\nOh ja laten we lekker gaan generaliseren alle vrachtwagenchauffeurs zijn klootzakken op de weg en zijn totaal niet serieus met hun werk bezig....:rolleyes: Ik stel voor dat we terug gaan naar de goeie ouwe tijd van de trekschuit :mrgreen: \r\nIk vraag me wel eens af of mensen beseffen dat we allemaal afhankelijk zijn van die ondingen die vrachtwagens heten. Ik had jullie toch wel iets hoger ingeschat hoor..... (cry)
Link naar reactie
[quote=hj1;465865]Oh ja laten we lekker gaan generaliseren alle vrachtwagenchauffeurs zijn klootzakken op de weg en zijn totaal niet serieus met hun werk bezig....:rolleyes: Ik stel voor dat we terug gaan naar de goeie ouwe tijd van de trekschuit :mrgreen: \nIk vraag me wel eens af of mensen beseffen dat we allemaal afhankelijk zijn van die ondingen die vrachtwagens heten. Ik had jullie toch wel iets hoger ingeschat hoor..... (cry)[/quote]\n \nIk denk dat je zelf begint met te generaliseren ,door de microcars naar het fietspad te verbannen.\nAls je echt beroeps chaufeur bent ,zouw je ook kunnen weten dat ze daar helemaal niet op passen ..Geld ook voor landbouwvoertuigen en rijtuigen met paarden er voor.(moeten zeker ook naar het fietspad)
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;465879]Ik denk dat je zelf begint met te generaliseren ,door de microcars naar het fietspad te verbannen.\r\nAls je echt beroeps chaufeur bent ,zouw je ook kunnen weten dat ze daar helemaal niet op passen ..Geld ook voor landbouwvoertuigen en rijtuigen met paarden er voor.(moeten zeker ook naar het fietspad)[/QUOTE]\r\n\r\nNou ik kan me niet herinneren dat ik het over landbouwvoertuigen gehad heb hoor :confused: Die kun je normaal onderscheiden als je op de openbare weg rijd. Het gaat er mij om dat je ze niet of moeilijk kunt onderscheiden van het overige verkeer terwijl ze maar 40km per uur rijden snap je? Dus wat ik wil zeggen is dat als je aan het rijden bent en je ziet in de verte vóór je een auto en het blijkt zo\'n microding te zijn dat je dan aardig in de ankers moet en dat gaat niet zo heel erg snel met 25ton aan lading.....\r\nEn ja dan zul je wel zeggen dat ik moet anticiperen en zo maar dat doe ik evengoed wel :) Inhalen is ook lastig omdat je nogal langzaam optrekt dus dat leid dan ook weer tot gevaarlijke situaties. Duidelijker kan ik niet zijn wat betreft \'mijn menig\' 8-|\r\nPs. Jij hebt het erover dat je nog nooit een chauffeur gezien hebt die zich aan de regels houd en dat is volgens mijn bescheiden mening toch écht generaliseren..... Maar ja ,nogmaals, wie ben ik? ;)
Link naar reactie
Zo\'n micro ding heeft geen auto kenteken ,dus moet als je ogen nog in orde zijn ,duidelijk te zien zijn.,dat het geen auto is. Ook een normale auto mag zo langzaam rijden op een 80km weg.\nOok moet je zo veel afstand bewaren ,en/of je snelheid zo aan passen ,dat je voor ieder obstakel op de weg op tijd kunt stoppen.\nAls jij voor zo\'n microcar volop in de ankers moet ,betekend dat gewoon dat je veel te hard reed.
Link naar reactie
[quote=hj1;465991]En sinds wanneer is 80km per uur te hard????????\nDat is 40 ja 40km verschil beste man.......[/quote]\n \nJe moet je sneheid AANPASSEN aan het overige verkeer.\n40 is op zo\'n weg ook niet te langzaam !!!\n \nMoet je toch maar beter opletten ,,het zijn ook altijd de vrachtwagens ,die achterop een file knallen.
Link naar reactie
Hier is er weer zo een !!!\n \n[QUOTE] \nPRINSENBEEK - Op de A16 richting Rotterdam, ter hoogte van café De Elsakker, is vanochtend tegen half acht een vrachtwagen op een file gebotst.\nBij het ongeluk waren twee vrachtauto\'s en een personenauto betrokken. \n \nEen vrachtwagenchauffeur raakte hierbij gewond en is met de traumahelikopter naar het Amphia Ziekenhuis in Breda vervoerd. Het ongeluk veroorzaakte een flinke file. \n \nDe chauffeur van de Belgische vrachtauto bemerkte de file voor hem te laat en reed op de laatste vrachtauto. Een achterop komende personenauto kon de voertuigen niet meer ontwijken. De chauffeur van de tweede vrachtauto raakte hierbij bekneld en moest door de brandweer worden bevrijd. De schade aan de personenauto viel mee.\n[/QUOTE]
Link naar reactie
Deze wagentjes moeten gewoon net als landbouw voertuigen een driehoek achterop krijgen, dan kun je ze tenminste simpel herkennen, helaas voor degrijze rijden veel mensen die in dit soort auto\'s rijden ook nog eens heel slecht (ik zeg niet allemaal maar uit ervaring dat het er veel zijn), ik had er laatst bijna eentje onder de trekker, ik kom met 40km/u aanrijden trekt hij ineens op terweil het voor een stop bord staat, kon nog net een nood stop maken gelukkig voor dat persoon, anders was hij er zeker geweest, een combinatie van 30 ton tegen een autotje van een paar kilo.....
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;466096]Je moet je sneheid AANPASSEN aan het overige verkeer.\r\n40 is op zo\'n weg ook niet te langzaam !!!\r\n \r\nMoet je toch maar beter opletten ,,het zijn ook altijd de vrachtwagens ,die achterop een file knallen.[/QUOTE]\r\n\r\nTuurlijk jij blijft er ook lekker op je gemakje achterhangen of niet dan????\r\nIn dát geval zou je ook geen last van vrachtwagens moeten hebben bijdehandje want dan kun je daar toch ook gewoon achter blijven met 80 =km per uur?:-P\r\n\r\nOh en zal ik even de ongevallen van de laatste paar weken hier op het forum knallen waar géén vrachtwagens bij betrokken waren?\r\nDan zal de server het nog moeilijk gaan krijgen......:rolleyes:\r\nAls er een vrachtwagen bij betrokken is dan wordt het er extra bij vermeld daarom valt het dan meteen op maar negen van de tien ongevallen gebeuren gewoon met personenwagens even ter info.....\r\nHet zal mij verder een worst wezen dat jij een hekel aan chauffeurs hebt hoor ik doe gewoon mijn werk om [B]DE CONSUMENT DUS OOK JIJ...[/B]\r\nvan dienst te zijn niet meer en niet minder.\r\nIk dank u voor de aandacht en een prettige avond verder.\r\nPs @Reintje: Dank voor de verfrissende opmerking;)
Link naar reactie
[QUOTE] \nHet zal mij verder een worst wezen dat jij een hekel aan chauffeurs hebt hoor ik doe gewoon mijn werk om [B]DE CONSUMENT DUS OOK JIJ...[/B]\nvan dienst te zijn niet meer en niet minder.\n[/QUOTE]\n \nNiemand doet om deze reden zijn werk !!!\n \nEn op de weg moet je gewoon rekening houden met ALLE weggebruikers ,,ook de minder snelle.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;465981]Zo\'n micro ding heeft geen auto kenteken ,dus moet als je ogen nog in orde zijn ,duidelijk te zien zijn.,dat het geen auto is. Ook een normale auto mag zo langzaam rijden op een 80km weg.\r\nOok moet je zo veel afstand bewaren ,en/of je snelheid zo aan passen ,dat je voor ieder obstakel op de weg op tijd kunt stoppen.\r\nAls jij voor zo\'n microcar volop in de ankers moet ,betekend dat gewoon dat je veel te hard reed.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je op een 80-km weg vol in de ankers moet voor zo\'n \'micro ding\' dan doet de \'micro ding\'-bestuurder iets fout, want hij mag daar niet rijden.....
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;466343]Niemand doet om deze reden zijn werk !!! [/QUOTE]\n\nOh? nou ik wel! Kun je nagaan hoe goed ik bezig ben joh.... Tuurlijk werk ik voor mijn geld maar als ik niks met dit vak zou hebben dan zocht ik wel wat anders. Ik hou met iedereen rekening op de weg, ik zal wel moeten, anders wordt het een grote puinzooi. Dat ik die microcars gevaarlijk vind op de openbare weg is mijn mening en dat wil nog niet zeggen dat u lieden dat ook moet vinden.... :D
Link naar reactie
@hj1 voorzie voor jouw een donkere toekomst, daar er op het ogenblik binnen Europa en ja ook Nederland steeds meer brommobielen/microcars/mopedcars verkocht worden,en dus aan het verkeer deel zullen gaan nemen.\r\nIn b.v delen van Italie worden er inmiddels al meer microcars verkocht dan auto\'s, en ook in Nederland en Duitsland stijgt de verkoop van de brommobiel, inmiddels stappen vele autogarage bedrijven over na verkoop en onderhoud van brommobielen.\r\nBrommobielen worden de nieuwe melkkoeien voor deze garagehouders daar ze aan automobielen na genoeg geen droogbrood meer kunnen verdienen, en alles wat er in/aan en of met een brommobiel te maken heeft kwa onderhoud en of vervanging kunstmatig hoog in verkoopprijs gehouden word zodat een ieder (behalve de consument dan) hier een flink graantje aan mee kunnen pikken.\r\nKortom de brommobielen/microcars/mopedcars is in opmars, en daar mijn 12 jaar oude brommobiel inmiddels al een ruime 157000 gereden kilometers op de teller heeft staan (zie de afbeelding hier onder) zijn het wat je noemt nu ook niet echt wegwerp vervoersmiddelen.\r\n[img]http://www.brom-mobiel.info/picture_library/tellerstand.jpeg[/img]\r\n\r\nGerard
Link naar reactie
[quote=dutch-online;466378].............\n\nJe bedoelt mischien een vlaggetje net als op de kleine kinderfietsjes ??:D:D\n\nMaar dit terzijde veel van de 40 KM bestuurders hebben vaak voor dat ze hun karretje kochten ,weinig tot niet aan het verkeer deelgenomen, dus ook voor hen zou een opfris cursus verkeersregels goed van pas komen,\nwant je komt ze ook regelmatig tegen op wegen waar ze vanwege de wetgeving niet thuis horen.:(:rolleyes:[/quote]\nnee, een gevaren driehoek, op een trekker moet je die verplicht hebben achterop, waarom op deze mini auto\'s niet? ze zijn net zo gevaarlijk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...