Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Goedenavond iedereen,\r\n\r\nIk heb een vraag die te maken heeft met het bewerken van foto\'s. Ikzelf ben een meisje..:D.. en waar houden meisjes van? Van foto\'s maken en soms van foto\'s bewerken. Ik heb zo hier en daar eens rondgekeken en dan kom ik uit bij een fotobewerkingsprogramma als \'Photoshop\'. Alleen het probleem is, dat ik dit programma veel te moeilijk vind (in gebruik)!\r\n\r\nDaarom luidt mijn vraag: weet er iemand een simpel fotobewerkingsprogramma dat door een gewoon doorsnee meisje gebruikt kan worden? ..:$\r\n\r\nLiefs.
Link naar reactie
Photoshop is zo ongeveer het beste op dat gebied, maar is in eerste instantie toch meer bedoeld voor de professionals. Photoshop Elements is dan misschien een betere keuze, al heb je daar ook nog steeds een berg mogelijkheden die je misschien nooit gebruikt.\nPaint Shop Pro is een stukken goedkoper alternatief, dat weliswaar niet net zo goed en uitgebreid is, maar voor de meeste mensen prima voldoet. Er is ook een probeerversie die je kunt downloaden, dus dan kun je eens zien of dat beter gaat.\nAls gratis alternatief kun je The Gimp overwegen, een open source programma, maar dat werkt weer heel anders als de andere twee (die nog redelijk op elkaar lijken) en veel mensen geven toe dat, hoewel het prima werkt, het ook flink wat tijd kost om alles onder de knie te krijgen. Lijkt me dus niet zo\'n geweldige optie.\n\nHet hangt er trouwens ook een beetje vanaf wat je onder fotobewerking verstaat. Je zou er versteld van staan wat sommige mensen met iets simpels als Windows Paint voor elkaar krijgen.
Link naar reactie
Allereerst hartelijk dank voor jullie reacties! Ik had eerlijk gezegd niet zo snel een reactie verwacht, gezien de tijd van mijn eerste post(A)!\r\n\r\nIn principe versta ik onder \'fotobewerking\' het zwart/wit maken van foto\'s, het wazig maken van achtergronden, zodat objecten en personen beter naar voren komen, het veranderen van achtergrondkleuren en ga zo maar door!\r\n\r\nIk ben gewoon een doorsnee meisje dus ik heb (sorry dat ik het moet zeggen:$) denk ik een redelijk simpel programma nodig. Ik ga Paint Shop Pro proberen en als dat niet zo\'n succes is/wordt, zal ik De Gimp proberen!\r\n\r\nLiefs.
Link naar reactie
PaintShop Pro is vergelijkbaar met Photoshop. Ik heb een nichtje, die destijds als 12 jarige al met Photoshop aan de slag ging. Het is echt wel te doen, een ingewikkeld programma met veel mogelijkheden, als je het programma maar regelmatig gebruikt en in het begin voor jezelf de stappen in kladblok (bijv.) opslaat. Je kunt dan later altijd kijken hoe je iets hebt gedaan.
Link naar reactie
Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor jullie reacties! \"Jullie hebben me uit de brand geholpen..(A)!\"\nMijn keuze is uiteindelijk gevallen op Picasa(A)! PaintShop Pro lijkt inderdaad erg veel op Photoshop (en daarom vind ik het ook erg moeilijk). Paint.Net is me ook goed bevallen:)! Ik ga nu weer verder met uitproberen en dergelijke(A),\n\nnogmaals bedankt!\n\nLiefs!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...