Ga naar inhoud

avi of mpeg


Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,\r\n\r\nSinds kort ben ik in het bezit van een JVC camcorder met harde schijf. Nu we terug zijn van vakantie wil ik mijn opnames gebruiken in een presentatie en daar waar nodig is bewerken.\r\n\r\nOm de opnames te bewerken dien ik volgens mij de *mod bestanden te converteren naar *.avi of *.mpeg. Dit converteren wil ik gaan doen met Cyberlink PowerDirector.\r\n\r\nWanneer ik de opnames in het programma heb geladen en naar de tijdlijn heb gesleept klik ik op “produceren” boven in het scherm. Vervolgens kies ik ”een bestand maken”. Hierna heb ik de keuze uit de volgende bestandstypen waarin ik het *.mod bestand kan omzetten, nl:\r\n- avi-bestand\r\n- divx-bestand\r\n- mpeg1\r\n- mpeg2\r\n\r\nWanneer ik avi kies heb ik vervolgens weer de keuze uit DV-AVI en Windows-AVI. Bij divx heb ik de keuze uit AVI lage, gemiddelde en hoge kwaliteit. Bij mpeg1 en mpeg2 heb ik de keuze uit goede, betere en beste kwaliteit.\r\n\r\nZou iemand mij aan kunnen geven naar welke extensie ik mijn mod-bestand het beste kan converteren, zodat ik de opnames kan bewerken zonder al te veel kwaliteitsverschil.\r\n\r\nDaarnaast zou ik graag willen weten wat nu precies het verschil is tussen avi, divx en mepg, en wat het verschil is tussen DV-AVI en Windows-AVI?\r\n\r\nNa wat zoekwerk op internet heb ik het idee dat ik het beste kan converteren naar DV-AVI. \r\n\r\nGraag zou ik willen weten of mijn gedachte juist is.\r\n\r\nIs er naast DV-AVI nog een hogere kwaliteit (buiten HD dan)?\r\n\r\nBij voorbaat dank,
Link naar reactie
een video bestaat uit (minimaal) beeld en geluid, maar soms ook meerdere geluids sporen (talen)\r\nondertitels en hoofdstukken.\r\nhet bekendste voorbeeld van die laatste 3 is een dvd.\r\n\r\nom te zorgen dat die dingen op de juiste manier afspelen (synchroon) bestaan er containers.\r\neen container houd dus die dingen bij elkaar. (voor het gemak spreek ik nu alleen nog maar over beeld en geluid)\r\ncontainers zijn bv: avi, vob, wmv, mkv, mpeg\r\n\r\nin de container zit dus beeld en geluid, bijna altijd is dit gecomprimeerd\r\ndit comprimeren gebeurt met codecs ( [COLOR=\"Red\"]co[/COLOR]deren [COLOR=\"#ff0000\"]dec[/COLOR]oderen )\r\ncomprimeren houd het bestand klein, één van de bekentste codecs is mp3\r\nvoorbeelden van codec\'s zijn: divx, xvid, mpeg1, mpeg2, 264\r\n\r\ndv-avi is een ongecomprimeerde video in een avi container, dit is inderdaad het beste formaat om te bewerken.\r\nals je een gecomprimeerde avi gaat bewerken moet het programma de film eerst decoderen, dan bewerken en dan weer comprimeren en aangezien comrimeren altijd kwaliteit kost is dit dus slecht voor het resultaat en het kost ook heel veel tijd.\r\nhet nadeel van dv-avi is dat het veel ruimte in neemt op je harde schijf , 13 gig per uur film.\r\n\r\ner zullen best wel hogere kwaliteiten zijn voor ongecomprimeerde video\'s maar dan ga je over film studio\'s praten.
Link naar reactie
Hoi Turn,\r\n\r\nBedankt voor je snelle en duidelijke reactie.\r\n\r\nIk kan mijn *.mod bestanden dus het beste naar *.avi converteren. Hangt de kwaliteit van de te converteren bestanden nog af van de geinstaleerde codecs of maakt dit niet uit.\r\n\r\nIk heb nl. K-Lite Codec Pack geinstaleerd staan op mijn PC, of zitten alle benodigde codecs in het programma (in dit geval Cyberlink PowerDirector)?\r\n\r\nBvd.
Link naar reactie
je kan ze het best naar dv-avi omzetten >> bewerken >> en dan naar het juiste eindformaat\r\ndit laatste kan ik niet voor je bepalen dat hangt er vanaf wat je ermee wilt. \r\n\r\nkwaliteit hangt af van een paar dingen\r\n1 de codec, divx is beter dan mpeg1, maar 264 is nog weer beter\r\n2 de aansturing (lees: instellingen) van de codec, dit regel je dus in het programma \r\nga er van uit dat het omzetten naar goeie kwaliteit uren kost, afhankelijk van je pc.
Link naar reactie
Ik denk dat je er net zo goed metteen mpeg2 van kunt maken ,als het eind resultaat voor dvd is bedoeld ,en als je montage prg daar mee kan werken.\nDe mod file\'s zijn namelijk ook al flink gecomprimeerd ,dus eerst er dv-avi van maken en daarna toch weer mpg2 haalt niks uit ,,misschien wordt de kwaliteit nog wel slechter door al dat op en neer gecomprimeer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...