Ga naar inhoud

iemand ervaring met premiere elements op een mac?


Aanbevolen berichten

[QUOTE=Lange Pier;457689]\n\nNee, maar wel met ellelange discussies over niets door je topics.:-P[/QUOTE]\n\nTja, dat kan ik ook niet helpen, Had ook niet verwacht dat de discussie na bijna een jaar opeens weer opgepakt werd! kan ik mijn topic intrekken? want aan ellenlang ja-nee gekrakeel heb je ook niets.\nIk ga het maar gewoon proberen denk ik (als ik mijn vakantiegeld binnen heb, eerder kan ik zo\'n duur geval niet betalen). En als het tegen valt, kan ik hem altijd nog weer voor een redelijk prijsje verkopen blijkbaar.
Link naar reactie
Ik zou meteen voor wat serieuzere software kiezen zoals Final Cut Express en Photoshop CS. De mogelijkheden zijn groter en m.n. FCE is ook Apple en werkelijk supersnel en 100 % stabiel op je computer. Daarnaast zijn er veel gebruikersforums op het net voor specifieke vragen en tips op allerlei gebied - daar kun je veel aan hebben.\r\n\r\nQua iMac aanschaf - die DDR2 of DDR3 zul jij niets van merken. 4 GB RAM maakt wel veel verschil omdat bijv. Photoshop maar ook video-editing programma\'s daar heel veel gebruik van maken. \r\n\r\nEen iMac van 2007 ipv 2008 is ook een goede keuze, scheelt je aanzienlijk geld en het snelheidsverschil zal je waarschijnlijk niet eens opvallen. Zorg er wel voor dat je het laatste MacOSX erbij krijgt; 10.5. Upgrades worden automatisch geinstalleerd als je deze versie [of hoger] hebt. Als je even vraagt krijg je misschien de door jouw gewenste software er ook nog bij: Mac gebruikers zijn niet zelden fervente software verzamelaars, dus als je een tweedehandsje koopt krijg je er vaak van alles bij. Evt. even vragen. \r\nRAM bijplaatsen is heel gemakkelijk zelf te doen, maar check even online dat je het goede type koopt ! Niet bij de Appleshop kopen, daar vragen ze veel te veel voor een simpel chipje. Ik heb \'t zelf op Marktplaats gekocht voor maar 25 euro [4 GB] en \'t werkt perfect.\r\n\r\nSucces !
Link naar reactie
[QUOTE=Steven Bas;458171]Ik zou meteen voor wat serieuzere software kiezen zoals Final Cut Express en Photoshop CS.[/QUOTE]\r\nHeb je Premiere Elements ooit gezien? Da\'s behoorlijk serieus in mijn ogen. Final Cut Express kost nog een behoorlijke bom duiten: 200 euro. Premiere Elements 6 voor Mac krijg je voor minder dan de helft.\r\n\r\nOverigens is Photoshop CS al behoorlijk verouderd. Als je toch iets aanschaft, neem dan de nieuwste versie
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;458187]Heb je Premiere Elements ooit gezien? Da\'s behoorlijk serieus in mijn ogen. Final Cut Express kost nog een behoorlijke bom duiten: 200 euro. Premiere Elements 6 voor Mac krijg je voor minder dan de helft.\r\n\r\nOverigens is Photoshop CS al behoorlijk verouderd. Als je toch iets aanschaft, neem dan de nieuwste versie[/QUOTE]\r\n\r\nPremiere Elements is echt niet te vergelijken met Final Cut qua opties etc.]. \r\nNet zoals Photoshop Elements niet echt met Photoshop CS [welke versie dan ook] is te vergelijken. Final Cut wordt bijv. gebruikt in Hollywood bij film-postproduktie, ik denk dat Premiere Elements daar niet gemakkelijk te vinden is. Hoewel dat programma op zich, voor niet te veeleisende zaken, ook prima is. \r\n\r\nIkzelf gebruik Final Cut Pro, werkelijk een prachtig en zeer gemakkelijk te gebruiken programma. Maar wel prijzig, inderdaad, hoewel daar natuurlijk wel oplossingen voor zijn te vinden op het grote internet... ;)\r\nPremiere vond ik altijd erg matig, de interface was niet echt logisch in mijn ogen en qua uitwisseling met andere bestandsformaten ook niet goed. Maar het kan zijn dat er inmiddels eea ten goede is veranderd natuurlijk, het is al een tijd geleden dat ik ermee heb moeten werken...\r\n\r\nMaw het hangt helemaal af van je eisen.
Link naar reactie
[QUOTE=Steven Bas;458206]Final Cut wordt bijv. gebruikt in Hollywood bij film-postproduktie, ik denk dat Premiere Elements daar niet gemakkelijk te vinden is. Hoewel dat programma op zich, voor niet te veeleisende zaken, ook prima is. [/QUOTE]\r\nHoewel ik niet kan oordelen over Final Cut, vind ik wel dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent.\r\n\r\nDe Final Cut die in Hollywood wordt gebruikt is zeker niet Final Cut [B]Elements[/B], maar de Final Cut [B]Pro[/B]. Zulke Hollywood-software moet je dan niet met Premiere Elements gaan vergelijken, maar met z\'n grote broer Premiere Pro.\r\n\r\nVoor professionele toepassingen moet je het simpelweg niet zoeken in de Elements reeks van Adobe, hoewel die Elements producten voor hobby etc. meer dan genoeg functies bevatten en vaak gebruiksvriendelijker zijn dat de volledige versies.\r\n\r\n\r\nIn ieder geval, het is uiteindelijk aan de TS om te beslissen wat het meest geschikte programma is: Final Cut of Premiere. De opties zijn in ieder geval genoemd, en ik kan verder ook niet in het budget van TS kijken.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;458238]Hoewel ik niet kan oordelen over Final Cut, vind ik wel dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent.\r\n\r\nDe Final Cut die in Hollywood wordt gebruikt is zeker niet Final Cut [B]Elements[/B], maar de Final Cut [B]Pro[/B]. Zulke Hollywood-software moet je dan niet met Premiere Elements gaan vergelijken, maar met z\'n grote broer Premiere Pro.\r\n\r\nVoor professionele toepassingen moet je het simpelweg niet zoeken in de Elements reeks van Adobe, hoewel die Elements producten voor hobby etc. meer dan genoeg functies bevatten en vaak gebruiksvriendelijker zijn dat de volledige versies.\r\n\r\n\r\nIn ieder geval, het is uiteindelijk aan de TS om te beslissen wat het meest geschikte programma is: Final Cut of Premiere. De opties zijn in ieder geval genoemd, en ik kan verder ook niet in het budget van TS kijken.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk was een beetje onduidelijk inderdaad. \r\nFinal Cut Elements en Final Cut Pro hebben dezelfde gebruiksvriendelijke interface en basisopties [dat bedoelde ik], maar FCP gaat daarna natuurlijk verder qua mogelijkheden. Vanuit Photoshop kun je layered files [.psd] importeren op evenzovele sporen; multitrack audio idem dito. \r\nMocht je ooit de professionele kant op willen dan is Final Cut Elements ook een goeie opstap naar FCP [uiteraard]. Vanuit Final Cut kun je ook eenvoudig projecten exporteren naar bijvoorbeeld Adobe After Effects [o.m. met het programma \'Automatic Duck\'; dan hoef je het niet eens eerst op te slaan]. DVDs maken van je Final Cut project gaat ook super simpel door de optimale integratie met DVD authoring programma\'s; van eenvoudig [zoals iDVD - gratis op elke Mac] tot groot : DVD Studio Pro [zit in de Final Cut Studio suite]\r\n \r\nPremiere Pro kom je weinig tegen in de pro wereld, het is in mijn ervaring niet zo\'n gebruiksvriendelijk programma. Je ziet het wel veel op scholen en dergelijke, waarschijnlijk omdat die meestal met Windows PCs werken en daarvoor was geen alternatieve goede video editor voorhanden.\r\n\r\nSucces met je keuze !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...