Ga naar inhoud

3GB in plaats van 4GB


Aanbevolen berichten

Komt doordat de fabrikant een iets andere definitie van \"GB\" aanhoudt dan in de volksmond gebruikelijk is.\n\nDe fabrikant defineert 4GB als 4x1000^3 byte\nJe computer daarentegen defineert 4GB als 4x10[b]24[/b]^3 byte, wat aanzienlijk meer is. \n\nIs dit oplichterij? Nee niet echt, de notatie is nog niet zo heel lang geleden gestandaardiseerd. Hierbij is GB officieel 1000^3 Byte geworden, ofwel precies zoals de fabrikant opgeeft. De officiële (nauwelijks gebruikte) notatie voor 1024^3 Byte is GiB. \n\nWindows XP is van voor die tijd en gebruikt dus \"GB\" waar eigenlijk \"GiB\" bedoeld wordt. \n\n\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Veelvouden_van_bytes[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=fokke;457018]maar hoe zit dat dan met een bestand van 1,6 GB moet ik dan 4GB geloven of moet ik dan 3,7GB geloven??[/QUOTE]\r\n\r\nals je in dezelfde maten blijft rekenen kom je altijd uit (dus niet GB en MB en KB door elkaar gaan gebruiken)\r\ndus windows zegt 3.7 GB op je stick\r\n2 bestanden van 1.6 GB = 3.2 GB , en dan heb je nog 0.5 GB over
Link naar reactie
[QUOTE=queenfanmichel;457148]Vaak zitten er ook programma\'s (verborgen) van de fabrikant op een USB stick, zo installeerd ScanDisk ook een Programma op je pc als je hun sticks koppelt.\r\n\r\nMischien is dit ook wel in jouw geval.[/QUOTE]\r\n\r\nécht nie he, bij mij niet in ieder geval.\r\nZou niet weten wat die moet installeren.\r\nOf je moet zo\'n speciale kopen met beveiligings gedoe ofzo maar dan nog niet hier.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;457255]Sandisk\'s (en niet scandisk!) U3 gebeuren zet wat dingen op je harde schijf, maar ruimt dit ook weer netjes op. Het enige wat blijft hangen (in een tijdelijke map!) is de opruimtool. Er wordt zeker niets geinstalleerd. Hooguit wat heen en weer gekopieerd tijdens het gebruik van U3.[/QUOTE]\r\nDat bedoel ik ook, maar dit gebruikt wel ruimte op je stick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...