Ga naar inhoud

video8 en pinnacle studio plus


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk kan mijn video8 opnames niet in pinnacle binnenhalen.\r\nHet lukt wel met een apparaatje ertussen (high speed dvd maker, Zolid, en software.\r\ntulp -> apparaatje -> usb\r\nDe kwaliteit valt me tegen en ik was benieuwd of ik niet direct op de pc kan aansluiten. (klopt het dat er veel kwaliteit verloren gaat bij capturen van analoog naar dig. met zo\'n apparaatje?).\r\n\r\nEr zit een Hauppauge WinTV PVR PCI II capture kaart in.\r\nIk kan met de software van het ene apparaatje kiezen voor die kaart als zijnde videoapparaat. \r\nKrijg ook beeld en geluid, maar kan niet opnemen. Melding: opname-indeling is niet goed. Dus er wordt niet omgezet van analoog naar digitaal (toch?). Dat zou dat apparaatje doen, en die zit er dan niet tussen.\r\nNu weer over Pinnacle. Die moet dat toch ook kunnen omzetten. Of kan dat alleen met een pinnacle capture kaart?\r\nIk snap er niets meer van, en ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen!\r\nIn de videocamera kunnen een gele en een rode stekker. In mijn pc heb ik een tv in (hier zit de kabel van de tv in) daarnaast rood,wit,geel, composiet naast elkaar. Daarboven nog een keer geel.\r\nMisschien ligt het aan de drivers van de Hauppauge kaart? Of heb ik nog andere software nodig (gaat zolid alleen met zolid gedigitaliseerd ofzo?).\r\nOf moet ik aansluiten via firewire? (die zit aan de voorkant). Zo ja, hoe kom ik van tulpstekkers naar firewire?\r\nTja, en anders moet ik het met mindere kwaliteit doen...
Link naar reactie
Video8 is sowieso niet heel hoge kwaliteit, dus verwacht wat dat betreft geen wonderen.\r\n\r\n[QUOTE]De kwaliteit valt me tegen en ik was benieuwd of ik niet direct op de pc kan aansluiten.[/QUOTE]Ja en nee. Er zal een of andere[I]digitizer[/I] tussen moeten zitten. Deze digitizer kan eventueel ingebouwd zijn, zoals je Hauppauge kaart.\r\n\r\n[QUOTE]Ik kan met de software van het ene apparaatje kiezen voor die kaart als zijnde videoapparaat. \r\nKrijg ook beeld en geluid, maar kan niet opnemen. Melding: opname-indeling is niet goed.[/QUOTE]\r\nAls het goed is zit er bij de Hauppauge kaart ook software om beelden te capture/op te nemen.\r\n\r\n[QUOTE]Dus er wordt niet omgezet van analoog naar digitaal (toch?).[/QUOTE]\r\nJawel, anders had je uberhaupt geen beeld/geluid in de computer.\r\n\r\n[QUOTE]Die moet dat toch ook kunnen omzetten. [/QUOTE]\r\nAls Pinnacle je Hauppauge kaart of Zolid kan aansturen, dan wel.\r\n\r\n[QUOTE]Of moet ik aansluiten via firewire? (die zit aan de voorkant). Zo ja, hoe kom ik van tulpstekkers naar firewire?\r\n[/QUOTE]\r\nFirewire kun je alleen gebruiken als je videocamera digitaal opneemt. Aangezien je een video8 camera hebt is dat dus geen optie.\r\n\r\n\r\nOm te beoordelen of de kwaliteit echt zo slecht is, zou je eens een gedigitaliseerd stukje op dvd moeten zetten. Deze dvd vervolgens in de dvdspeler van de tv leggen. En dan vergelijken met het resultaat als je de camera direct op de tv aansluit. Ik vermoed dat het verschil niet heel groot is. In vergelijking met wat we nu gewend zijn (HD enzo), is video8 per definitie slechte kwaliteit.
Link naar reactie
Foo Bar, bedankt voor je snelle reactie!\r\nhaha is ook zo ; we zijn verwend hè? \r\nDaarbij genomen is het materiaal al bijna 20 jaar oud (slik).\r\nIk ga idd maar eerst proberen een gebrand stukje te bekijken en te vergelijken, alvorens me in allerlei bochten te wringen. \r\nStel dat het niet lukt, waar vind ik de capture software voor mijn Hauppauge kaart. Voor zover ik kan beoordelen is hier niets van geinstalleerd.\r\nZou dat de reden kunnen zijn dat ik in Pinnacle alleen maar voor DV cam kan kiezen als opnamebron, en niet voor de Hauppauge kaart/analoge camera?
Link naar reactie
Capture software voor de Hauppauge zou je er in principe op cd bij moeten hebben gekregen. Als dat niet zo is, kun je deze waarschijnlijk alsnog vanaf de website van Hauppauge downloaden: [url]http://www.hauppauge.com/site/support/support.html[/url]\r\n\r\nWaarom Pinnacle niet meewerkt weet ik niet. Versie 8 is niet meer de nieuwste, dus misschien herkent deze je capture kaart niet omdat deze mogelijk nieuwer is dan pinnacle.
Link naar reactie
Heb studio 11 ;-) (de 8 komt van video 8 denk ik?!)\r\nUlead DVD MovieFactory komt met de Hauppauge. Hierop kan ik kiezen als bron voor de Hauppauge kaart. Maar het lijkt er op dat ik dan alleen TV kanalen kan capturen.\r\n\r\n@animal; klopt. Ik had eerst een DVD rec. gekocht. Toen bedacht ik dat ik uiteindelijk ook videobewerking wil gaan doen en heb de boel terug gedaan en een nieuwe pc gekocht. (dual core, snelle processor, snel werkgeheugen, grote opslag, etc. kortom ik was er helemaal klaar voor.) Nou blijkt het capturen alleen al een hoop voeten in aarde te hebben. En om er nou een DVD rec. bij te kopen?! Ik gebruik media center als dvd rec. ; geen vuiltje aan de lucht! \r\nEnnuh... moet een beetje opletten met de uitgaven, anders wist ik het wel; dan liet ik het doen!! haha!\r\n\r\nIn Pinnacle kan ik alleen kiezen voor een DV-cam. De analoge wordt niet gezien.\r\nNog ideeën?
Link naar reactie
De videorecorder wordt veelal vervangen door een dvd recorder ,tegenwoordig met Harddisk.\nMaar zonder harddisk ,als ze er nog zijn ,zijn ze zelfs goedkoper dan een video recorder ooit is geweest.\nIk neem aan dat wanneer je wat van de tv wilt opnemen daar geen pc voor gaat gebruiken ,kan natuurlijk wel maar is allemaal erg omslachtig.\nEcht video monteren van een digitale camera doe ik ook met de pc ,maar oude analoge bandjes doe ik gewoon met de dvd recorder, Als je dan wat handig bent en goed op let kun je er tijdens het opnemen nog steeds de slechte stukken uit laten .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...