Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\nIk heb namelijk Staxrip gebruikt wil namelijk een video remasteren.\r\nAlleen de het beeld wordt geremasterd en de bitrate anders wil deze importen in dat programma HC encoder (zowel DVD-rebuilder genoemd)\r\n.\r\nIs het ook mogelijk om hem im te porteren in dat programma HC encoder?\r\nDan wil ik een volledige DVD van maken met filters:confused:\r\n\r\nBen opzoek naar iemand die een beetje verstand heeft van DVD-rebuilder de versie HC encoder?\r\n\r\nAlvast bedankt voor uw reactie?
Link naar reactie
laten we eens bij het begin beginnen, wat voor film heb je en wat moet het worden.\r\nwat heb je gedaan met Staxrip.\r\n\r\nhc-encoder wordt niet ook wel dvd-rebuilder genoemt\r\ndvd-rebuilder is het programma (met gui) en hc is de encoder (codec) die comprimeerd dus de video.\r\n\r\nvoor de rest vind ik je verhaal niet echt duidelijk,\r\nbedoel je dat je een dvd in rebuilder openen, ja dat is wel de bedoeling, dvd rebuilder (pro) wordt gebruikt om van een dvd9 een dvd5 te maken.
Link naar reactie
Ik heb Staxrip wel gebruikt maar niet uitgewerkt, ik weet niet echt als ik dat daar voor nodig hebt.\r\nSoms wordt er een soort encoder voor gebruikt om dat film anders te rippen. Geluid compressie te veranderen. Ik heb het gewoon uitgeprobeerd maar denk dat ik dat niet nodig hebt.\r\n\r\nIk heb een oude film van 1976 een DVD-9. Dat film kleur is niet zo echt scherp en af en toe wat ruis. Ik wil deze naar een DVD-5 formaat maken. Het gaat het zelfde CCE net als HC.\r\n\r\nDe kleur van het film wil ik verscherpen en verschonen en colour correction en contrast gebruiken en ook remasteren. Ik wil HC encoder er voor gebruiken. Hoe moet ik dat doen met HC? Hoe doet HC dat eigenlijk uit zijn werk? Soms hoor ik over input and output Quality?\r\nIk wil nou dat film met Manual HC Encoder laten doen.\r\n\r\nIk heb CCE en HC vergeleken heb de zelfde film laten encoderen. De zelfde procentage kwam er uit, ik dacht de procentage van de gedrukte film anders zou zijn:confused:\r\nturn kijk dit bedoel ik nou d2v files importeren nadat je ze hebt encoded met HC kun je toch die bitrate en die andere settings regelen?\r\n\r\nHier moetje even na kijken?\r\n[url]http://tweakers.net/meuktracker/14944/HC-encoder-0.20.html[/url]
Link naar reactie
de encoder comprimeerd de mpeg2 files van de dvd ( dvd = .vob = mpeg2 )\r\ndus deze maakt van de dvd9 een dvd5 , of nog kleiner etc etc.\r\n\r\nbeeld verbeteren doe je met filters (niet encoders) hiervoor heb je AviSynth in DVD-rebuilder Pro\r\nniet in DVD-rebuilder easy.\r\n\r\nals je echt aan de slag wil met filters raad ik je aan om een stukje van de dvd te knippen met DvdRemakePro en hiermee te gaan experimenteren.\r\nneem een stukje waar je verschillende problemen in vind zitten en ga testen met rebuilder en de filters.\r\neen hele film duurt een aantal uren tot 10 uur (afhankelijk van de hardware) dus is het makkelijker te testen met 10 minuten film, laat ook op die 10 minuten compressie los\r\nanders is de vergelijking niet goed.\r\n\r\nje link, ja idd HC encoder staat heel goed bekent.\r\n\r\nmijn kennis hiervan gaat niet zo heel ver hoor, maar ik heb wel een heel goed stuk voor je \r\nlekker veel lees werk en heel veel info.\r\n\r\nwordt eerst lid van het ftd forum\r\n[url]http://forum.ftd.nu/[/url]\r\n\r\nen volg dan deze twee links , eerste is een vergelijking tussen en div encoders en transcoders en de tweede is een uitgebreide tutorial over DVD rebuilder Pro\r\n[url]http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=327142[/url]\r\n[url]http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=327339[/url]
Link naar reactie
Ik heb me geregistreerd op die site, maar heb geen toegang tot die linkjes van je.\r\nIk ben even gaan surfen kom ik een tutorial tegen waar alles stond precies waar ik naar zocht.\r\n\r\nIk heb DVD-rebuilder pro ook gebruikt met filters.\r\nHet duurt wel een 1 dag om die film te laten encoderen + filters erbij.\r\nHet hangt ervan hoe groot de films en hoeveel filters je gebruikt.\r\nMaar je krijgt wel mooie kwaliteit voor terug. \r\n\r\nHC werkt inderdaad met hoge kwaliteit MPEG 2 wat jij al had gezegd.\r\nBij die CCE kun je filters gebruiken.\r\n\r\nIk laats ook een stukje dat HC blockjes bij snelle bewegingen weg werkt gedeblock, dat is ook waar, heb een stukje laten transcoderen. Ben wel werkelijk onder de indruk mooie kwaliteit.\r\n\r\nBij die CCE kun je filters gebruiken.\r\n\r\nIk heb alles goed geinstalleerd. Zonder die filters werkt die HC prima.\r\nAls ik nou filters invult in dat comando voor filters.\r\nKrijgt ik een error met melding dat hij dat niet herkent in HC. 023\r\n\r\n\r\nNu wil ik HC uit proberen alleen zit ik nu met 1 vraag kun je bij HC ook filters gebruiken?
Link naar reactie
[QUOTE]Ik heb me geregistreerd op die site, maar heb geen toegang tot die linkjes van je.[/QUOTE]\r\ncookies wel aan staan, je moet op het moment van aanklikken al wel aangemeld zijn.\r\nanders ga je naar \"ledenlijst\" klik de letter T >> ga naar blz 68 >> klik op tha_reaper\r\nklik op \"over mij\" >> \r\n[I]Moeite met kiezen tussen encoders en transcoders? vergelijk ze[/I] [COLOR=\"RoyalBlue\"]hier[/COLOR]\r\n[B]De perfecte DVD9 naar DVD5 omzetting?[/B] [COLOR=\"#4169e1\"]hier[/COLOR]\r\n\r\n[QUOTE]Ik ben even gaan surfen kom ik een tutorial tegen waar alles stond precies waar ik naar zocht.[/QUOTE]\r\nde link die je mij stuurde is copy/paste van de link die ik gaf, het staat er ook netjes onder.\r\n\r\nhet voordeel van mijn link is dat je hier evt verder hulp in kan roepen.\r\n\r\nover jouw error weet ik niks, maar lees het stuk nog eens rustig en als je er niet uit komt kan je de vraag altijd neer leggen in dat topic.\r\nik kan me niet voorstellen dat je met hc geen filters zou kunnen gebruiken\r\nde filters worden uitgevoerd voor de encode, dus staan er los van.
Link naar reactie
Hi turn,\r\n\r\nHet is me al gelukt om binnen te komen op die site.\r\nAlleen kom ik er steeds niet achter waarom die filter niet in HC wil werken.\r\nIk wou alleen weten hoe en waar ik die filters moet plaatsen.\r\nIk weet alleen niet wat ik fout doe?\r\n\r\nKrijgt een melding met\' Error , I don\'t what \'\'FluxSmooth\'\' means\r\nHeb hier een screenshot gemaakt.\r\n\r\n\r\nDie filters werken wel als ik die CCE encoder kiest.
Link naar reactie
Nou turn het is gelukt.\r\nIk heb het zelf onderzocht had namelijk de verkeerde oude filters gebruikt.\r\nHeb de nieuwe versie gedownload en encoderen en transcoderen lukt met HC en de filters werken prima. Krijgt films mooie films met HC kwaliteit encoderen gaat veel sneller dan CCE.\r\n\r\nIn iedergeval bedankt voor je hulp. die linkjes die je mij gaf hebben mij zeer ver geholpen.\r\nDaar had ik juist weer wat aan.\r\n\r\nNu kan ik met CCE filters gebruiken en met HC.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...