Ga naar inhoud

Full HD exporteren en bekijken


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nsinds kort heb ik een camcorder waarmee je ook in full HD kan opnemen. Deze beelden heb ik bewerkt in premiere pro CS4. Daarna geexporteerd tot een MP4 bestand. Ik heb alle codecs die ik kon vinden geinstalleerd. Mijn probleem is echter dat de video in alle mediaspelers (WMP-Divx-Quicktime-Nero Showtime-VLC player) haperig afspeelt. Waar ligt dat aan?\r\n\r\nIk heb een MSI Geforce 8800 GT 512 mb videokaart, een intel core 2 quad processor en 8gb werkgeheugen. Volgens mij is dat ruimvoldoende, dus wat moet ik anders doen? Hopelijk kan iemand mij helpen....
Link naar reactie
@ Turn, ik ga eerst eens aan de slag met coreAVC... -> heb ik gedaan en geinstalleerd. Maar wat moet ik daarna doen? \r\n\r\n@ Animal, Ik heb er al een h264 blu-ray van gemaakt, maar ook dat speelt niet soepel af op mijn pc. Ik heb nu geen blue-speler aan mijn tv hangen, omdat ik de branders nog te duur vind.\r\n\r\n\r\nMisschien dat het te maken heeft met welke presets je de encodering laat beginnen? Ik heb er verschillende geprobeerd, maar allen met hetzelfde resultaat...\r\n\r\nAls ik het bstand exporteer naar Mpeg2 Blu-ray, dan speelt wmp het wel soepel af, maar dan ik heb geen geluid erbij. Hoe combineer ik die gegevens tot 1 bestand? Ik heb nu 4 bestanden gekregen na afloop van het encoderen:\r\n\r\neen .m2v bestand\r\neen .m2v.xmpses bestand\r\neen .wave bestand\r\neen .xmp bestand\r\n\r\n\r\nik weet wel wat voor bestanden het zijn, maar weet weer niet hoe ik dat netjes tot 1 film krijg.
Link naar reactie
[QUOTE=airxpress;456307]@ Turn, ik ga eerst eens aan de slag met coreAVC... -> heb ik gedaan en geinstalleerd. Maar wat moet ik daarna doen? \r\n\r\n@ Animal, Ik heb er al een h264 blu-ray van gemaakt, maar ook dat speelt niet soepel af op mijn pc. Ik heb nu geen blue-speler aan mijn tv hangen, omdat ik de branders nog te duur vind.\r\n\r\n\r\nMisschien dat het te maken heeft met welke presets je de encodering laat beginnen? Ik heb er verschillende geprobeerd, maar allen met hetzelfde resultaat...\r\n\r\nAls ik het bstand exporteer naar Mpeg2 Blu-ray, dan speelt wmp het wel soepel af, maar dan ik heb geen geluid erbij. Hoe combineer ik die gegevens tot 1 bestand? Ik heb nu 4 bestanden gekregen na afloop van het encoderen:\r\n\r\neen .m2v bestand\r\neen .m2v.xmpses bestand\r\neen .wave bestand\r\neen .xmp bestand\r\n\r\n\r\nik weet wel wat voor bestanden het zijn, maar weet weer niet hoe ik dat netjes tot 1 film krijg.[/QUOTE]\r\n\r\nMet een DVD authoring programma kun je die files combineren tot een DVD.
Link naar reactie
@ turn, ik merk helaas geen verschil...\r\n\r\n@Steven Bas, Ik heb VLC ook al geprobeerd, maar ook daar geen soepele weergave. Zou je echt denk dat mijn hardware het niet aan kan? Pc is net anderhalf jaar oud. Mijn harddisk is een Seagate Barracuda 7200 1 Tb. Andere specs staan al in het eerste bericht. \r\n\r\n\r\nTer veduidelijking, ik stel bij het encoderen wel in dat de film in Fullhd wordt geencodeerd, dus 1920/1080i en niet 1440/1080i. Doe ik daar nog iets fout? Wellicht dat iemand die ook met Premiere Pro werkt hier meer ervaring meer heeft? Ik wacht jullie reacties af....
Link naar reactie
[QUOTE=airxpress;456854]Alle 4 de CPU\'s rond de 30%... RAM rond de 22 %. Verder geen toepassingen openstaan...[/QUOTE]\r\n\r\ndaar zit dus de fout, bij het afspelen van full HD moet je processor het meeste werk verzetten.\r\nwaarom die niet omhaag gaat weet ik niet, daarvoor weet ik er niet genoeg van af vooral niet van multicores.\r\n\r\nwat je kan proberen is de priotiteit instellen \r\nstart film >> taakbeheer >> re muisklik op speler >> prioriteit naar \"hoog\" \r\nbij mij zette core avc de processor harder aan het werk waardoor het bij mij beter liep.\r\n\r\nedit:\r\nals je met vista werkt kan je ook eens naar energie beheer kijken
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...