Ga naar inhoud

windows domeinnaam


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.\r\n\r\nIk wil gaan expirimenteren met een domein binnen mijn netwerk Een van de dingen die moet gebeuren is het kiezen van een domeinnaam.Nu vraag ik mij af of een dergelijke naam een vrij te kiezen naam is voor binnen mijn netwerk, of dat dit een geregistreerde (internet) domeinnaam moet zijn zoals een .nl of .eu naam. Ik heb een geregistreerd .eu domein welke is ondergebracht bij een hostingbedrijf. \r\nAls iemand mij hiermee kan helpen wordt dit zeer gewaardeerd\r\n\r\nJavaansezware
Link naar reactie
Voor lokaal binnen je eigen netwerk kun je kiezel voor de extensie .local bijvoorbeeld.\nZo kun je dan hostnamen gebruiken als pcboven.local en laptop.local etc.\n \nIk heb dat zelf nooit gedaan. Wat je namelijk ook kunt doen, dat maakt het wat \"echter\", zeker als je bijv. nadien een eigen mailserver thuis wilt draaien en/of webserver, is een gratis domein nemen.\nDat kun je doen bij bijvoorbeeld serverthuis.nl en dat is gratis en gemakkelijk aan te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...