Ga naar inhoud

Laptop aansluiten op tv


Aanbevolen berichten

Hoi hoi,\r\n\r\nIk wil graag mijn laptop aansluiten op mijn tv. Dit is wat ik tot nu toe heb:\r\n\r\n[LIST]\r\n[*]Laptop met videokaart en s-video uitgang\r\n[*]TV met scart\r\n[*]HD/DVD recorder via scart aangeloten op de tv, met video en audio ingangen (de fameuze wit/rood/geel)\r\n[/LIST]\r\n\r\nIk heb hier ook nog enkele kabeltjes liggen:\r\n\r\n[LIST]\r\n[*]aan de ene kant s-video (pinnetjes) en aan de andere kant s-video en wit/rood/geel (allevier met gaatjes)\r\n[*]aan beide kanten wit/rood/geel (allemaal pinnetjes)\r\n[*]aan de ene kant wit/rood/geel (pinnetjes) en aan de andere kant een zwarte pin (lijkt een beetje op het pinnetje van een koptelefoon, maar dan groter)\r\n[/LIST]\r\n\r\nWat heb ik verder nog nodig en hoe ga ik dan te werk?\r\n\r\nGroetjes,\r\nPimms
Link naar reactie
Hoe oud is je tv?\r\n\r\nAfhankelijk daarvan kun je s-video wel of niet direct via scart op je tv aansluiten. Niet alle tv\'s snappen het s-video signaal namelijk.\r\n\r\nAls je tv wel met s-video overweg kan:\r\n- scart-blokje met s-video, composiet (geel) en stereo (wit/rood) aansluitingen.\r\n- s-video kabel met pinnetjes aan beide kanten\r\n- mini-jack (koptelefoonplug) naar stereo tulp (wit/rood) kabel voor geluid.\r\n\r\nAls je tv niet met s-video overweg kan:\r\n- scart-blokje met s-video, composiet (geel) en stereo (wit/rood) aansluitingen.\r\n- s-video naar composiet (geel) verloopstekker\r\n- composiet videokabel met aan beide kanten gele tulpstekker (pin)\r\n- mini-jack (koptelefoonplug) naar stereo tulp (wit/rood) kabel voor geluid.\r\n\r\nJe kunt uiteraard ook eerst even kijken of je met de kabels die je hebt je laptop op de hdd recorder aangesloten krijgt: laatste kabel uit jouw lijstje in de koptelefoonuitgang van de laptop (als dat past, niet forceren) en de rode en witte aan het andere eind in de hdd recorder.\r\nEerste kabel in s-video uitgang van laptop.\r\nTweede kabel: alleen gele draadje gebruiken; ene kant in hdd recorder, andere kant in ding wat je net in s-video van laptop hebt geprikt.
Link naar reactie
Pfoe! Dat is een hele puzzel :)\n\nAllereerst, mijn tv ongeveer zes jaar oud en het is een supersimpelmodel, ik denk dus niet dat ie s-video snapt.\n\nIk heb hier ook nog een scart-blokje gevonden. Zo eentje dat je op input of output kan zetten met zo\'n schuifknopje.\n\nIk heb al twee dingen geprobeerd, maar zonder resultaat, wellicht doe ik één en ander verkeerd.\n\nOp de s-video uitgang van de laptop de kabel met aan een kant s-video en aan de andere kant de s-video met gaatjes, de composiet en stereo, op die drie laatste had ik het kabeltje met aan beide kanten composiet en stereo en dat stak ik dan in de hdd-recorder op de video/audio ingangen.\n\nZelfde opstelling, maar ipv de video/audio-ingangen van de hdd te gebruiken had ik het scart-blokje (schuivertje op input) gebruikt en die in de scart-ingang van de tv zelf en ook eens geprobeerd op de scart ingang van de hdd.\n\nIs er een probleem met mijn manier van aansluiten, of moet ik nog ergens iets instellen op mijn laptop, hdd, tv.\n\nIk ging eigenlijk altijd gewoon kijken op de AV-kanalen van de tv of op het ext/cam kanaal van de hdd.\n\nFilms op je laptop afspelen en bekijken via tv is precies niet echt plug&play :)
Link naar reactie
Op TV en HDD recorder zul je het juiste kanaal moeten kiezen.\r\n\r\nOp de laptop moet je nog aangeven dat het beeld naar de s-video poort moet worden gestuurd. Meestal is daar een sneltoets voor aanwezig. Bij mij is dat Fn+F5, maar dat kan bij jou Fn met een andere F-toets zijn. Kijk even op de F-toetsen; daar zal iets van een figuurtje van een beeldscherm op staan.\r\n\r\nZodra je die toetsencombinatie indrukt zal er op het scherm van de laptop een menuutje verschijnen met meestal drie of vier opties: beeld alleen weergeven op laptopscherm, beeld alleen op tv weergeven, beeld op allebei weergeven (en soms nog de optie bureaublad uitbreiden). Als je maar één optie krijgt, is de laptop niet juist op de tv aangesloten.\r\nAls je wat meer tijd wilt om dat menuutje te bestuderen, hou de Fn toets dan ingedrukt en laat de andere los. Zodra je Fn los laat, zal je keuze worden bevestigd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...