Ga naar inhoud

MPEG omzetten naar AVI 16:9


Aanbevolen berichten

Hai \r\n\r\nIk zit met een probleem. Ik heb een HD-camera van canon (FS11) deze neemt de bestanden digitaal op als MPEG. Nu monteer ik in Adobe Premier Pro CS4. Deze wil niet werken met MPEG bestanden. \r\n\r\nIn windows moviemaker zet ik dan de MPEG bestanden om in AVI. Alleen worden ze dan 4:3. Terwijl ik de beelden 16:9 formaat AVI wil hebben. \r\n\r\nWie weet een goed en eventueel gratis programma om MPEG om te zetten in AVI beeldformaat 16:9. Eventueel is een ander formaat wat goed werkt met Adobe Premiere Pro ook welkom. (als de kwaliteit maar niet achter uit gaat). \r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen! \r\n\r\nGroetjes Rdveen.
Link naar reactie
in windows movie maker kan je bij extra >> opties instellen dat het een 16:9 film is \r\nen dan publiceren in deze computer >> opslaan als dv-avi\r\ndit is zonder compressie, neemt een hoop ruimte in (13 gig per uur) maar is zonder verlies heel goed te bewerken.\r\nals al het bewerken klaar is comprimeer je de film naar jouw wensen\r\n\r\n[B]edit:[/B] net geprobeerd, maar helaas dit werkt niet het wordt toch een 4:3\r\nmorgen meer
Link naar reactie
virtualdub-mpeg2 daar lukt het mee,\r\ndownload en pak uit de zip.\r\n[url]http://home.comcast.net/~fcchandler/stable/[/url]\r\n\r\nopen de mpeg, evt kan je \'m hiermee ook gelijk knippen\r\nga naar menu audio >> klik hier aan \"source audio\" en \"direct stream copy\"\r\nga naar menu video >> klik hier aan \"full processing mode\" en klik op compression\r\nkies hier voor (Uncompressed RGB/YCbCr)\r\n\r\nkies menu file >> save as AVI.... F7
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...