Ga naar inhoud

DV-out naar S-video kabel?


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk heb een SONY DCR-HC37 handycam met 3 uitgangen:\r\n- DV-out\r\n- AV-out\r\n- ethernet\r\n\r\nIk heb tevens de Dazzle Pinnacle hw-set dvc 101 met 3 ingangen:\r\nL/R Video en S-video\r\n\r\nHiermee wil ik dus de DV filmpjes op mijn laptop zetten.\r\n\r\nBij mijn camcorder zit alleen een kabel om van A/V out naar L/R/Video te gaan.\r\n\r\nBestaat er een betere transfer bijvoorbeeld van DV-out naar S-video ????\r\n\r\nAlvast bedankt voor de hulp,
Link naar reactie
[QUOTE=enrico;449227]Bestaat er een betere transfer bijvoorbeeld van DV-out naar S-video ????[/QUOTE]\r\nNee. DV-out (=firewire) is een digitaal signaal en s-video een analoog signaal. Dat gaat dus nooit werken; althans niet zonder dure hardware.\r\n\r\nEen directe firewire verbinding met behulp van een insteekkaartje levert het beste resultaat. Alle andere oplossingen geven maar matige kwaliteit; zonde van het digitale opnameformaat dat je gebruikt.
Link naar reactie
Bedankt voor alle reacties.\r\nHeb voor 10 euro een dv out/in kabeltje gehaald en deze aangesloten op mijn DVD recorder.(zag dat deze een dv-in ingang heeft)\r\nDe filmpjes worden nu digitaal gekopieerd en de kwaliteit ziet er inderdaad stukken beter uit dan AV.\r\n\r\n\r\nPS: helaas heeft mijn laptop geen firewire standaard\r\n\r\nNogmaals bedankt, grts Enrico,
Link naar reactie
[quote=enrico;449575]Bedankt voor alle reacties.\nHeb voor 10 euro een dv out/in kabeltje gehaald en deze aangesloten op mijn DVD recorder.(zag dat deze een dv-in ingang heeft)\nDe filmpjes worden nu digitaal gekopieerd en de kwaliteit ziet er inderdaad stukken beter uit dan AV.\n \n \nPS: helaas heeft mijn laptop geen firewire standaard\n \nNogmaals bedankt, grts Enrico,[/quote]\n \nZo heb je inderdaat de allerbeste kwaliteit.\nZelfs beter dan wanneer je firewire op de computer zouw hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...