Ga naar inhoud

tijdens installatie xp bluescreen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

als ik op mijn pc windows xp prof sp2 wil zetten krijg ik na het laden van de setupfiles een zwart beeld met zo\'n wit streepje, daarna krijg ik een bluescreen wat moet ik hieraan doen (vista werkt wel gewoon maar ik wil een dualboot maken)\r\n\r\nik probeer xp op de maxtor te installeren\r\nvista staat op de samsung\r\n\r\nspecs:\r\nasus p5q moederbord\r\nintel e8500 @ 3,2 ghz\r\nsamsung 250gb hd (sata)\r\nwd 250 gb hd (ide)\r\nmaxtor 160 gb hd (sata)\r\nnvidea 8600gt 512 mb (evga)
Link naar reactie
Waarschijnlijk SATA harde schijf ? Ja dus....\nDaar heeft XP standaard geen driver voor, en die zal je eerst moeten vinden op de moederbord CD (vaak een optie \"[I]make driverdisk[/I]\") of bij de fabrikant van het moederbord.\nTijdens de install van XP kan je via F6 (onder in beeld) zo\'n driver op een diskette toevoegen, vandaar dat het vaak een \"F6 floppy\" genoemd wordt.\n\nMoet je wel een diskettestation hebben....
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;449053]In de bios de SATA controller op IDE modus zetten als je hem op de SATA schijf installeert.[/QUOTE]\r\nIs dat slim om Vista ook mee op te starten ?\r\nHet leek mij beter eerst met de floppy op te lossen om Vista voorlopig hetzelfde systeem voor te houden.\r\n\r\nMaar ja, ook niet op IDE...\r\n\r\n\r\n( Je zal trouwens meer problemen krijgen met je dual boot als het je wel lukt, want XP zal zorgen dat Vista\'s boot vernaggeld wordt, en daar zal je een repair voor moeten uitvoeren.\r\nLange Pier heeft hier meer ervaring in, ik alleen van horen zeggen :cool: )
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;449068]Staat er geen naam van een bestand bij?\r\n\r\nJe zou ook met alleen die schiojf eraan waar je XP op wilt hebben die installeren en later booten via de BBS, probeer dat eens.\r\n\r\nKan zijn dat de IDE schijf niet als master staat of de SATA schijf aan een niet bootable SATA poort zit, de zogenaamde DATA SATA poorten.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nik heb al geprobeerd met alleen een ide disk en alleen een ide dvd speler te installeren, je krijgt dan dezelfde bsod\r\n\r\nde sataschijven moeten bootable zijn want windows vista staat op de samsung
Link naar reactie
bsod:\r\n\r\ner is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.\r\n\r\nals dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,\r\nmoet u de computer opnieuw opstarten. als het scherm nogmaals word \r\nweergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:\r\n\r\ncontroleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. schakel\r\nhet stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is \r\nopgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte\r\nversie. vervang zo nodig de beeldschermadapter.\r\n\r\nraadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele bios-update.\r\nschakel bios-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. als\r\nu de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen\r\nof uit te schakelen en start de computer opnieuw op. druk\r\nvervolgens f8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer\r\nde veilige modus\r\n\r\ntechnische informatie (mogelijk in het engels):\r\n\r\n***STOP: 0x0000007E (0xC0000005,0x8080909A,0xF78DA300,0xF78D9FFC)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...