Ga naar inhoud

HD TV verbinden met PC


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik wil graag mijn pc verbinden met mijn televisie en ik heb al een aantal pagina\'s bezocht over dit fenomeen maar ben er nog niet uit.\r\n\r\nIk wil een verbinding via hdmi naar hdmi omdat, dat de minste kabels in beslag neemt (daar houd ik van) en naar mijn idee is het ook het zuiverst (?). \r\n\r\nNu heeft mijn pc geen HDMI uit/in gang en daar moet dus eerst een oplossing voor komen. Betekent dit dat ik een andere videokaart er in moet stoppen (in de pc)? Mijn huidige videokaart is de volgende : [I][B]Intel G965 Express Chipset Family [/B][/I]\r\n\r\nIk zag overigens ook dat HDMI kabels nogal uit eenlopen wat betreft prijs (15 euro, maar ook tegen de honderd euro). Is het verschil zo verschrikkelijk groot in deze kabels? (onlangs, op een ander forum las ik al dat dit in een test niet waar is gebleken. Goedkope kabels volstaan dus).\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij wil ondersteunen met de acties die ik moet ondernemen. \r\nAlvast bedankt.!\r\n\r\nMike
Link naar reactie
[QUOTE=ekimike86;446311]Betekent dit dat ik een andere videokaart er in moet stoppen (in de pc)? [/QUOTE]\r\nJa, en dan bij voorkeur eentje met HDMI uitgang. Eentje met dvi-uitgang kan ook, maar dan zit je alsnog met twee kabels: eentje voor beeld (dvi naar hdmi) en eentje voor geluid.\r\n\r\n\r\n[QUOTE=ekimike86;446311]Mijn huidige videokaart is de volgende : [I][B]Intel G965 Express Chipset Family [/B][/I][/QUOTE]\r\nDat is geen videokaart, maar een videochip. Je hoeft dus niets uit de pc te halen als je een nieuwe installeert, maar de vraag is of je moederbord over een pci-e aansluiting beschikt. Hiervoor zul je je pckast open moeten maken en zelf even kijken wat voor uitbreidingssloten er nog vrij zijn. Je kunt dit uiteraard ook in de computerzaak laten uitzoeken als je de videokaart niet zelf wilt installeren.\r\n\r\n[QUOTE=ekimike86;446311]Ik zag overigens ook dat HDMI kabels nogal uit eenlopen wat betreft prijs (15 euro, maar ook tegen de honderd euro). Is het verschil zo verschrikkelijk groot in deze kabels? (onlangs, op een ander forum las ik al dat dit in een test niet waar is gebleken. Goedkope kabels volstaan dus).[/QUOTE]\r\nGoedkope kabels zijn vaak net zo goed als duurdere. Het verschil zit \'m voornamelijk in de afscherming, maar het is de vraag of je die afscherming nodig hebt. Op sommige plekken heb je meer last van storingen dan op andere. Begin dus met een goedkope kabel; een duurdere aanschaffen kan altijd nog.
Link naar reactie
Een barebone kan inderdaad problematisch worden. Vaak worden die zonder pci-e geleverd en dan is de keuze in videokaarten heel erg beperkt.\r\n\r\nOf er een slot vrij is kun je aan de achterkant niet direct zien. Zo\'n afdekplaatje wil niet zeggen dat er aan de binnenkant ook een aansluiting zit. Aan de binnenkant kun je wel zien of het PCI of PCI-e betreft. Vergelijk de aansluitingen die je hebt met de plaatjes van bijvoorbeeld Wikipedia en je kunt het snel zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...