Ga naar inhoud

hoe bewerk je video_ts bestanden tot dvd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=fotojoy;444422]Met windows moviemaker al geprobeerd maar die herkent geen VIDEO_TS bestanden.[/QUOTE]\r\n\r\nGebruik Nero Vision.\r\nHeb je dat niet gebruik een gratis alternatief:\r\n[B][URL=\"http://www.dvdflick.net/download.php\"]DVD Flick[/URL][/B]\r\n\r\nIk weet niet zeker of je ook kan bewerken, maar probeer!
Link naar reactie
Je kunt ook proberen om de .VOB bestanden (die waar de film in staat, dus de grotere bestanden) te hernoemen naar .MPG. Videobewerkingsprogramma\'s kunnen MPG bestanden vaak wel lezen. Nero Vision kan het zeker. Als de DVD bestanden zijn verdeeld in hoofdstukken kun je met een programma als DVD Shrink 3.2 (gratis, te vinden via Google) met de knop Re-Author de hoofdstukken eruit vissen en in de nieuw te maken DVD apart noemen, waardoor je geen last meer hebt van het feit dat een hoofdstuk in tweeën geknipt wordt doordat het verdeeld wordt over twee VOB-bestanden. De output (\"backup\") van DVD shrink is ook in DVD formaat. Je vindt de hoofdstukken dus terug als aparte .VOB bestanden. Deze even hernoemen naar .MPG en je hebt de hoofdstukken weer als aparte MPG bestanden terug.
Link naar reactie
volgens mij heb ik gelezen dat je ook pinnacle hebt als dit een gewone is zou deze ook \r\ndvd moeten bewerken.\r\nje zal dan waarschijnlijk de eerste of de tweede .IFO moeten openen in pinnacle (ctrl+o).\r\ndit lukt niet ??\r\n\r\ndie .VOB\'s mag je hernoemen naar mpg en de waarschuwing negeren.\r\nhet probleem is dan dat aleemaal losse bestanden hebt, als je de files van een dvd bekijkt \r\nzal je zien dat geen VOB groter is dan 0,99 gig.\r\nde IFO en BUP bestanden hoef je niks mee te doen, dit is de besturning van de dvd.\r\n\r\nkopiëer eerst de VOB bestanden naar een andere map\r\nplak ze aan elkaar met vobmerge\r\nen verander dan de extensie in .mpg\r\nnu is je film wel één grote file en kan je het nog eens proberen in movie maker of pinnacle.\r\n\r\nals je niet al te veel dingen wil doen kan je ook goed aan de slag met VirtualDub-mpeg2
Link naar reactie
Ik heb de VOB bestanden hernoemt naar MPG. Helaas herkent dvd shrink deze bestanden dus ook niet. ook het programma DVD flick niet. Kan dus echt met geen mogelijkheid deze bestanden bewerken. Zo jammer. Daar ging het me juist om. Om die oude videobanden in scene\'s te verdelen en titels erbij om zo makkelijk iets terug te vinden. En stukken eruit knippen. Helaas pindakaas
Link naar reactie
Probeer eens of je ook een ander prg kunt gebruiken bij dat pinnacle apparaat.\nAls je op deze manier werkt zouw je per opname sesie een video dvd moeten maken ,,dat kan toch nooit de bedoeling zijn.\nOf anders nog eens goed in het prg zoeken naar alle optie\'s en instellingen.,en in iedergeval niet kiezen voor het maken van een dvd.
Link naar reactie
dvd-shrink ?? ik weet niet wat je daarmee wil, maar daar kan je niet mee bewerken\r\ndus als je die nou ff vergeet\r\nhet zelfde geld voor dvd-flick hiermee kun je een dvd maken, maar die heb je al.\r\n\r\nok deze heb je dus, ja ??\r\n[url]http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Dazzle/Dazzle+Video+Archiving/Dazzle+DVD+Recorder.htm[/url]\r\n\r\nspeelt die dvd wel goed af op je pc ??\r\nheb je al geprobeert een mpeg file te openen met VirtualDub-mpeg2 ??\r\n[url]http://home.comcast.net/~fcchandler/stable/[/url]\r\n\r\neven off topic:\r\nover het algemeen is het zo dat de klik klak klaar programma\'s geld kosten\r\nen de gratis manieren om iets te doen kosten wat meer moeite.\r\n\r\n@animal\r\nkijk maar eens bij de specs van de link die ik gaf, helaas pindakaas\r\n[QUOTE]Output Formats:\r\nDVD or DVD-image[/QUOTE]
Link naar reactie
DVD shrink werd door mij genoemd. Nee, je kunt er geen video mee bewerken, maar je kunt wel met het trucje dat ik probeerde uit te leggen vrij snel de DVD-hoofdstukken als aparte VOB bestanden mee creëren.\r\nAls je die dan hernoemt naar .MPG kun je ze in de meeste videobewerkingsprogramma\'s inlezen, waarbij de hoofdstukindeling bewaard blijft.\r\nJe kunt in DVD-shrink ook ongewenste stukken video uit de DVD halen. Kan ook handig zijn, en het gaat sneller dan in de meeste videobewerkingspakketten.\r\nDus als je niet meer wilt dan knippen en plakken, vind ik DVD-Shrink een aanrader.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...