Ga naar inhoud

overzetten video-8 / hi8 beelden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Momenteel gebruik ik voor mijn digitale camcorder een firewire-aansluiting. Dit komt dan als \"videofragment\"(avi) op mijn pc, prima kwaliteit. \r\nVerder heb ik nog een hi-8 camera. In het verleden zette ik deze films om via \'n \"3-wegstekker\"(rood-wit-geel) en kwamen dan op mijn pc als \"filmfragment\"(mpg-2). \r\n\r\nNou vroeg ik mij af of ik deze video-8 en hi8 beelden op een kwalitatief betere manier op mijn pc kan krijgen? Zeker de oudere video-8 beelden zijn van niet geweldige kwaliteit.
Link naar reactie
Die oude beelden zijn analoog ,dus dat kan nooit veel beter worden dan je ze nu hebt.\nMischien kun je ze ook wel als dv-avi opnemen ,en er pas mpg van maken als je ze bewerkt hebt.\nDe beste kwaliteit heb je wanneer je je camera gewoon op een stand alone dvd recorder aansluit. (zonder pc dus)\n \nWil je ze toch met een op de pc binnen halen ,dan kun je het beste een analoog-digitaal converter gebruiken .\nDat is een extern apparaat ,wat je gewoon op de firewire poort van je pc aansluit ,en waar je met tulpstekkers je analoge kamera op aan kunt sluiten.\nJe neemt dus met je pc gewoon dv-avi op ,met ieder prg wat je voorheen ook al gebruikte.\nEr is maar een nadeel aan deze mannier ,,het apparaat kost tussen de 200 en 300 euro.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;443024]Dat is een extern apparaat ,wat je gewoon op de firewire poort van je pc aansluit ,en waar je met tulpstekkers je analoge kamera op aan kunt sluiten.\r\nJe neemt dus met je pc gewoon dv-avi op ,met ieder prg wat je voorheen ook al gebruikte.\r\nEr is maar een nadeel aan deze mannier [B][U],,het apparaat kost tussen de 200 en 300 euro[/U][/B].[/QUOTE]\r\n\r\ndat is toch wel ietsje teveel dacht ik?:^)\r\nik heb vorig jaar (september 2008 ) een apparaatje gekocht + softwareprogramma\r\nom je beelden binnen te halen,te bewerken en in allerlei formaten op een cd/dvd de video te kunnen vastleggen voor een €99\r\n\r\nWat ik wel moet zeggen, het aparaatje is intern aangesloten,deze kosten\r\ndan misschien wat minder dan de externe!!\r\nik weet niet als ik mag zeggen wat apparaat en software ik gebruik omdat \r\nik denk dat dit weer een vorm van reclame zou kunnen zijn wat niet mag:rolleyes:\r\n\r\nGrtjs
Link naar reactie
Je mag gerust het merk van het apparaat noemen en het prg ,,dat wordt hier echt niet als reklame beschouwd.\n \nIk heb de ADVC 100 van Canoppus ,en dat ding koste ongeveer 5 jaar geleden 400 euro.\nInmiddels zijn die dingen wel wat goedkoper geworden ,en een intern apparaat is ook altijd goedkoper.\nMaar de advc100 is ook zonder pc bruikbaar bij kopieren van analoog naar digitaal.
Link naar reactie
[QUOTE=jac25;443196]Ik vraag me alleen af of de opnames dan zoveel beter worden hierdoor t.o.v. de oude methode?[/QUOTE]\r\n\r\nWat bedoel je hiermee?\r\n\r\n[QUOTE]en wordt het dan ook een avi bestand?[/QUOTE]\r\nAvi is één van de bestandformaten die bestaan en is bij elk programma wel beschikbaar om je videomontage vast te leggen\r\n\r\nik gebruik zelf pinnacle studio 10.8 voor HI8 video´s over te zetten\r\nje kunt er vanalles mee laten overzetten omdat je een S-video in/uitgang hebt en een gele stekker,dus 2 manieren om je beeld op de pci500 te brengen!\r\nhet geluid haal je van je bron(misschien is dit je camera,HI8cassete speler?)rechtstreeks naar de pc!\r\n\r\nde hardware pci500\r\n\r\nje kunt je \"montage\" vastleggen op je pc met bestandsformaten zoals:\r\n-Avi,Mpeg1,Mpeg2,Mpeg3,Mpeg4, Divx,wm,..\r\n\r\nook kun je de montage vastleggen op een cd of een dvd\r\nBen zelf wel heel tevreden van het programma en de software:D\r\n\r\nHetgeen dat Animal zegt,:[QUOTE]Maar de advc100 is ook zonder pc bruikbaar bij kopieren van analoog naar digitaal[/QUOTE] is uiteraard ook wel handig als je de filmpjes gewoon wilt overzetten naar digitaal, vb:-dvd,cd ,zonder het te bewerken\r\n\r\nGrtjs:cool:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...