Ga naar inhoud

VHS films op dvd


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb hier een stapel oude VHS banden in mijn computer gezet met pinnacle 9.\r\nvervolgens heb ik deze beelden bewerkt met het zelfde programma wat allemaal uitstekend gelukt is.\r\nnu wil ik met dit programma de films die ik als mpeg heb opgeslagen op dvd branden maar dit lukt niet goed,de beelden zijn na het branden op dvd wat schokkerig en onduidelijk als ik ze afspeel op de dvd speler terwijl ze als ik ze op mijn pc als mpeg bekijk ze niks mankeren.\r\nis er iemand die hier uitleg over kan geven wat er mis gaat tijdens het branden van de mpeg naar dvd?
Link naar reactie
voor het branden van de dvd zijn de volgende toepassingen ingesteld.\r\n\r\nuitvoerformaat DVD\r\nbeste videokwaliteit\r\n8000 kbit\r\nschrijfsnelheid 2x (lager kan niet)\r\n\r\nvoor het maken van de mpeg (wat eerst is gebeurd na bewerking)\r\n\r\ndvd-compatibel\r\n720x576\r\nmpeg 2\r\nsamplefrequentie:48 khz\r\n224 kbs\r\n\r\nhet beeld blijft wazig onduidelijk en na wat lager gekeken te hebben krijg je er zelfs hoofdpijn van\r\nmischien dat het niet als mpeg opgeslagen moet worden?\r\nde film is na bewerking en opgeslagen als mpeg wel goed te bekijken.het maken van de dvd geeft juist problemen
Link naar reactie
Tja, die instellingen lijken me wel goed. Ik neem aan dat je niet per ongeluk meer dan 4,4 GB brandt op een DVD. Je kunt nog proberen ipv branden op DVD je film te exporteren naar \"Videofiles\". Je krijgt dan ergens op je PC een map Video_TS en Audio_TS. Deze afspelen met je player om te kijken of die goed is, dan met Nero Express branden op DVD (ik zou maar rewritables gebruiken). Bij mijn Ulead kan je ook branden of exporteren naar een ISObestand. Deze afspelen met een virtuele drive van Deamon tools of Nero, kwaliteit OK dan branden met Nero (of XP burner of zo) . \r\nIs je DVD-speler wel in orde? Brand eens met Nero een of meer losse mpg files op een rewritable. Mijn oude Philips DVD-speler speelt die gewoon af. Ook bagger? Ga dan met die DVD\'s naar de buurman, misschien zijn ze daar goed, dan voor 29 euro nieuwe DVDspeler kopen (en anders nieuwe brander kopen).\r\nEdit: Alhoewel...even zoeken met Google geavanceerd met de woorden Pinnacle branden schokkerig geeft als resultaat dat je misschien beter andere software kan kopen ..zie [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=25210[/url] en ook [url]http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-35151.html[/url]
Link naar reactie
ik heb gebruik gemaakt van een DVD-RW zodat ik wat vaker dan 1 keer kon expirimenteren,de dvd is daarbij nooit geheel vol gemaakt.\r\nhoe kan ik de film exporteren naar \"Videofiles?ik ben hier niet echt in thuis.\r\nde dvds worden hier afgespeeld op de allergoedkoopste dvd spelers die er maar zijn,heb het ook al geprobeerd op dure versies dvd spelers maar het beeld blijft hopeloos.
Link naar reactie
Dutch heeft natuurlijk gelijk, overigens ben ik met de resultaten van mijn Terratec AV250 annex Ulead software wel tevreden en denk ik toch dat het vooral aan je oude versie van Pinnacle ligt. \r\nZoek zelf maar eens verder met Google met de woorden Pinnacle +branden (plus-teken niet vergeten). En kijk dan eens op bijv. [url]http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-22837.html[/url] Daar lees je onder meer het volgende:\r\nJe hebt studio plus nodig voor het goed branden van je film (met update 9.4.2). \r\nDus Pinnacle updaten of nieuwe autoring software kopen, bijv. van Magix en anders leren hoe je tussenstappen maakt en met andere software branden. Er zijn diverse video-help websites en ik neem aan dat Pinnacle ook een website heeft met een forum.
Link naar reactie
zelf gebruik ik pinnacle 9 met de update 9.4.2\r\n\r\nde mpeg is gemaakt met de volgende instellingen.\r\n\r\nmpeg2\r\ndvd-compatible\r\n720x576\r\nsamplefrequentie 48 khz\r\ngegevens snelheid 224 kbs\r\n\r\nbij geavanceerd staat de bitrate als enigste aangevinkt en ingesteld als variabel.\r\n\r\nstudio plus is hier wel aanwezig maar is om de een of andere reden nooit geinstaleerd op de pc
Link naar reactie
wegens tegenvallende resultaten zie ik er vanaf om mijn films zelf op dvd te gaan branden,diverse pogingen en even zoveel software later hebben me tot nu toe nog geen enkel resultaat opgeleverd.vele tips en andwoorden op diverse forums op internet heb ik geprobeerd maar helaas zonder resultaat.\r\njammer van de gemaakte onkosten als het resultaat er niet naar is.\r\nik ga nu opzoek naar iemand die hier wel ervaring mee heeft en dit al vaker heeft gedaan voor particulieren.\r\n\r\nhierbij bied ik te koop aan mijn:\r\n\r\npinnacle version 9,3 (cd) + studio plus (dvd) + update + pinnacle box + diverse aansluitkabels
Link naar reactie
dat begrijp ik dat je films veel sneller op dvd kunt gaan zetten maar deze films hadden extra aandacht nodig omdat er veel onzinnige en slechte scene\'s in zaten.\r\nhet bewerken van de films daar is eigenlijk niks mis mee gegaan,dit ging uitstekend in pinnacle en zijn na bewerking opgeslagen als mpeg 2 die je dus gewoon op de pc kunt afspelen zonder dat er problemen optreden.\r\nhet grote probleem is dat ik ze niet fatsoenlijk gebrand krijg op dvd,ze worden wel gebrand zodat je ze op tv terug kunt zien maar het beeld trilt zo erg dat je er op den duur hoofdpijn van krijgt,diverse forums geven allemaal verschillende tips die ik al geprobeerd heb maar die dus niet blijken te werken.\r\nzo gaf er iemand aan dat je de film het beste kon branden met dvd-shrink,na het maken van de vereiste iso van de film voor shrink kon de iso niet geladen worden om onduidelijke reden,ik zou nog graag willen proberen om er audio ts en video ts bestanden van te maken om het vervolgens te branden met nero maar welke software heb ik daar voor nodig?\r\nmijn reactie was mischien wat te voorbarig om alles aan de kant te gooien maar op n gegeven moment weet ik het ook niet meer.
Link naar reactie
De bestanden die in de video-ts map staan ,zijn vob bestanden ,en dit zijn gewoon mpeg2 bestanden.\nVan mpeg2 kun je met de juiste versie van nero ook gewoon een video dvd branden.\nMet Ulead Movie faktorie ,kun je ook gewoon met mpeg2 werken en er een video dvd van maken.\n \nAls er alleen maar slechte stukken uit moesten ,is dat ook nog steeds goed te doen met een stand alone dvd recorder ,,je moet er dan wel bij blijven ,en regelmatig de recorder op pause zetten ,als er iets niet opgenomen moet worden.\nNog niet zo lang geleden ,toen het monteren nog niet met de pc ging ,werkte de video-hobyisten allemaal zo ,maar dan was de dvd recorder wel ook een vhs video recorder. Zelfs werd er dan ook nog via een mengpaneel muziek of ander geluid toegevoegd.
Link naar reactie
zojuist heb ik een perfecte iso kunnen maken met sun cd/dvd burner.\r\nmet hetzelfde programma heb ik de iso op dvd gebrand,vervolgens ziet mijn dvd speler hem niet meer.\r\nde dvd branden met dvd-shrink zou volgens anderen perfect weken waar betaalde software het lied afweten.\r\nvia dvd-shrink heb ik de gemaakte iso geladen waarbij ik de volgende melding kreeg.\r\n\r\ndvd-shrink encountered an error and cannot continue.\r\ninvalid udf filesystem
Link naar reactie
om even misverstanden te voorkomen\r\nvhs >> pc in mpeg2 formaat, beeld is goed\r\nmpeg2 knippen en bewerken, beeld is nog steeds goed \r\nvan mpeg2 een dvd formaat maken en op de pc zetten, hoe is het beeld nu ??\r\n\r\nhoe weet je dat die iso goed is, je zal deze dan af moeten spelen op de pc\r\nhoe doe je dat ?? \r\n\r\nheb je ook naar dat dma verhaal gekeken uit de post van Joman (#2)\r\nik heb hier zelf geen kaas van gegeten maar heb wel vaker gelezen dat dma en pio problemen kunnen geven of oplossen.\r\nje kan evt erikdenhouter een pm sturen.\r\n\r\nhoe oud is je brander trouwens ?? en heb je ook eens geprobeerd op een hoge snelheid te branden en op een ander merk schijfjes.\r\nals je net nieuwe dvd\'s hebt gekocht van een wat goedkoper merk kan deze best een andere media code hebben die het niet lekker doet op jouw brander.
Link naar reactie
we gaan de lijst even langs.\r\n\r\nvhs >> pc in mpeg2 formaat, beeld is goed\r\n\r\nmpeg2 knippen en bewerken, beeld is nog steeds goed\r\n\r\nalle vhs banden zijn via pinnacle opgenomen en bewerkt in hetzelfde programma en opgeslagen in mpeg2 dus beeld nog steets goed.\r\n\r\nvan mpeg2 dvd formaat maken was niet nodig met pinnacle,je kon de bestanden achter elkaar plaatsen en pinnacle zorgde voor een gebakken schijf.\r\n\r\nhet branden met nero lukte helaas niet,had hier audio ts en video ts bestanden voor nodig en die zijn niet aanwezig.\r\n\r\nvan het hele dma en pio verhaal begrijp ik niks,heb hier geen kaas van gegeten.\r\n\r\nde dvd-brander is 1 jaar oud en ik brand de dvds op schijfjes van het merk platinum.
Link naar reactie
Van de mpeg 2 is het beeld goed ,,maar dat kun je alleen op je pc testen ,je weet niet of dat beeld op de tv ook goed zal zijn ,,dat kun je alleen testen als je een media speler op je tv zouw hebben aangesloten.\n \nAls ik filmbeelden op mijn pc opneem doe ik dat in dv-avi.\nDaarna deze avi bewerken ,en pas na bewerken er mpeg 2 van maken.(volgens de dvd normen)
Link naar reactie
als het branden goed gaat en de dvd speler vreet de schijfjes dan zal er weinig verschil zijn tussen op de pc kijken of op de tv en zeker niet trillen.\r\n\r\n[QUOTE=buttonbox;442824]\r\nvan mpeg2 dvd formaat maken was niet nodig met pinnacle,je kon de bestanden achter elkaar plaatsen en pinnacle zorgde voor een gebakken schijf.\r\n[/QUOTE]\r\nvan mpeg2 dvd maken is uiteraard wel nodig maar dit zal pinnacle in één keer doen.\r\n\r\n[QUOTE=buttonbox;442824]\r\nhet branden met nero lukte helaas niet,had hier audio ts en video ts bestanden voor nodig en die zijn niet aanwezig.\r\n[/QUOTE]\r\ndie video_ts is dus het dvd gebeuren, een map VIDEO-TS met daarin bestanden .VOB .BUP .IFO\r\nje kan met een prog als pinnacle ook de dvd files op de harde schijf zetten\r\nook kan je met nero vision (als je die hebt) van de mpeg2 een dvd maken.\r\n\r\n[QUOTE=buttonbox;442824]\r\nvan het hele dma en pio verhaal begrijp ik niks,heb hier geen kaas van gegeten.\r\n[/QUOTE]\r\nik zal erik een pm sturen, want het kan wel belangrijk zijn.\r\n\r\n[QUOTE=buttonbox;442824]\r\nde dvd-brander is 1 jaar oud en ik brand de dvds op schijfjes van het merk platinum.[/QUOTE]\r\neen oude brander kan problemen krijgen (slijtage) dat zal na 1 jaar nog geen probleem zijn,\r\ntenzij je heel veel brandt.\r\nplatinum is geen top merk en als je de dvd lang wil bewaren raad ik ander schijven aan\r\nheb je net een nieuwe set dvd\'s gekocht??\r\n\r\nje kan de iso uitpakken met winrar of mounten met daemon tools\r\nje kan \'m dan op de pc afspelen en kijken hoe het beeld is.\r\ndaemon tools maakt een virtuele dvd speler op je pc en hiermee kan je dan iso\'s afspelen.
Link naar reactie
Hoi, ik heb de topic niet gevolgd, maar ik kan even uitleggen wat je moet doen om de DMA (Direct Memory Access) instelling in Windows te checken:\n\nDit volgende verhaal gaat niet op bij SATA schijven, maar alleen als je PATA schijven gebruikt (= Paralel ATA, met de brede 40-aderige kabels, ook IDE schijven genoemd, en ook als het om PATA CD/DVD optische stations gaat):\n\nControleer de verschillende IDE kanalen om te zien of ze in DMA of PIO mode staan.\nOm dit te doen, ga je naar Apparaatbeheer:\nDubbelklik [I]IDE ATA/ATAPI-Controllers [/I]> rechtsklik elk IDE-kanaal > kies [I]Eigenschappen[/I] > [I]Geavanceerde instellingen[/I] tab\nBij O[I]verdrachtsmodus[/I] moet \"[I]DMA, indien beschikbaar[/I]\" ingesteld staan, en bij \"[I]Huidige overdrachtsmodus[/I]\" hoort een gebruikt DMA modus te staan, en [B]geen PIO[/B].\n(\"[I]Huidige overdrachtmodus[/I]\" vertelt eigenlijk of het Windows gelukt is om in te stellen wat je bij \"[I]Overdrachtsmodus[/I]\" gevraagd hebt)\n\nWordt een IDE kanaal niet gebruikt dan staat er bij \"[I]Huidige overdrachtsmodus[/I]\" \"[I]Niet van toepassing[/I]\".\n\nStaat er een kanaal in PIO modus, dan dat even melden :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...