Ga naar inhoud

Oude VHS banden naar laptop transporteren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, \r\n\r\nIk wil zo graag mijn oude VHS videobanden naar mijn laptop overzetten zodat ik via de laptop en pinnacle deze films kan bewerken. (stukjes eruit, hoofdstukken maken enzo). Nu heb ik een dazzle (video/dvd omzetter) gekocht. Da\'s een klein apparaatje waar je een snoertje met 3 pluggen en 3 kleuren aan beiden kanten moet verbinden via dat apparaatje en met usb naar je laptop moet verbinden. Dat installeer je een programma erbij en als je dan die video via tv bekijkt dan zou je dus ook in het beeld wat je dan op je pc krijgt het betreffende beeld moeten zien. En die blijft zwart wat ik ook probeer. Ook via dat uitklapscherm zodat je je bron kunt zoeken. (Ik zal een foto bijvoegen). Ik heb nu de snoertjes verbonden met video maar misschien moet dit met de tv. Ik heb al op de kanalen gezocht (av1 enzo) maar nog steeds zwart scherm. Heeft iemand advies of ervaring met de Dazzle dvd recorder? \r\n\r\nGroeten\r\nJoy
Link naar reactie
Ik heb zelf ook zo\'n apparaat, maar het staat op dit moment niet geïnstalleerd en het is even geleden dat ik het gebruikt heb. Als ik me goed herinner, verbind je de videorecorder met de pc (of laptop in jouw geval) via dat apparaat. vervolgens ga je dan met Pinnacle de video vastleggen. Als ik het goed heb, moet je dan in Pinnacle aangeven welke bron, maar ook welk soort aansluiting je gebruikt.\nIk hoop dat je hier iets aan hebt. Zoals ik zei: het is even geleden voor mij en ik heb de spullen niet bij de hand, dus kan het ook niet uitproberen.\nSucces
Link naar reactie
Ik heb een videograbber van Terratec. Die zit met een driekleuren tulpstekker-kabel verbonden aan een scartblok met een schakelaartje dat op Output staat. Dat scartblok zit in mijn oude JVC-recorder. Als ik de USBstekker van de grabber in de PC steek, zie ik in Mijn Computer dat grabberapparaat (Grabster AV 250) verschijnen, met beeld maar zonder geluid, als ik tenminste de JVC-recorder op een TV station heb gezet met de AB (anders zie je niks). Als je een band gaat afspelen, zie je de band. Als ik dan de software start (in mijn geval is er Ulead bijgeleverd) en ik druk op de tab Capture dan zie ik beeld met geluid verschijnen en dan kan ik capturen van de met de JVC-AB ingestelde TV-zender of de band die afdraait. De kwaliteit van het capturen kun je instellen. Hoe hoger hoe beter bijv 8000 kbps is hoog, 4000 kbps kan nog net maar er gaat 2x zoveel op een DVDtje, ongeveer. De TV zelf speelt bij mij geen rol, kan ik uit laten.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reactie. Het punt bij mij is dat ik alles heb gedaan zoals jullie hebben gezegd. Dus dat apparaatje tussen laptop en video geplugd. Dan via Pinnacle proberen het beeld van de afspelende videoband te vinden, dat is het probleem. Ik voeg bij source het apparaatje in, maar ik krijg geen beeld op laptop via pinnacle. Op tv speelt de videoband wel af. Dus ik dacht dat het iets met het afspelende kanaal te maken had. Dus op 0 gezet, toen op kanaal 33, toen 35. En op tv komt dan wel de afspelende band te zien maar niet in het schermpje op mijn laptop. Ik probeer ook al via Ext1 of Ext2 op de afstandsbediening. Maar niks, noppes, nada!
Link naar reactie
[QUOTE]Het punt bij mij is dat ik alles heb gedaan zoals jullie hebben gezegd. Dus dat apparaatje tussen laptop en video geplugd[/QUOTE]\r\nDus je drie kleuren tulpstekkers van je Dazzle in het scartblok, de schakelaar van het scartblok op Output en het scartblok in de scartuitgang van je videorecorder? Tja dan weet ik het niet meer\r\nToevallig heeft mijn computermaat pas zo\'n Dazzle gekocht, zal eens vragen hoe het hem vergaat. Zie overigens ook [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=52756&highlight=aldi[/url] en\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=52879[/url]. \r\nEdit: helaas, hij heeft nog even andere prioriteiten, hopenlijk zitten er andere Dazzelaars in de zaal.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ha Joman, \r\nHet is vandaag ein-de-lijk gelukt. Heb exact gedaan wat je zei en zo\'n scartblok met stekker gehaald. Wat nu het euvel was.....Bij de opties van de geselecteerde opnamebron bij video-invoer stond hij bij mij standaard op Video Svideo en die heb ik omgezet naar Video compositie en toen deed ie het!!!!\r\nMaar nu heb ik nog 1 vraag. Ik wil graag de film bewerken. Dus sla hem op in een map op harde schijf als 1 film (zonder hoofdstukken) maar als ik in die map kijk staat VIDEO_TS en hoe kan ik deze bewerken. Waarschijnlijk binnenhalen met een videobewerkingsprogramma? Want er staat in het programma dat je heel simpel delen van films kunt trimmen? maar hoe?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...