Ga naar inhoud

geen dvd menu in video ts op multimedia harddisk


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\nIk heb een multimedia disk van Dana-Elec (so speaky 500gb) gekocht, deze speelt geen iso dus ik kopieer de mappen audio en video ts van mijn pc op de externe mediadisk, hang hem aan de tv en open de map video ts, net zoals ik dit op mijn computer zou doen en selecteer het bestand video_ts.\r\n\r\nAls ik echter op de computer een film kijk, krijg ik gewoon de gebruikelijke intro-filmpjes en vervolgens het dvd menu om bijv. ondertitels in te stellen of extras te bekijken.\r\n\r\nSelecteer ik echter de video_ts file op mijn mediadisk dan begint na het intro de film direct en krijg ik niet de keuzemenu\'s die er wel horen, en die ik nodig heb om bijv een tekenfilm voor de kleine in het nederlands te laten spelen ipv engels..\r\nIemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Link naar reactie
Alvast bedankt voor de tips, ik zie het volgende probleem:\r\nAls ik mijn hd aan mijn pc hang zie ik van een willekeurige film de volgende bestanden in de map video_ts:\r\nvideo ts backupbestand van ifo 12,0 kb\r\nvideo ts windows media player 12,0 kb\r\nvideo ts dvd film 124 mb\r\nen vervolgens vts_01_0 enz,enz allemaal met onschrijving dvd film\r\nAls ik de hd aan de tv hang zie ik alleen het bestand van 124mb en de bestanden 01_0 en volgend.... Dus ik heb weinig keus. Als ik op de pc de video ts van media player open krijg ik wel de menus dus het zit wel in de dvd. Pff heb ik weer een miskoop gedaan zeker?!
Link naar reactie
Ok turn, bedankt, ik heb nu inderdaad een lijst zoals jou voorbeeld, alleen als ik hem aan de tv hang zie ik alleen het vob bestand.\r\nNu staat er bij het ifo bestand, als ik via verkenner kijk: windows media player.\r\nAlleen zit er op de tv/externe hd natuurlijk geen window media player. Zou dat er mee te maken hebben? \r\nHet enige wat ik op de harde schijf zie staan is de.ico, weet niet wat dat is. Maar zou ik er een soort player op moeten installeren??
Link naar reactie
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de HD alleen de films afspeelt ,en niet de menu\'s kan laten zien.\nMisschien staat er iets over in de handleiding van de HD.\nKun je ook niet tijdens het afspelen de taal en de ondertiteling veranderen ,daar hoef je meestal ook niet het opstart menu voor te hebben.,maar daar zijn gewoon toetsen voor op je afstands bediening.
Link naar reactie
de handleiding is beroerd daar wordt ik niks wijzer van, fabrikant gemaild, geen antwoord..\r\nMaar vandaag heb ik een muziekdvd voor die kleine erop gezet, alleen een map video ts, de map audio ts bestaat niet, alleen via de ifo op de pc krijg ik keurig beeld en geluid.... via de hd, alleen beeld en geen geluid. Dit is toch vreemd!!
Link naar reactie
van de site\r\n[QUOTE=dane-elec] *Maak een map aan met de naam van de film\r\n*Kopieer in deze map de hele inhoud van de DVD, ook de lege mappen of bestanden.\r\n*Sluit de So Speaky af.\r\n*Sluit de So Speaky aan op uw TV\r\n*Kies file\r\n*Selecteer de betreffende DVD map en druk op DVD PLAY\r\n*Alle opties die normaal geboden worden bij het afspelen van een normale DVD zijn nu beschikbaar.[/QUOTE]\r\n\r\nals je geen AUDIO-TS hebt zou ik er gewoon een maken en erbij zetten
Link naar reactie
[quote=shadow1975;439264]Ja die opties van de site had ik ook al geprobeerd. Alleen werkt het niet :)\nZou mijn afstandbediening niet deugen? \nAls ik de dvd-play knop druk is het enige wat gebeurd dat de map geopend wordt en zie ik alsnog de video ts en video 01 files.....[/quote]\n \n \nBij de freecom van mij moet ik echt de desbetrffende map openen ,en dan op de ifo file gaan staan ,en dan de afspeelknop (play) gebruiken.
Link naar reactie
Das t hele probleem denk ik, die verdomde ifo file, is zie alleen de ts.bup en die pakt hij niet. Op een of andere manier moet ik die ifo file in beeld zien te krijgen.\r\nMijn theorie nu (slaat misschien nergens op, maar dit is wat nu in mijn hoofd schiet):\r\nKan het er mee te maken hebben dat mijn pc deze ifo aan windows media player toewijst?\r\nAls ik namelijk een video map open op mijn harde schijf of externe media hd dan zie ik wel de ifo file staan, hierachter staat dan windows media player.\r\nAls ik zo een zelfde map open als mijn media hd aan de tv hangt zie ik alleen de .Vob files en die geven dus geen instelbare menus en zo weer.\r\nZou ik iets moeten verzinnen om de ifo zichtbaar te maken als hij niet aan mijn pc hangt... maar hoe? Ik kan natuurlijk via \"openen met\" een ander prog toewijzen maar welke??? Zit ik op het goeie spoor of slaat dit nergens op :D
Link naar reactie
[QUOTE=shadow1975;439277]\r\nKan het er mee te maken hebben dat mijn pc deze ifo aan windows media player toewijst?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nnee hoor, dit is echt alleen een verwijzing in jouw pc\r\nals je de disk bij mij er aan hangt, geeft ie nero showtime als speler en bij weer een ander power dvd\r\n\r\nals jij de player aan je pc hebt hangen en je ziet die IFO staan (niet per ongeluk een snel koppeling)\r\nis het goed\r\n\r\nheb je wel eens de eerste VOB geopend en dan door laten spelen ?? op de pc stop de film dan aan het einde van de VOB.\r\n\r\nje kan er ook aan denken er maar eens mee terug te gaan naar de winkel
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...