Ga naar inhoud

Digitale camera óf video camera aanschaffen.


Aanbevolen berichten

Ik overweeg om mijn defecte camera te vervangen voor bijv. Canon Powershot SX 10 IS.\nVoor het zelfde geld heb je ook een heel redelijke videocamera van JVC of Sony.\n(Die heb ik wel, maar een ouderwetse grote, de eerste digitale van Sony)\nIk film en fotografeer niet zo veel, maar ik wil eigenlijk weten hoe de beelden bevallen van de huidige serie videocamera\'s, als je er foto\'s mee of van knipt.\nMoeders heeft graag af en toe ander plaatjes in de fotolijstjes.\nHet zoombereik is altijd heel groot en dat is handig.\nBewerken om een foto te knippen uit een filmpje is ook niet zo\'n probleem.\nEn wil je af en toe alleen een foto schieten, moet het met een videocamera toch ook wel goed gaan tegenwoordig denk ik?\n \nIemand ervaring mee?
Link naar reactie
Ik heb er niet echt ervaring mee , wat ik wel weet is dat mijn ouwe heer ook een digitale video kamera heeft maar de foto\'s die je daar mee maakt zijn niet echt super (vind ik) en met een beetje foto camera mits genoeg geheugen (kaartje) kun je ook video mee opnemen oke niet zo mooi as een video camera.\r\nMaar als het hoofdzakelijk om foto\'s gaat zou ik voor een foto camera gaan\r\nIs mijn mening \r\nSucces met het uitzoeken van hoe en wat\r\nRNH
Link naar reactie
Een fotokamera is voor foto\'s en kan soms filmen in matige kwaliteit.\nEen video kamera is voor films en kan soms foto\'s maken in matige kwaliteit.\nVoor noodoplossingen kan dat wel eens handig zijn ,maar gezien de lage prijzen van de apperatuur ,maakt een foto kamera van nog geen 100 euro veel betere foto\'s dan de duurste video kamera.
Link naar reactie
Ik zie het ook zo als met de telefoontjes die een foto kunnen maken.\nMaar toen ik de mijne kocht, 2 mp, was het de beste op dat moment.\nNu heb je ze ook met 8 mp.\nZit uiteraard ook weinig zoom op.\nIk kan mij voorstellen dat dit met videocamera\'s ook zo gaat: steeds betere foto\'s van te trekken.\nEerder knipte ik ook wel eens een foto uit een film, met redelijk resultaat.\nWeet niet hoe die kwaliteit tegenwoordig is omdat ik geen moderne videocamera heb.\nZe zijn wel lekker klein, kleiner en lichter dan de camera die ik op het oog heb, 550 gr., van daar de vraag.
Link naar reactie
Ook de kwaliteit van de telefoon kamera\'s kan nooit op tegen de echte fotokamera\'s.\nEen telefoon kamera van 5 of zelfs 8 megapixels maakt nog steeds slechtere foto\'s dan een 2 megapixel kamera van een goed merk (al zijn die dan niet meer te leveren)\nHeeft te maken met de grote van de sensor en de grote van de lens (diameter)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...