Ga naar inhoud

VLC media file (.mp4) via Nero 8 op CD, niets te zien op OZ DVD speler


Anoniem2

Aanbevolen berichten

nou dan zal ik ook nog ff een duit in het zakje doen.\r\nje hebt containers en codecs\r\n\r\neen container zorgt er voor dat de audio en de video goed lopen en evt extra\'s ook \r\n(ondertitel , meer kanaals geluid -bv dolby 5.1 )\r\nin een avi container kunnen veel soorten video zitten\r\nmeestal is het divx of xvid, maar het kan ook de eerder genoemde ongecomprimeerde video zijn\r\n(dan heet het dv-avi)\r\nook een 264 codec past in een avi container\r\ngeluids codecs mp3 en ac3 (meer kanaals geluid) passen prima in een avi\r\n\r\nomdat in een avi geen hoofdstukken kunnen zitten en ook ondertitel niet,\r\nis er de mkv container gemaakt\r\nhier passen ook alle voorgenoemde codecs in (divx, xvid, 264, mp3, ac3)\r\nmaar nu ook met hoofdstukken en meerdere talen ondertitels \r\n\r\nmpeg4 (mp4) is net als mpeg1 en mpeg2 een container, maar de mpeg4 kan meerdere codecs bevatten\r\nhet kan dus een divx of xvid codec zijn maar ook een (H of X) 264 codec zijn\r\ntewijl in een mpeg1 container mpeg1 codec zit en\r\nin een mpeg2 container een mpeg2 codec zit\r\n\r\nook een dvd is wel beschouwd een soort van container, maar dan wel een bijzondere:p\r\nVOB is hier in de container met een mpeg2 codec er in\r\naangevuld met mp3 of ac3 geluid\r\nook ondertitel\'s in meerder talen zitten hier in.\r\nde IFO\'s die in de dvd zitten zorgen dan weer voor de juiste aansturing van menu\'s geluid en ondertitel\r\n\r\nde codec zorgt voor de werkelijke compressie en samenstelling van beeld of geluid
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=turn;438483]\r\nook een dvd is wel beschouwd een soort van container, maar dan wel een bijzondere:p\r\nVOB is hier in de container met een mpeg2 codec er in\r\naangevuld met mp3 of ac3 geluid\r\nook ondertitel\'s in meerder talen zitten hier in.\r\nde IFO\'s die in de dvd zitten zorgen dan weer voor de juiste aansturing van menu\'s geluid en ondertitel\r\n\r\nde codec zorgt voor de werkelijke compressie en samenstelling van beeld of geluid[/QUOTE]\r\n\r\nDat is toch precies wat ik vertelde? :D
Link naar reactie
[QUOTE=Japper;438211]Mpg4 ook wel MKV genoemt is oorspronkelijk een Blueray Codex, met een blueray speler kan je hem wss wel kunnen afspelen.[/QUOTE]\r\nin een mkv container kan een mp4 gebaseerde codec zitten \r\ndivx, xvid of 264 gebaseerd op de mpeg4 standaard\r\n\r\n[QUOTE=Lange Pier;438304]\r\nEn een mp4 is idd een filmbestand en eigenlijk ook een AVI.\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/MP4[/url][/QUOTE]\r\neen mp4 kan in een avi zitten maar ook in een mkv, een mp4 is eigenlijk meer een standaard die door verschillende codecs gebruikt wordt.\r\n\r\n[QUOTE=Japper;438411]MKV (H264)is eigenlijk een mp4 met een dvd menu. Dat zie je ook met een dvd, als jij een dvd opent zie je een VOB staan, dat eigenlijk een mpg2 is. je kan gewoon de exensie verandere naar vob of mp2 en nog gewoon afspelen...\r\n\r\n------------------------\r\n---Source Information---\r\n------------------------\r\n[/QUOTE]\r\n\r\neen mkv kan een 264 codec bevatten met een mp4 standaard, ook kan een mkv navigatie bevatten\r\ndeze hoeft uiteraard niet het zelfde te zijn als een dvd navigatie\r\nde vob heb ik hierboven al genoemd\r\nen op de source info zal ik niet ingaan want van blueray weet ik te weinig en ik heb er geen\r\n\r\nzomaar een extensie veranderen kan altijd, maar dat ie dan nog afspeelt ligt aan de afspeel software , deze ziet dan toch wat de juiste codec moet zijn.\r\nje kan een xvid .avi best veranderen in .wmv en deze speelt nog steeds af maar maar wel met de xvid codec en niet de wmv codec.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;438487] \r\nOverigens is de TS nu gillend weggelopen.;)[/QUOTE]\r\n\r\nHahaha, ik kan niet weglopen...heb mijn rug gebroken :(\r\n\r\nMaar heb me net wel rot zitten lachen met jullie \"over en weer\" spelletje...nee Ikke....nee Ikke hebbe gelijk....:D:D\r\n\r\nMaar dacht ook wel....hey wat heb ik eraan ? Nou bijleren hé....\r\nNero vision wil jammer genoeg niet werken....:cry:
Link naar reactie
Regel 1, ik heb altijd gelijk.\r\nRegel 2, heb ik het niet treedt regel 1 in werking.\r\n:p\r\n\r\nWat doet vision dan niet?\r\nHet zijn foto\'s, zit er geen foto cd maker dan in je Nero? een fotodiavoorstelling maken dus, die zet hem op cd.\r\n\r\nOf deze proberen.\r\n\r\n[url]http://www.avs4you.com/Guides/How-can-I-make-an-MPEG4-compatible-CD-DivX-or-XviD.aspx[/url]
Link naar reactie
Ik keis Nero Vision 5 Essentials. Nieuw project: video CD ...dan \"videobestanden toevoegen\"\r\n\r\nEn dan plots \"Nero Vision werkt niet meer: er is een probleem opgetreden\"\r\n\r\nIk zal eens iets anders proberen...\r\n\r\nPS...Ik lig gelukkig niet meer in mijn bed... heb mijn rug gebroken na een val van mijn paard...Maar na 3 maand stap ik alweer met een harnas aan...\r\n\r\npsst...die video\'s...gaan over paarden ;)
Link naar reactie
als nero vision er tijdens het importeren plots mee stopt is het waarschijnlijk een codec waar ie niet mee om kan gaan, of de software is beschadigt.\r\ndit kan je proberen door een ander filmpje te importeren.\r\n\r\nwacht de screenshot van gspot nog af\r\n\r\n@lange pier, waarom gaat het in één keer over foto\'s , of heb ik iets gemist\r\n\r\nps. mooi dat je weer je bed uit bent,\r\nmaare hadden ze je niet verteld dat paarden erg hoog zijn en dat je er beter niet af kan vallen;)\r\nis het gewoon een eigenwijs paard of schrok ie ergens van ??
Link naar reactie
[QUOTE=turn;438707]\r\n@lange pier, waarom gaat het in één keer over foto\'s , of heb ik iets gemist\r\n[/QUOTE]\r\n[QUOTE=eva;438096]Iemand een idee waar ik fout ga ?\r\nAls ik foto\'s op een CD brand heb ik geen probleem om deze via de DVD speler af te spelen.\r\nNu deze legaal gedownloade informatie via Nero 8 gebrand op CD om op TV scherm te kunnen bekijken...Maar in dvd speler komt niets te zien op het overzicht...\r\n\r\nIemand een idee ?\r\n\r\nAlvast bedankt ![/QUOTE]\r\nDe topicstart?;)
Link naar reactie
dan zou ik toch wel even van ts willen horen waar we nu mee bezig zijn\r\n\r\nwant ik ging er van uit dat dit ging over de mp4 die in de topic titel staat\r\n[QUOTE=eva;438096]\r\nNu deze legaal gedownloade informatie via Nero 8 gebrand op CD om op TV scherm te kunnen bekijken...Maar in dvd speler komt niets te zien op het overzicht...\r\n[/QUOTE]\r\n\r\ndus eva help ons even, is de \"legaal gedownloade informatie\"\r\nvideo of foto ??\r\n\r\nbeter nog:\r\nwat heb je en wat moet het uiteindelijk worden ??
Link naar reactie
Hey kerels....:D\r\n\r\nHet staat er hoor...zelfs al zijn jullie een beetje in de war...\r\n\r\nHet gaat idd. om videofiles in mp4 formaat ...die ik graag op mijn tv scherm zou zien...een pcscherm is en blijft toch klein in verhouding tot het tvscherm.\r\nIk ben lid van een SAVVY club met infomateriaal dat je mag downloaden om de homestudie te doen...dus legaal gedownload.\r\n\r\nMijn opmerking over de foto\'s was enkel om duidelijk te maken dat als ik met hetzelfde programma, nl. Nero, foto\'s op een CD brand, mijn DVD speler ze zonder problemen kan afspelen. (of om te zeggen dat ik echt wel weet waarmee ik bezig ben ;)\r\n\r\nMbt. de video\'s herkent de DVD speler niets...heb trouwens in de reclameboekjes zitten kijken daarnet...en er zit er niet één bij die MP4 kan afspelen...Spanje loopt wat achter zekers...
Link naar reactie
[QUOTE=turn;438735]dan zou ik toch wel even van ts willen horen waar we nu mee bezig zijn\r\n\r\nwant ik ging er van uit dat dit ging over de mp4 die in de topic titel staat\r\n\r\n\r\ndus eva help ons even, is de \"legaal gedownloade informatie\"\r\nvideo of foto ??\r\n\r\nbeter nog:\r\nwat heb je en wat moet het uiteindelijk worden ??[/QUOTE]\r\n\r\nVideofragmenten over gedrag van paarden gemiddeld 20 min per video\r\n\r\nIk wil ze kunnen zien op mijn tv schem dus dacht de video\'s te branden op een cd of DVD om dan af te spelen in de DVD speler die verbonden is met de TV :D
Link naar reactie
[QUOTE=turn;438707]ps. mooi dat je weer je bed uit bent,\r\nmaare hadden ze je niet verteld dat paarden erg hoog zijn en dat je er beter niet af kan vallen;)\r\nis het gewoon een eigenwijs paard of schrok ie ergens van ??[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben eigenwijs :) Mijn paardje wou liever lekker bij zijn vriendje blijven staan...\r\n\r\nPaard had zich van dag vergist :D dacht dat het rodeodag was zeker of van een wesp gestoken (who knows...)...na 20 bokkesprongen was hij rustig en dacht ik dat het in orde was....maar ik was fout.... ;)\r\nen dan ben ik slecht gevallen op een steen/rots en voila....L 4 gebroken
Link naar reactie
Met de GSpot\r\n\r\n\r\nisom: MP4 Base Media v1 [IS0 14496-12:2003]\r\n- iso2: MP4 Base Media v2 [ISO 14496-12:2005]\r\n- avc1: MP4 Base w/ AVC ext [ISO 14496-12:2005]\r\n- mp41: MP4 v1 [ISO 14496-1:ch13]\r\nRecommended Display Size: 512 x 342\r\nCreated: 1970 Jan 02 01:00:00\r\nModified: 1970 Jan 02 01:00:00\r\n\r\nVideo: codec avc1 H.264/MPEG-4 AVC\r\nCodec Status Undetermined\r\n\r\nWat ik hiermee moet...weet ik niet ....:roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...