Ga naar inhoud

VLC media file (.mp4) via Nero 8 op CD, niets te zien op OZ DVD speler


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Iemand een idee waar ik fout ga ?\r\n\r\nAls ik foto\'s op een CD brand heb ik geen probleem om deze via de DVD speler af te spelen.\r\nNu deze legaal gedownloade informatie via Nero 8 gebrand op CD om op TV scherm te kunnen bekijken...Maar in dvd speler komt niets te zien op het overzicht...\r\n\r\nIemand een idee ?\r\n\r\nAlvast bedankt !
Link naar reactie
  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

[QUOTE=eva;438182]Hoe zet ik dan de reeds gedownloade video\'s om van mp 4 naar AVI of DVD ?Is er daar een freeware programma voor ?[/QUOTE]\r\n\r\nje kunt in google gaan zoeken,bvb:MP4 to DVD converter of MP4 to avi\r\n\r\ndan heb je tal van mogenlijkheden om te converteren,\r\nje moet dan wel opletten voor programma´s die converten,maar dan voor 90% maar,dan zou je eigenlijk het programma moeten kopen om het liedje/video volledig te converteren\r\n\r\nikzelf gebruik \"yasavideoconverter\" en \"easy audio converter\"\r\ner zijn beslist betere freeware converters,maar is toch ook aan te raden :)\r\n\r\nGrtjs
Link naar reactie
Hey hartelijk bedankt voor je snelle antwoord.\r\n\r\nIk heb \"hier\" ergens de verwijzing gehad om VLC media player te downloaden...\r\n\r\nDie heb ik gebruikt voor het downloaden van de video, die ik met Nero 8 (aanwezig bij aankoop in mijn nieuwe laptop) op een CD heb gebrand.\r\n\r\nDe CD is leesbaar in de pc en afspeelbaar.\r\n\r\nAls ik hem in de DVDspeler zet, herkent deze wel een schijf...maar als ik klik op het enige getal zichtbaar...\"000 x\"...Dan gebeurt er niets...:(
Link naar reactie
MKV (H264)is eigenlijk een mp4 met een dvd menu. Dat zie je ook met een dvd, als jij een dvd opent zie je een VOB staan, dat eigenlijk een mpg2 is. je kan gewoon de exensie verandere naar vob of mp2 en nog gewoon afspelen...\r\n\r\n------------------------\r\n---Source Information---\r\n------------------------\r\nformat : BluRay\r\nresolution : 1080p\r\nvideo codec : H264/AVC MPEG-4\r\naspect ratio : 2.40:1\r\n-----------------------\r\n---Video Information---\r\n-----------------------\r\ncontainer : mkv\r\ncodec : x264\r\nbitrate : 6300 kbps\r\nresolution : 720p\r\nframes/sec : 23.976
Link naar reactie
[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/AVI_(bestandsindeling)[/url]\r\n\r\nNogmaals, een mpeg4 is een AVI en dan kun je rustig wel de extensie veranderen maar dan wordt er niets afgespeeld als je de juiste codec niet hebt en een AVI kun je wel omzetten/recoderen naar een mpeg2/vob maar niet zomaar de extensie veranderen en denken dat het in een stand-alone DVD speler gaat werken, dat blijkt nu.\r\n\r\nEn als het op een cd moet wordt het een video cd of supervideo cd met de extensies .dat of .mpeg2 na het rcoderen.\r\nEn dan zijn ze wel afspeelbaar in een stand-alone DVD speler, een DVD geniet overigens de voorkeur.
Link naar reactie
Volgens mij is een mpeg4 ,een divx of xvid ,,met de extensie \"avi\" !!\n \nMet de juiste versie van Nero of Roxio kun je er zo een werkende normale video dvd van branden.\n \nEen normale film past nooit op een video cd of super video cd ,,want daar kan maximaal 1 uur film op. Als de film daar voor geschikt moet zijn ,moet hij dus al uit 2 file\'s bestaan ,zodat je er 2 cd\'s van kunt maken.\nOok zijn video cd\'s niet op alle dvd spelers af te spelen.
Link naar reactie
Een Avi is een Raw dus Uncompressed video, Een Avi is een Ucompressed Video dus zonder codex met daarin frame voor frame. \r\nDe DvD\'s worden in de meesten gevallen naar Mpeg2 ofterwijl VOB zodanig dat er meer video op kan.\r\n\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/VOB_(bestandstype[/url])\r\n\r\nVOB-bestanden lijken heel erg op MPEG-2-bestanden. Als de extensie hernoemd wordt van VOB naar MPG, blijft het bestand leesbaar. De meeste MPEG-2-spelers ondersteunen echter geen ondertiteling.\r\n\r\nOm een VOB-bestand te branden op een DVD-schijf, zijn ook IFO- en BUP-bestanden nodig.\r\n\r\nDat is precies het zelfde met een Blueray maar dan is het dus MKV en Mpeg4...
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;438437]Hú:confused:, een vob IS een mpeg2 en een AVI is een container en meestal gecomprimeerd, alleen de frames hoeven niet gecomprimeerd te zijn.\r\nNogmaals maar de link.\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/AVI_(bestandsindeling)[/url][/QUOTE]\r\n\r\nje zegt het goed. \r\n\r\nIk heb een paar post geleden gezegd: MKV of terwijl een MPG4.\r\n\r\nDus een MPG4 (h264) met een MKV Container\r\n\r\nwat ik dus een post geleden zei: \r\n------------------------\r\n---Source Information---\r\n------------------------\r\nformat : BluRay\r\nresolution : 1080p\r\nvideo codec : H264/AVC MPEG-4\r\naspect ratio : 2.40:1\r\n-----------------------\r\n---Video Information---\r\n-----------------------\r\ncontainer : mkv\r\ncodec : x264\r\nbitrate : 6300 kbps\r\nresolution : 720p\r\nframes/sec : 23.976 \r\n-----------------------------------------------------------------------------------\\\r\n\r\nHet andere .VOB wat op alle dvd dat een MENU heeft staat heeft als Container een MPG2.\r\nZie Bijlage image genomen in Gspot
Link naar reactie
[url]http://www.matroska.org/[/url]\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/MPEG-4[/url]\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/MPEG[/url]\r\n\r\nJe gooit alle merken door elkaar, zal wel goed bedoeld zijn maar lees de links eens aandachtig door.\r\nEen mpeg2 is geen container formaat maar kan er wel een onderdeel van uitmaken.
Link naar reactie
[url]http://www.matroska.org/[/url] \r\n\r\nDoes not exist.\r\n\r\nMaar dat maakt niet uit. MPG2 en 4 zijn idd codexs... moor een VOB (Versioned Object Base, Het bevat video-, audio-, ondertitel- en menu-informatie.) Codex bestaad uit een MPG2 met als extra dat je een Menu en subtitels kan toevoegen. \r\n\r\nOrigins: After the MPEG1 standard was finalized, and people started trying to apply it to higher-resolution video pictures, there were many flaws in the standard that became apparent. The biggest of these was that MPEG1 could only compress progressive-scan images, which meant real TV pictures (which were interlaced) were very difficult to compress. MPEG2 was born out of the desire to achieve compression of broadcast-quality video, and to this end it has succeeded. MPEG2 is used for [B]DVDs[/B], ATSC (High Definition Television) broadcasts, Personal Video Recorders (such as TiVo), and many other applications. MPEG2 is so versatile that while originally it was planned to have an MPEG3 standard for High-Definition TV broadcasts, it turned out that MPEG2 scaled in terms of bitrate so that only 1 standard was necessary for both Standard and High Definition video.\r\n\r\nEn dat is het zelfde met MKV (BlueRay) alleen dan bestaad hij uit een Mpeg 4\r\n\r\nJe hebt 100% gelijk dat een mpeg2 en 4 geen container zijn orgineel, maar in een VOB (DvD) en MKV (BlueRay) worden ze wel aangegeven als container om er voor te zorgen dat er nog een menu en subtitels kan worden toegevoegd. Daarom zeg ik altijd dat een DvD VOB ook wel Mpeg2 genoemt wordt.\r\n\r\nIk heb al veel dvd\'s gemaakt inc die van Anouk @ Gelredome en ik zou dan toch wel weten welk formaat video in een dvd gaat :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...