Ga naar inhoud

Foto's op DVD zetten


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, \r\n\r\nEven een vraag ter verduidelijking van mijn gedachtengang. \r\n\r\nVoor mijn oom moet ik een groot aantal digitale foto\'s op video-DVD zetten. Hiervoor heb ik gekozen voor het programma Pinnacle Studio. Heb een menu gemaakt en met de hierin gedefinieerde menu-items doorwezen naar de foto\'s, dat is me allemaal duidelijk en functioneert ook. \r\n\r\nHet vraagstuk, de foto\'s worden elk 4 seconden vertoond alvorens de volgende verschijnt. Klopt dan de redenatie dat op een single layer DVD 120 min. x 60 sec = 7200 sec. : 4 sec. = 1800 foto\'s passen? Er zal nog wel iets van af gaan voor o.a. het menu, maar bij benadering 1800 foto\'s? \r\nHet vreemde is namelijk, dat ik bij het maken van de DVD uiteindelijk uitkom op ca. 1,6 GB aan data. Qua data is de schijf dus nog niet eens voor de helft vol. Kortom, is het zo dat de term 4,7 GB / 120 min moet gelezen worden als OF? Dus in het geval van PC data past er 4,7 GB op en in het geval van video, past er 120 min. aan beeldmateriaal op. Maar in beide gevallen is de schijf fysiek vol? \r\n\r\nHoop dat iemand mij hierin wat opheldering in kan geven. \r\n\r\n\r\nGroeten, \r\n\r\nPhilippe
Link naar reactie
Nee,je redenatie klopt niet. Die 120 min. staat gelijk aan 4,7GB data omdat het om een continue datastroom gaat.Elke seconde wordt er een bepaalde hoeveelheid data gelezen en vertoond als video. Bij plaatjes lees je 1x de grootte van het bestand en toont het plaatje.Dat laat je 4 seconden staan.\r\nEr wordt dus om de 4 seconden data gelezen. Volgens jouw redenatie zou een dvd met 1 plaatje vol zijn als je dit plaatje 120 minuten zou laten staan. Het maximale aantal foto\'s dat je op kunt slaan wordt bepaald door de grootte van die plaatjes. De DVD is vol bij 4,7 GB en dat kunnen 10.000 foto\'s zijn als ze allemaal niet te groot zijn. Hiermee kun je een diashow draaien die net zo lang duurt als jij wilt,afhankelijk van de tijd dat je elk plaatje laat staan.\r\n\r\nGroeten , Hans.
Link naar reactie
Een singel layer dvd is helemaal geen 120 minuten video !!!.\nHoeveel tijd er video op kan heeft met erg veel dingen te kaken.\nDe resolutie van het beeld materiaal ,de bitrate,en het aantal Frame\'s Per Seconde (fps).\n \nAfhankelijk van deze instellingen kan er 1 uur in de hoogste kwaliteit tot wel 6 of 8 uur in lagere kwaliteit op een normale dvd.\n \nOok zal op die video dvd gemaakt met pinnacle ,geen losse plaatjes staan ,maar wordt er een video file van gemaakt ,een mpeg bestand wat later op de dvd een vob file wordt. Er is dus ook voor een stilstaand plaatje een continue data stroom nodig.
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;437024] \r\nOok zal op die video dvd gemaakt met pinnacle ,geen losse plaatjes staan ,maar wordt er een video file van gemaakt ,een mpeg bestand wat later op de dvd een vob file wordt. Er is dus ook voor een stilstaand plaatje een continue data stroom nodig.[/QUOTE]\r\n\r\nPrecies, dat was dus ook mijn gedachtengang en is dus in strijd met hetgeen dat Hans verteld. Maar goed, heb met pinnacle nu een aantal foto-dvd\'s gemaakt. En hij ziet dus duidelijk een foto welke 4 seconden wordt weergegeven als 4 sec film. Afhankelijk van de bitrate fps etc, kan ik de totale hoeveelheid foto\'s bepalen welke op de dvd passen.\r\n\r\nMijn punt, als ik zo\'n DVD helemaal vol heb staan met 120 min. aan foto\'s en deze vervolgens wegschrijf om op dvd te branden is het qua data amper 2 GB. Mag ik nu hieruit concluderen dat 120 min film niet het equivalent is van 4,7 GB?
Link naar reactie
Er zal vast wel ergens bij het instel menu voor het branden staan om welke kwaliteit het gaat.\nMisschien staat er ook ergens hoe lang de voorstelling gaat duren.\nAls je de gemaakte dvd opend in verkenner ,,en er staat gewoon een video_ts map en een audio_ts map op ,en in die video_ts map staan enkele vob file\'s en nog een paar andere file\'s is het gewoon een video dvd.\n \nIn jouw geval ,als je nog een dvd gaat maken ,kan er ruim 2 keer zo veel op ,dan je tot nog toe gedaan hebt.\nMaar een foto dvd die zo lang duurt is niet prettig kijken ,denk ik ,dus ik zouw er niet te veel op zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...