Ga naar inhoud

Probl.Overgangen in Windows Movie Maker.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[B]Beste Mensen[/B] In [B]W[/B]indows[B] M[/B]ovie [B]M[/B]aker [B]5.1.[/B]heb ik moeite met het verplaatsen van de overgangen naar die vierkantjes tussen de \r\nbeeldjes op het StoryBoard.\r\n\r\nIk krijg er maar enkelen op die vierkantjes maar niet allemaal om mijn serie te vullen.\r\n[I][B]Wie[/B] begrijpt wat ik bedoel en kan mij hierover een tip geven?[/I]\r\n\r\nUit de help heb ik 2 opties beurtelings geprobeerd,maar helaas zonder succes.\r\nTevens vermeld de Help [B]niet[/B] waar ik de muziek kan plaatsen op de slideshow.\r\n\r\n[I][B]Wie[/B] van jullie kan mij op dit gebied verder de weg wijzen?[/I]\r\nIk wil die Windows Movie Maker 5.1.best wel leren gebruiken als gratis programma.\r\n\r\nGraag verneem ik de reacties hierover van hen die hiermee meer ervaring hebben\r\nwaarvoor ik alvast vriendelijk dank en groet.:) [B][I]Anton Doove[/I][/B]
Link naar reactie
Je kunt de plaatjes er één voor één inslepen, maar als je dat makkelijker vindt ook allemaal tegelijk. Klik op het eerste plaatje met de linkermuisknop, druk de Shift toets in (vasthouden) en ga nu naar het laatste plaatje en klik dat aan... Nu zijn alle plaatjes geselecteerd en kun je deze in één keer verslepen naar het storyboard.\n\nOm de plaatjes netjes op het storyboard te zetten met tijdsduur, moet je even met de muis gaan hangen tussen 2 plaatjes. (zie 1) en klikken dan krijg je een klein rood pijltje en kun je de plaatjes verslepen.\n\n[ATTACH]13447[/ATTACH]\n\nAls je tussen 2 plaatjes gaat in staan met de muis en je klikt met rechts kun je een overgang kiezen.\n\nMuziek invoegen... klik bij 3 op audio of muziek importeren. Dan krijg je een muziek noot in het overzicht. Die kun je in zijn geheel naar het audiospoor slepen...\n\n[ATTACH]13448[/ATTACH]\n\nEn dan net zo lang slepen met de plaatjes en de overgangen tot de boel netjes meegaat op de muziek...\nHet is het handigst om de diashow af te spelen en dan op pauze te drukken als je een video-effect wilt invoegen. (overgang)
Link naar reactie
[B]Beste Reintje.[/B] Nog even over het toevoegen van de muziek.\r\n[I]Als ik die muzieknoot naar het Audiospoor wil slepen,dan dient die noot toch helemaal naar het begin van dat Spoor te worden gesleept?[/I]\r\n\r\n[I]Die muzieknoot hoort dan toch helemaal onder de eerste afbeelding te staan?[/I]\r\nGraag verneem ik het als ik dit niet goed heb begrepen.\r\n\r\nIk zie wel dat in MovieMaker alles anders gaat dan mij PhotoStory3 en bij een Powerpoint-Presentatie. Dat is we een duidelijk verschil van werken.\r\n\r\nNu ga ik eerst even jouw trucje proberen toe te passen met die overgangen en effecten,want dat is helemaal nieuw voor mij,dus dat probeer ik graag.\r\n\r\nOndertussen kun jij weer antwoorden over de muziek,hetgeen ik dan lees na mijn proef met de overgangen en effecten. Tot straks dan maar.\r\n\r\nVriendelijke groeten van [B][I]Anton Doove[/I][/B]:)
Link naar reactie
[B]Beste Reintje[/B] Jouw trucje met die overgangen is mij helaas [B]niet[/B] gelukt.\r\n[I]Weet jij misschien nog een ander trucje? [/I]\r\n\r\n[I]Kan het helpen om W.Movie Maker opnieuw te installeren,door het er overheen te plaatsen?[/I]\r\nDit weet ik dus niet zeker,want ik heb er geen verstand van.\r\n\r\nIk vind het knap irritant,dat ik die overgangen niet op het StoryBoard krijg tussen de afbeeldingen,terwijl ik weet dat het gewoon moet kunnen.\r\n\r\nHet is mij niet duidelijk waarom het bij mij niet lukt,na diverse verschillende pogingen.\r\nGraag verneem ik je nieuwe reacties en ik groet je vriendelijk.\r\n\r\n [B][I] Anton Doove[/I][/B]
Link naar reactie
[quote=Anton Doove;427983]\n[I]Als ik die muzieknoot naar het Audiospoor wil slepen,dan dient die noot toch helemaal naar het begin van dat Spoor te worden gesleept?[/I]\n\n[I]Die muzieknoot hoort dan toch helemaal onder de eerste afbeelding te staan?[/I]\nGraag verneem ik het als ik dit niet goed heb begrepen.[/quote]\n\nDat is wel het mooiste en kan ook gewoon. De muzieknoot vastpakken met de linkermuisknop ingedrukt en loslaten vooraan het audio/muziek spoor... Als ie een beetje te ver staat kun je de muziek ook verslepen naar voren door boven het spoor te gaan hangen, dan komt er een handje en kun je slepen...\n\n[ATTACH]13455[/ATTACH]\n\n\n[quote]\nNu ga ik eerst even jouw trucje proberen toe te passen met die overgangen en effecten,want dat is helemaal nieuw voor mij,dus dat probeer ik graag.[/quote]Hier ging ik even de fout in... was in de war met effecten en overgangen.\nOm overgangen te maken klik je op die optie (zie 1) en sleep je de overgang tussen een plaatje... \n\n[ATTACH]13458[/ATTACH]\n\nZowel het plaatje als de overgangen kun je langer laten duren door er op te klikken en met het rode pijltje te verslepen...\n\n[ATTACH]13457[/ATTACH]\n\nIk vind overigens Windows Movie Maker niet het eenvoudigste en mooiste programma om dia-presentaties te maken. Waarom kies je juist voor dit programma?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[B]Beste Reintje.[/B] Eerst nu pas kan ik na andere activiteiten even reageren over het gebruik van [B]W[/B]indows [B]M[/B]ovie [B]M[/B]aker.\r\n\r\nIk kan je wel gelijk geven over het feit dat die WMM inderdaad niet echt gemakkelijk is qua gebruik,ook al is het[B]gratis[/B]. \r\n\r\n[B]PhotoStory3[/B] is ook [B]gratis[/B] en eveneens van MicroSoft,maar wel [B]makkelijker[/B] in het [B]gebruik [/B],zoals ik reeds heb ervaren.\r\n\r\nVan WMM ervaar ik het als [B]zeer belachelijk,[/B]dat dit gratis programma [B]zo ingewikkeld[/B] is bij de gebruiks-toepassingen [B]zoals [/B]die [B]overgangen.[/B]\r\n\r\nDe [B]effecten[/B] zijn echter wel [B]makkelijker[/B] in te voegen,[B]dan[/B] de [B]overgangen[/B] tussen de beeldjes [B]op[/B] het [B]storyboard[/B].\r\n\r\nIk zal je straks een nieuw bericht sturen met een screenshot van wat ik bedoel.\r\nJuist omdat WMM gratis is,wil ik het wel leren gebruiken om te zien hoe dit uit-\r\npakt in vergelijking met het eveneens gratis PhotoStory3.\r\n\r\nVriendelijke groeten van [B][I]Anton Doove.[/I][/B]
Link naar reactie
[B]Beste Reintje.[/B]Hieronder zie je dus die screenshot met wat ik bedoel. \r\n\r\n[URL=\"[IMG]http://i37.tinypic.com/24nilqq.jpg[/IMG]\"][IMG]http://i37.tinypic.com/24nilqq.jpg[/IMG][/URL]\r\n\r\nJe ziet op die screenshot bij die [B]overgangen[/B] o.a.het grijze vierkantje met de naam [B]vervagen,[/B] welke ik graag op de blokjes tussen mijn dia-beeldjes wil plaatsen op het storyboard. \r\n\r\nDat is mij n.l.nog steeds [B]niet [/B]gelukt. Althans [B]niet[/B] op [B]alle [/B]blokjes.\r\nHet gekke is,dat ik [B]wel[/B] alle effecten op die sterretjes per beeldje kan krijgen,maar [B]niet [/B]alle overgangen op die blokjes van het Storyboard,dus ik zit te \"balen\".\r\n\r\nPersoonlijk vind ik die overgang \"vervagen\"heel mooi werken als dat langzaam gebeurt,hetgeen dus mijn voorkeur heeft. Het is immers rustiger voor de ogen als de beelden langzaam in elkaar overvloeien,zoals ik het zelf ervaar.\r\n\r\nDe ene actie lukt dus wel en de andere niet. Ik kan dat [B]niet [/B]\"rijmen\".\r\nJe zult misschien nu begrijpen wat en hoe ik het bedoel en ervaar.\r\n\r\nGraag verneem ik je reactie hierover,zodra je daartoe de tijd hebt.\r\nVriendelijke groeten van [B][I]Anton Doove[/I].[/B]
Link naar reactie
Dat is inderdaad vreemd, want ik kan de overgangen gewoon overal tussen slepen....\n\n[ATTACH]13506[/ATTACH]\n\n\nAls je nu eens klikt op Tijdlijn weergeven (net boven de dia\'s die je in je project hebt gesleept), dan krijg je de plaatjes te zien in je storyboard. Misschien kun je ze nu wel tussen de dia\'s slepen óp de overgangbalk?\n\n[ATTACH]13505[/ATTACH]
Link naar reactie
Hallo Anton\nIk heb het video-edting geleerd middels WMM. Daarvoor heb ik eerst een uur besteed aan het doorlezen van de helpfiles. Die hebben mij veel duidelijk gemaakt. Heb jij die al gelezen? Inmiddels werk ik met een professioneel programma en ik maak nog steeds gebruik van de -basis- kennis die ik heb opgedaan bij WMM. Dus geen kwaad woord over WMM ;-)\nReintje. Knappe uitleg die je geeft! petje af.\nDirk Jan
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik moet echt even mijn compliment geven aan Reintje. Ongeloof\'lijk, wat een prachtig, maar vooral duidelijke uitleg over WMM.\r\nOok: wat een prettige wijze van communiceren, tussen Reintje en Antoon (dankbaar karakter hebben de teksten).\r\nIk worstel al zo\'n tijd ermee en ben nog niet geheel \"boven gekomen\".\r\nIk heb zelf ook veel aan de uitleg van Reintje. Dank je wel hoor!\r\n\r\n\r\nHilly\r\n\r\n\r\nP.S. Ik ben aardig rap en quick met \"captures in Paint\" (screenshots), maar jij Reintje, hebt van die mooie\r\n STRAKKE pijlen gecreeerd! Gaaf!
Link naar reactie
Off Topic.\nDank voor de waardering. Goed gereedschap is het halve werk. Ik gebruik voor de uitleg [URL=\"http://www.techsmith.com/screen-capture.asp\"]Snagit[/URL]\neen juweeltje op dit gebied.\nMaar het kan ook met Photoshop en als je de Gimp hebt kun je pijlen maken die je als brush opslaat, en dan heb je ook mooie pijlen.
Link naar reactie
Op zoek naar een \"alternatief\"\n\n[URL=\"http://www.donationcoder.com/Software/Mouser/screenshotcaptor/\"]Screenshot Captor[/URL]\n\nNiet een echt alternatief, maar kan veel wat Snagit ook kan en is gratis.\nKan ook mooie, strakke pijlen maken (linker pijl)\n\n[ATTACH]13618[/ATTACH]\n\nOverigens staat er op de site dat je je moet registreren op het forum. Heb ik niet gedaan; krijg alleen een beetje reclame mee.\n\nSorry Topic Starter... ik hoop dat je het goed vind dat ik hier wat extra info heb gegeven...
Link naar reactie
Goede morgen Reintje,\r\n\r\nExcuses, dat ik nu pas je mededeling lees (was gisteren op het ijs. Straks weer).\r\nJa, inderdaad, dat ziet er ook leuk uit, het alternatief dat je gaf voor een \'capture van een screen\'.\r\nLeuk wel hoor. Hartelijk bedankt voor je tijd en inzet, mij dit mee te delen en te tonen. Gaaf!\r\n\r\nDANK!\r\nHilly
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...