Ga naar inhoud

DVD software om avi te maken met sub?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\n\r\nIk wil van een DVD-film een XVID avi + subs rippen/maken.\r\nEn ik wil mijn eigen size kunnen maken zoals, meestal 1,36 GB en een 700 MB rip.\r\nMaar dan wel zonder kwaliteit verlies.:D\r\nKan iemand mij vertellen met welke software ik dat kan doen:confused::confused:\r\n\r\nIk heb het geprobeerd met megui, ik krijg hem helemaal niet geinstalleerd.\r\nEr ontbreken een paar onderdelen of andere benodigde software:@\r\n\r\nHoop dat er iemand mij hiermee kan helpen?\r\n\r\nVast bedankt.
Link naar reactie
ik heb goeie ervaringen met autoGK\r\n[url]http://www.autogk.me.uk/[/url]\r\nvolgens mij kan ie ook gelijk de subs mee pakken.\r\n\r\nwat betreft \"zonder kwaliteit verlies\"\r\ndat gaat niet lukken en als je een moderne flatscreen hebt en de film heeft veel actie\r\ndan zal die 700mB film er waarschijnlijk niet denderend uit zien.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb de hele file VTS_01_1 gekozen dus ik wil de hele film op een 1/3 DVD hebben dus een Xvid bestand.\r\n\r\nIk gebruik dat programma autoGK kan iemand mij vertellen, hoe ik die subs moet selecteren?\r\nWant die krijgt ik echt niet mee hoor? Of heb een ander programma nodig om die subs te selecteren? Deze kan je volgens mij niet mee slepen of meenemen met dat programma autoGK.\r\n\r\nDan zit ik even met een volgende vraag? Als ik die subs wil hebben wat betekenen deze twee opties, \r\nsubtitle options > Display only forced subtitels en > Use external subtitels \r\n\r\nHier even de foto \r\n[IMG]http://i523.photobucket.com/albums/w360/sharida01/subs.jpg[/IMG]\r\n\r\nAls iemand mij graag verder kan helpen graag?
Link naar reactie
dat is een hele makkelijke,\r\n\r\nopen je verkenner >> extra >> mapopties >> tabblad weergave >> \r\n\"extensie voor bekande bestandstypen verbergen\" geen vinkje\r\n\r\nals je nu in de dvd map kijkt hebben alle files een extensie\r\nen in plaats van de .VOB in te laden moet je de eerste of tweede .IFO hebben\r\n\r\nextra info:\r\neen IFO is de besturing van de dvd, die zorgt voor het juiste beeld op de juiste tijd,\r\nde juiste audio en de juiste subs\r\ndeze laat dus ook aan autogk zien welk geluid er is en welke subs
Link naar reactie
Ja, ik heb je instructies gevolgd dat is allemaal goed gelukt. Het beeld van mijn xvid bestand is mooie gelukt krijgt wel mooie beeld kwaliteit.\r\n\r\nHeb gekozen voor 1/3 DVD geluid CBR MP 256 KBPS.\r\n\r\nAlleen heb ik 1 probleempje?\r\n\r\nHet geluid en het beeld loop niet echt synchroon. \r\nDat audio bestand loopt een paar minuten vooruit en en beeld loopt achter uit.\r\nDat beeld loopt achteruit dan bedoel ik, die mensen praten een paar seconden vooruit waardoor deze zorgt dat het beeld en geluid niet synchroon loopt?\r\n\r\nHoe kan ik dat beeld en het geluid gelijktijdig laten lopen?\r\n\r\nGaat allemaal niet echt soepel.\r\n\r\nHeb de rest van de informatie van mijn log even toegevoegd misschien iets fout is?\r\n[01/12/2008 03:29:19] Source resolution: 720x480\r\n[01/12/2008 03:29:19] Found NTSC source.\r\n[01/12/2008 03:29:19] Source aspect ratio: 4:3\r\n[01/12/2008 03:29:19] Color correction enabled.\r\n[01/12/2008 03:29:19] Analyzing source.\r\n[01/12/2008 03:37:29] Source is considered to be FILM.\r\n[01/12/2008 03:37:29] Output will contain 234349 frames\r\n[01/12/2008 03:37:29] Decoding audio.\r\n[01/12/2008 03:41:16] Normalizing audio.\r\n[01/12/2008 03:46:39] Encoding audio.\r\n[01/12/2008 04:01:33] Preparing subtitles.\r\n[01/12/2008 04:05:00] Forcing encoding with sharp matrix.\r\n[01/12/2008 04:05:00] Audio1 size: 312,618,240 bytes (298.14 Mb)\r\n[01/12/2008 04:05:00] Overhead: 2,782,848 bytes (2.65 Mb)\r\n[01/12/2008 04:05:00] Video size: 1,250,122,880 bytes (1192.21 Mb)\r\n[01/12/2008 04:05:00] Running compressibility test.\r\n[01/12/2008 04:12:44] Duration was: 7 minutes 43 seconds\r\n[01/12/2008 04:12:44] Speed was: 25.29 fps.\r\n[01/12/2008 04:12:45] Compressibility percentage is: 32.18\r\n[01/12/2008 04:12:45] Using softer resizer.\r\n[01/12/2008 04:12:45] Chosen resolution is: 640x480 ( AR: 1.33 )\r\n[01/12/2008 04:12:45] Predicted comptest value is: 33.38%\r\n[01/12/2008 04:12:45] Running first pass.\r\n[01/12/2008 05:33:50] Duration was: 1 hour, 21 minutes 4 seconds\r\n[01/12/2008 05:33:50] Speed was: 48.17 fps.\r\n[01/12/2008 05:33:50] Expected quality of first pass size: 32.58%\r\n[01/12/2008 05:33:50] Running second pass.\r\n[01/12/2008 07:25:47] Duration was: 1 hour, 51 minutes 56 seconds\r\n[01/12/2008 07:25:47] Speed was: 34.89 fps.\r\n[01/12/2008 07:25:47] Job finished. Total time: 4 hours 2 minutes 31 seconds
Link naar reactie
ah dat wordt wat moeilijker, maar we gaan er voor.\r\n\r\nik ben wel benieuwd waar het mis ging.\r\nin de map waar je nieuwe avi staat, staat ook een map met de naam \"agk_tmp\"\r\nhierin staat het mp3 geluids bestand en volgens mij ook het orginele ac3 bestand.\r\nkan je deze 2 eens naast elkaar leggen en naast de film\r\n--open de film in een speler >> pauze >> geluid uit \r\n--open de mp3 in een speler >> pauze >>>> als je ze nu beide start hoe zit het dan ??\r\nhetzelfde kan je doen met de ac3 en de ac3 t.o.v. de mp3.\r\nals ik dit zelf heb gebruik ik media player classic, deze kan elk bestand in een nieuwe player openen\r\n(view>>options >> player) \r\n\r\nals die audio wel goed loopt kan het met VirtualDub\r\nmaak van de mp3 een wav (audacity, nero, etc)\r\n\r\nopen virtualdub >> open de avi >> \r\nmenu video > direct stream copy >> \r\nmenu audio > wav audio > blader naar de zo juist gemaakte wav en open >> \r\nmenu audio > full processing mode >> \r\nmenu audio > compression > kies hier de codec (mp3_lame) en een bitrate >>\r\nmenu file > save as avi ( F7 )\r\n\r\nvolgens mij is er ook een tooltje dat direct het geluid recht kan trekken\r\nmaar ik heb dat nooit gebruikt en zou ff goed moeten zoeken, later vanavond.\r\n\r\nje kan trouwens ook autogk nog een keer laten draaien en dan het geluid op auto zetten
Link naar reactie
--open de film in een speler >> pauze >> geluid uit \r\n--open de mp3 in een speler >> pauze >>>> als je ze nu beide start hoe zit het dan ??\r\n\r\nDe eerste twee vragen van jou daar kan ik wel een antwoord opgeven, ja die lopen precies gelijk die mp3 en die ac3 die zijn wel goed. Heb even dat film weer opnieuw geript, dat probleem blijft het zelfde. Dat geluid loopt niet synchroon met het beeld??\r\n\r\nVolgens mij moet er een optie zijn in virtualdub wat jij al zei? Dat je het geluid wel kan trekken volgens mij moet dit ergens in dat optie van frame zitten? Alleen moet ik wel de kans krijgen om dat geluid terug te trekken naar het begin van dat beeld. Het grappig ervan van is dat bij virtualdub kan ik het beeld wel terug spoelen (terug trekken naar het begin), maar dat geluid blijft gewoon echt lopen en draaien, hoe je het keert en draait, er zou zo\'n optie moeten zijn dat je het geluid terug kunt trekken precies op dat moment dat het geuld en het beeld samen sychroon loopt?
Link naar reactie
met audio sync heb ik geen ervaring\r\nik heb wel de site gevonden waar dat tooltje staat (waar ik het eerder over had)\r\n[url]http://www.gromkov.com/faq/faq2004-0064.html[/url]\r\n\r\nen hier zou ik even verder gaan om het met virtualdub te doen\r\n[url]http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sync+audio+virtualdub&btnG=Google+zoeken&meta=[/url]
Link naar reactie
Bedankt hoor, ik denk dat ik dit zelf maar moet oplossen,\r\n\r\nbedankt voor de handige tips\r\n\r\nHeb een vraag je aan jou?\r\n\r\nHeb je wel eens DVD geript en dat je eens ontmoet dat het beeld en het geluid niet synchroon loopt?\r\n\r\nHoe heb jij dat kunnen verbeteren? Of ben je niet tegen deze problemen aangelopen?
Link naar reactie
noop nog nooit meegemaakt, \r\noeps te snel, ik lieg.\r\n\r\nheb het wel meegemaakt met avidemux in linux\r\nwas een home video met een muziekje er onder, omgezet naar een mpeg2-TS \r\nhierna geknipt en ik denk dat daar het probleem ontstond.\r\n\r\nhet knippen van video is hele lastige kost en daarom is het in progjes (als virtualdub en avidemux)\r\nook zo belangrijk om met key-frames te werken.\r\n\r\nmaar om terug te komen op mijn probleem, het was maar heel weinig en omdat het maar een muziekje was stoorde het niet.
Link naar reactie
[QUOTE=tjoekse;429128]probeer deze eens .\r\n[URL]http://www.dvdhulp.net/handleiding.php?id=5[/URL][/QUOTE]\r\n\r\nHet ging niet niet om losse ondertitels toevoegen geloof ik ;)\r\n\r\nIk heb dit zelf nog nooit gehad, maar zat er ff over na te denken:\r\n\r\nAls je het heel simpel wilt oplossen kun je misschien het geluidsbestand laden in Magix music maker (of een soortgelijk programma), en dan het geluid bijvoorbeeld als het laten we zeggen 2,5 seconden te vroeg is, het 2,5 seconden opschuiven.\r\ndaarna opslaan (wel ff een andere naam gebruiken)\r\n\r\nMisschien dat het zo lukt?
Link naar reactie
Ik heb dat programma autoGK gebruikt het kan waarschijnlijk zijn dat het aan de programma zou kunnen liggen, dat het audio die in dat video zit niet synchroon loopt, weet je wat ik ga doen?\r\n\r\nIk probeer het wel met avi net,\r\n\r\nDan zal ik even de twee laatste advies proberen bewaar ik voor later van tjoekse en van Albert.\r\nAlbert die ondertiteling zal ik even later doen, omdat er iets mis ging.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...