Ga naar inhoud

Pinnacle Studio 9 en filmpjes van Nokia GSM


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk wil filmpjes gemaakt met m\'n Nokia (N73) bewerken met Pinnacle Studio 9. Dit pakket kent het Nokia formaat niet. Windows media-player overigens ook niet. Ik heb een paar software pakketjes geprobeerd om de Nokia bestanden om te zetten naar .avi. Windows Media Player speelt die bestanden perfect af. Studio kan ze ook inlezen, maar als ik ze afspeel in de player, dan stoppen de video beelden na 15..20 seconden. Het geluid speelt wel door. Het ligt niet aan een bepaald filmpje: alle 10 filmpjes die ik heb geprobeerd stoppen na 15-20 seconden. Andere video beelden kan ik zonder problemen afspelen en editen. Ik heb Studio update 9.4.3 geinstalleerd, maar het probleem blijft.\r\n\r\nIemand enig idee waardoor dit komt, en hoe ik het kan verhelpen? Ook tips om er omheen te werken zijn welkom. \r\n\r\nBedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=turn;418100]wat is het orginele formaat van de filmpjes (extensie = 3 tekens achter de punt) ??\r\nmet welk prog heb je ze om gezet naar avi ??\r\nwat is de codec van de nieuwe avi ??\r\nis de avi niet gewoon beschadigd ??\r\n\r\nlaatste 2 kan je controleren met Gspot[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHet originele formaat geladen vanaf de telefoon is .mp4. Ik heb diverse programma\'s geprobeerd om te converteren naar .avi onder andere (MP4Cam2Avi_v2.71) maar allen geven hetzelfde probleem. Bij sommige programma\'s kon ik de codec instellen, maar alleen DV-AVI PAL wordt door studio herkend. \r\n\r\nHet kan natuurlijk zijn dat de avi is beschadigd, maar Windows MediaPlayer speelt wel alle 10 de geconverteerde filmpjes goed af, terwijl ze allemaal hetzelfde probleem vertonen in Studio. Lijkt me dus een Studio probleem.\r\n\r\nWindows MovieMaker kan de filmpjes ook inlezen en weergeven. Ik wilde toen een AVI film maken van de losse filmpjes, en die dan inlezen in Studio, maar dat bestand wordt niet door Studio herkend (DV-AVI (PAL) gekozen als formaat in MovieMaker).\r\n\r\nBedankt voor je hulp !!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...