Ga naar inhoud

brandprobleem?


Aanbevolen berichten

L.S.,\r\nCasus: Heb twee verschillende films in Pinnacle \'gecaptured\'.\r\n Beide films oogden qua beeld en geluid goed (lcd v.d. camera De tapes rechtstreeks op de tv vertoond ook geen probleem.\r\n Beelden ook goed in bewerkingsprogramma.\r\n \r\nBezit vrij nwe. pc: quad core (medion type 8833)\r\nVista Premium.\r\n\r\nBewerkingsprogr. ; Pinnacle 12 ultimate.\r\n\r\n Na het bewerken v.d. films heb ik eerst een image daarvan gemaakt en vervolgens gebrand. (dus dmv pinnacle 12) (zoals ik al \'tig\' keren gedaan heb) \r\n\r\nResultaat: 2 films die NIET goed zijn doordat het beeld op veel momenten - vooral die beelden waarbij beweging te zien is. - (dus stilstaande beelden niet) - oogt alsof het vertraagt is. Het is een beetje moeilijk te omschrijven. Je ziet bv iemand lopen waarbij door de beweging als het ware meerdere lijnen te zien zijn. \r\n\r\nIk heb een enkele andere film ook op deze pc gebrand zonder problemen.\r\n\r\nIk heb geprobeerd iets langzamer te branden maar niets help tot nu toe.\r\nWie heeft een idee?\r\nBij voorbaat dank.\r\nhjp
Link naar reactie
Misschien iets in de instellingen van pinnacle niet goed.\nCapturen in de hoogste kwaliteit (dv-avi) er is dan 13 gig nodig voor 1 uur film.\nBij het film maken ook de kwaliteit goed instellen ..volgens de dvd normen.\nPal 25 fps 720X576 bitrate 6000 (er kan 1,5 tot 2 uur op een dvd) of de hoogste kwaliteit bitrate 8000 ,maar dan kan er maar 1 uur op een dvd.
Link naar reactie
Dank voor de reactie. De instellingen die u noemt zijn ook de mijne. DVD, beste kwaliteit. De film blijft om de 100% te bereiken, binnen 1 uur. Kbits/sec: 8500 (1x geprobeerd op 7000 maar dat veranderde niets) Ik denk dat ik de genaakte image weer geheel verwijder en alles op nieuw doe.\r\nMochten er meer suggesties zijn; ik houd mij aanbevolen.\r\nmvg.\r\nhjp
Link naar reactie
Ik ben er eindelijk achtergekomen wat de oorzaak van het probleem is.\r\nIk heb een goede videocamera (SONY TRV 900), maar ben niet gauw tevreden wat betreft de kwaliteit v.e. film. Daarom gebruik ik vaak de optie \'verscherpen\' van Pinnacle studio 12 ultimate. Ook wel eens tav beelden (scenes) die eigenlijk scherp genoeg zijn. Dit verscherpen was echter wel de oorzaak van het feit dat ik de op vertraging lijkende beelden kreeg. \r\nIk moet nu echter wel weer naar de techn. hulp v. Pinnacle want beelden die wel verscherping behoeven (ik doe meestal maximaal 0.7 a 0.8 -dus minimale verscherping)) die geven ook het effect te zien zoals ik eerder omschreef. Kennelijk gaat er dus iets niet goed bij het gebruik van deze optie.\r\nVoor allen die over dit fenomeen hebben nagedacht....bedankt en wellicht kunt u er uw voordeel mee doen.\r\nvr. groet\r\nhjp
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...