Ga naar inhoud

Dubbele map Documenten


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb geprobeerd om mijn map documenten te verplaatsen naar een andere schijf. \r\nIk heb de map ook hernoemd.\r\n\r\nDit is wel gelukt, maar later heb ik de locatie weer teruggezet.\r\n\r\nIk heb nu echter 2 mappen documenten, waar hetzelfde instaat. Als ik 1 map verwijder, zijn ze alletwee weg. Bovendien als ik terug ga naar de standaard instellingen, heet mijn documentenmap nu Downloads. En de downloadsmap bestaat niet meer.\r\nHoe kan ik dit weer terugkrijgen naar de oorspronkelijke situatie, dus 1 map documenten en 1 map downloads. Als ik een document wil bewaren, moet dit dus ook weer standaard in de map documenten, en als ik een bestand download, moet dit standaard in de map downloads komen.\r\n\r\nIk weet dat ik er een zootje van heb gemaakt. Kan iemand mij vertellen, hoe ik de oorspronkelijke situatie weer terugkrijg.\r\n\r\n\r\nBij voorbaat dank.\r\n\r\n\r\nFlip
Link naar reactie
Op de plek waar je je documenten en Downloads wilt hebben maak je eerst een nieuwe map aan met een unieke naam bv: Flip z\'n documenten en flip z\'n downloads. Nu ga je met de rechtermuisknop op de verkeerde map staan en ga je naar eigenschappen en de tab locatie. Nu verander je de locatie van de verkeerde map naar de (nieuwe) juiste map en de problemen zijn opgelost (hoop ik....)\r\nBij Vista moet je eerst een nieuwe doelmap maken alvorens je je gegevens kan verhuizen.\r\nVergeet ook niet dat afbeeldingen, muziek en video\'s niet onde de map documenten staan maar apart.
Link naar reactie
[QUOTE=flipflipsen;398916]Hallo,\r\n\r\nIk heb geprobeerd om mijn map documenten te verplaatsen naar een andere schijf. \r\nIk heb de map ook hernoemd.\r\n\r\nDit is wel gelukt, maar later heb ik de locatie weer teruggezet.\r\n\r\nIk heb nu echter 2 mappen documenten, waar hetzelfde instaat. Als ik 1 map verwijder, zijn ze alletwee weg. Bovendien als ik terug ga naar de standaard instellingen, heet mijn documentenmap nu Downloads. En de downloadsmap bestaat niet meer.\r\nHoe kan ik dit weer terugkrijgen naar de oorspronkelijke situatie, dus 1 map documenten en 1 map downloads. Als ik een document wil bewaren, moet dit dus ook weer standaard in de map documenten, en als ik een bestand download, moet dit standaard in de map downloads komen.\r\n\r\nIk weet dat ik er een zootje van heb gemaakt. Kan iemand mij vertellen, hoe ik de oorspronkelijke situatie weer terugkrijg.\r\n\r\n\r\nBij voorbaat dank.\r\n\r\n\r\nFlip[/QUOTE]\r\n\r\nhoi, idd flip beetje puinhoop.\r\ndat komt waarschijnlijk omdat je mijn documenten[COLOR=\"Red\"](systeemmap) [/COLOR]bent gaan verplaatsen.\r\nop zich kan dat wel alleen in het register klopt het 1 en ander dan niet meer.\r\nMijn documenten zit in de systeemmap Documents and Settings.\r\nwindows is standaard zo ingericht, dat je die map niet verwijderen kan.\r\ndus ook niet terugzetten na kopiëren.\r\nomdat je systeemmappen in de weer bent, krijg je problemen in het register.\r\ner zijn meer systeem mappen waar je niet zonder meer mee kan gaan verplaatsen.\r\nzoals de systeemmap WINDOWS ook niet verplaatst mag worden.\r\n\r\nkan je nog eens exact melden hoe je dat deed, en op welke partitie\'s?\r\n\r\nmaak eerst een systeemherstelpunt.\r\nga naar [COLOR=\"DarkOrchid\"]Start/Uitvoeren[/COLOR] > typ [COLOR=\"Purple\"]regedit [/COLOR]en klik [COLOR=\"Indigo\"]OK[/COLOR]\r\nfouten in het register kan je voorkomen.\r\ndoor eerst een sleutel die je wijzigt te exporteren dmv te rechtsklikken/Exporteren op een sleutel.\r\nexporteren is opslaan als.\r\nde sleutel kan je opslaan op een locatie naar wens en wordt een bestand met de extentie(type) .reg\r\nnavigeer naar de volgende sleutel:\r\n[COLOR=\"DarkSlateBlue\"]HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows \\CurrentVersion\\Explorer\\User Shell Folders[/COLOR]\r\ndat is een plek waar je van een map een systeem map kan maken.\r\nde tekenreeks [COLOR=\"Blue\"]Personal[/COLOR] heeft als waarde [COLOR=\"DarkSlateGray\"]%USERPROFILE%\\Mijn documenten.[/COLOR]\r\nheb je een map mijn documenten gesleept naar de locatie waar de systeemmap ook mijn documenten heet, dan kan de persoonlijke systeem map niet vervangen worden.\r\nen ik denk ook niet dat microsoft in windows dit soort dingen automatisch oplost omdat deze dingen die je deed zonder te weten dat je aan een persoonlijke systeem map kwam, ze niet van de gebruiker verwachten.\r\nde inhoud van dit soort mappen kan gewoon vervangen worden.\r\nals je mijn documenten wil verwijderen, veranderen of erbij gemaakt moeten worden, dan kan dat in de subsleutel [COLOR=\"darkslateblue\"]User Shell Folders[/COLOR]\r\n\r\n%USERPROFILE% verwijst naar de map C:\\Documents and Settings\\All Users\r\n%HOMEPATH% verwijst naar de basismap van de gebruiker\r\n%HOMESHARE% verwijst naar de gedeelde map van de gebruiker\r\n[COLOR=\"DarkSlateBlue\"]%SYSTEMROOT%[/COLOR] verwijst naar de hoofdmap van Windows XP\r\n%USERFILE% verwijst naar de profielmap van de huidige gebruiker\r\n[COLOR=\"darkslateblue\"]%WINDIR%[/COLOR] verwijst naar de map van Windows XP\r\n%SYSTEMDRIVE% verwijst naar C: (als windows op C: staat)\r\n\r\n[COLOR=\"darkslateblue\"]deze 2 zijn eigenlijk hetzelfde[/COLOR]\r\n\r\nals je niet vaak in het register van windows werkt, vertel dan eerst eens wat je allemaal aan waarden ziet in de sleutel [COLOR=\"darkslateblue\"]User Shell Folders[/COLOR]
Link naar reactie
Ik kwam deze vraag tegen tijdens het zoeken; heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik haak dus graag even aan. \r\nEnige tijd geleden heb ik de locatie van mijn mappen Documenten, Afbeeldingen, Videos etc van C:\\Username naar D:\\Username verplaatst. Dat is prima gelukt, maar zo nu en dan staat er een Engelstalige map (Pictures, Videos, Documents) weer onder C:\\Username. Niet dat ie in de weg staat, maar laatst heb ik de map Desktop verwijderd en toen viel de helft van mijn snelkoppelingen uit. Hopelijk weet iemand raad...
Link naar reactie
Lijkt me van dezelfde orde dus prima om het niet apart aan te maken imo.\n\nMen maakt een map aan in op de andere partitie genaamd Mijn Documenten.\n\nOp het pictogram mijn computer rechtsklikken en verder weet ik het niet precies meer uit het hoofd maar dan moet je ergens de nieuwe locatie op kunnen geven.\nMeen dat er ook een vraag komt om te verplaatsen en anders zelf nog de boel overhevelen.\nde originele systeem map blijft wel bestaan maar buiten gebruik verder. Niets mee doen verder.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...