Ga naar inhoud

Recovery cd Paradigit heft partitionering op


Aanbevolen berichten

SInds 2 jaar heb ik een Paradigit PC met WINDOWS XP HOME met SP2. \r\nNa wat problemen besloot ik WIndows en alle overige programma\'s eens \'vers\' te installeren.\r\nDaarvoor is één Recovery CD meegeleverd (op de site hebben ze het over een set van twee).\r\nNa alles wat van belang was op mijn externe HD te hebben gebackupt (volgens de CID manier die onlangs in het blad stond) startte ik op van de Recovery CD en koos voor installeren met formatteren.\r\nDat verliep prima (wel even printer en scanner afkoppelen).\r\n\r\n[B]Tot mijn verbazing / verbijstering bleek ik daarna geen 3 partities meer te hebben (20% C - 40% D - 40% E) maar twee partities: één recovery partitie van 4 gb en één C-partitie van 293 gb [/B]\r\n\r\nDus op zaterdag naar de winkel voor hulp: op zaterdag nemen ze sinds kort geen PC\'s meer in, alleen op maandag t/m vrijdag (niets hierover op hun site). Ik kon hem maandag weer komen brengen! Dat soort \'service\' ben ik van Paradigit niet gewend.\r\n\r\nVolgens de medewerker zou de PC met de recovery CD in \'originele staat\' moeten worden teruggebracht. Mooi niet dus. In dat geval moest ik via Deze computer - rechtsklikken - beheren - schijfbeheer partities aanmaken.\r\nBij thuiskomst geprobeerd: alle schijfruimte is al toegewezen aan de C-schijf, dus partities aanmaken kan niet.\r\n\r\nDan maar op zoek naar een gratis partitioneringsprogramma. Ik vond [B]Gparted[/B] waarvan ik een iso bestand op CD heb gebrand. Helaas werkt het niet samen met mijn grafische kaart Nvidia XFX GeForce 7600GS en verschijnt er niets leesbaars op het beeldscherm.\r\n\r\nDat wordt dus maandag weer naar de winkel. Er werd zaterdag ook al meegedeeld dat alleen hardware problemen onder mijn 3 jaar carry in garantie vallen. Ik moet dus ook nog gaan betalen voor het laten partitioneren. Hoe ik dit soort gedoe in de toekomst moet voorkomen is me al helemaal niet duidelijk.\r\n\r\nO ja, ik heb ook nog de recovery console geinstalleerd om bij het opstarten naar DOS te kunnen en dan met F-disk partitites te maken. Helaas wordt [B]fdisk[/B] niet herkend.\r\n\r\nStel dat ik partities weet te maken, hoe voorkom ik daarna dat ze weer worden samengevoegd?\r\n\r\n[B]Wie heeft ervaring met de Paradigit Recovery CD[/B]
Link naar reactie
[QUOTE]Helaas werkt het niet samen met mijn grafische kaart Nvidia XFX GeForce 7600GS en verschijnt er niets leesbaars op het beeldscherm.[/QUOTE]\r\nTijdens het opstarten kun je verschillende mogelijkheden kiezen voor beeld.\r\n\r\nWellicht heb je die allemaal al geprbeerd?Zonee,probeer dan \"Force Vesa Driver\".\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
Bedankt Wanderer\r\nEr zijn heel veel opties mogelijk en die heb ik niet zomaar uitgeprobeerd.\r\nJouw suggestie is juist.\r\nInmiddels was ik al weer naar de Paradigit winkel geweest en hebben ze met Partition Magic de partities weer aangemaakt. De medewerker die me nu hielp begreep ook niet hoe die konden zijn verdwenen na herinstallatie met de recovery CD.\r\nWaarschijnlijk heb ik geen \'echte\' partities gehad, maar zijn letters toegewezen aan schijfgedeelten. En dan wordt alles overschreven.\r\nAl was dat nooit de bedoeling.\r\n\r\nVoor een volgende keer zal ik zelf Gparted gebruiken. Ik heb een CD met handleiding klaargelegd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...