Ga naar inhoud

Me vs. 98SE


Aanbevolen berichten

--Ik heb geen ervaringen met Windows 98 gewoon dus staat er in de titel expres 98SE--\n\nHet is waar dat 98SE stabieler is dan Me, maar door de komst van de zwaardere applicaties en dus meer RAM gebruik vind ik toch steeds meer dat Me stabieler is dan 98SE. Als je met 98SE op 64mb RAM een programma van +/- 64mb RAM gebruikt dan kan je niks meer doen tot wachten dat het programma stopt. In Me heb ik met dezelfde programma\'s een stuk minder problemen gehad.\n(Ik heb het over Apache 2 met MySQL en Sims 1 met Party uitbreidingspakket)\n\nHebben anderen daar ervaring mee? Ik vind gewoon dat Me te onderschat wordt vergeleken met 98, alleen de drivers zijn soms minder.
Link naar reactie
Ik denk dat je gewoon geluk hebt. Het is echter een feit dat Windows ME met enorme memory leaks te maken heeft. Ik heb eens een PC gezien die je kon laten crashen door gewoon steeds maar weer een tekstbestand in het kladblok te openen en te sluiten, waardoor langzaam maar zeker het geheugen volliep omdat het gebruikte geheugen niet meer werd vrijgegeven. Misschien dat dit later nog gepatcht is, maar dit soort fouten hoort niet thuis in een retail versie, dat hoor je in de bèta er al uit te hebben. Verder is dat systeem ook komen te overlijden toen ik een drivertje voor een netwerkkaart installeerde - het complete systeem was corrupt en de enige manier om het te reanimeren was een complete reinstall.\nIk had zelf overigens Win98, wat ook een drama was. Dat was ook de reden dat ik vrij snel na het verschijnen van XP daarop overstapte, en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Nu met Vista draait alles nog steeds als een zonnetje en ook de - voormalig - eigenaar van dat voornoemde ME krot is inmiddels niet meer achter Vista weg te denken.
Link naar reactie