Ga naar inhoud

Me vs. 98SE


Aanbevolen berichten

--Ik heb geen ervaringen met Windows 98 gewoon dus staat er in de titel expres 98SE--\n\nHet is waar dat 98SE stabieler is dan Me, maar door de komst van de zwaardere applicaties en dus meer RAM gebruik vind ik toch steeds meer dat Me stabieler is dan 98SE. Als je met 98SE op 64mb RAM een programma van +/- 64mb RAM gebruikt dan kan je niks meer doen tot wachten dat het programma stopt. In Me heb ik met dezelfde programma\'s een stuk minder problemen gehad.\n(Ik heb het over Apache 2 met MySQL en Sims 1 met Party uitbreidingspakket)\n\nHebben anderen daar ervaring mee? Ik vind gewoon dat Me te onderschat wordt vergeleken met 98, alleen de drivers zijn soms minder.
Link naar reactie
Ik denk dat je gewoon geluk hebt. Het is echter een feit dat Windows ME met enorme memory leaks te maken heeft. Ik heb eens een PC gezien die je kon laten crashen door gewoon steeds maar weer een tekstbestand in het kladblok te openen en te sluiten, waardoor langzaam maar zeker het geheugen volliep omdat het gebruikte geheugen niet meer werd vrijgegeven. Misschien dat dit later nog gepatcht is, maar dit soort fouten hoort niet thuis in een retail versie, dat hoor je in de bèta er al uit te hebben. Verder is dat systeem ook komen te overlijden toen ik een drivertje voor een netwerkkaart installeerde - het complete systeem was corrupt en de enige manier om het te reanimeren was een complete reinstall.\nIk had zelf overigens Win98, wat ook een drama was. Dat was ook de reden dat ik vrij snel na het verschijnen van XP daarop overstapte, en daar heb ik geen moment spijt van gehad. Nu met Vista draait alles nog steeds als een zonnetje en ook de - voormalig - eigenaar van dat voornoemde ME krot is inmiddels niet meer achter Vista weg te denken.
Link naar reactie
Ik ben zowiezo niet zo\'n Windows fan nee ;-) maar dat Me nou zó slecht is? Die leaks zijn waar ja, maar dat bedoel ik juist: bij 98 als je dan over het maximum RAM gaat. gaat hij geheid achteruit, maar bij Me heb ik daar juist een stuk minder last van.\nMisschien ligt het wel aan de specs. Je kunt gewoon beter 32bits gebruiken.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
*Terughalend van een oud topic*\n\nIk neem terug met al het goede over winMe, ik dacht dat ik zoveel blue screens kreeg omdat Me weer eens te lang op de pc stond dus herinstalleerde ik \'m weer (is wel om de tijd nodig bij Me), maar na de herinstallatie wilde ik het spel spelen waarin hij zovaak een blue screen kreeg, kreeg ik weer 2 keer een blue screen! Terwijl dat spel geen fouten heeft, het is ook nog eens een legaal spel!\nIk zit nu nog steeds met die Me omdat ik niks kan met 98 (geen drivers enzo, dus ook geen internet om ze te halen, geen CD driver en geen USB driver dus kan ik er niks mee), maar ik wil zo gauw mogelijk ervanaf! Even mijn hart gelucht.
Link naar reactie
Als je moet kiezen tussen 98 of ME, zou ik voor Windows 2000 gaan. Dat heeft vrijwel dezelfde systeemeisen, maar is gebaseerd op de veel stabielere NT kernel. :mrgreen:\r\n\r\nOverigens, Josti, hoe weet jij dat dat betreffende spel geen fouten heeft? Vrijwel ieder spel heeft wel ergens fouten zitten. Meestal kom je er bij normaal spelen niet bij uit, omdat die tijdens de betatest eruit zijn gehaald, maar er is vast wel ergens iets te vinden. Al is het maar in de ondersteuning voor ME, omdat tijdens de betatest niet of nauwelijks op dat platform gespeeld is.
Link naar reactie
[QUOTE=Josti;404980]Ik zit nu nog steeds met die Me omdat ik niks kan met 98 (geen drivers enzo, dus ook geen internet om ze te halen, geen CD driver en geen USB driver dus kan ik er niks mee), maar ik wil zo gauw mogelijk ervanaf! Even mijn hart gelucht.[/QUOTE]\r\nEen netwerkkaartje aanschaffen waarvoor Win 98SE drivers nog te vinden zijn moet mogelijk zijn.\r\nHertzelfde geldt voor een CDrom spelertje of brandertje. Genoeg oude PC\'s te vinden.\r\n\r\nUSB drivers is afhankelijk van het moederbord, maar ook dan zou je kunnen kijken voor een (tweede hands) PCI card voor USB.
Link naar reactie
[url]http://www.parkstadpc.nl/getArtList.php?id=76[/url]\n\" [I]Sitecom Easynetwork PCI card 10/100Mbps -- € 8,00[/I] \"\n\n[url]http://www.digitalservices.nl/winkelwagen/produkt_informatie.php?id=1139&hc=18&sc=227[/url]\n\" [I]Sweex LAN PCI Card 10/100 Mbps -- € 4.95 [/I]\"\n\n[url]http://www.informatique.nl/cgi-bin/iqshop.cgi?M=I&p=1&A=575236[/url]\n\" [I]Sweex Netwerkkaart 10/100/1000Mbit -- € 9,00[/I] \"\n\nHier zelfs draadloos, maar daardoor duurder:\n[url]http://www.pckoophulp.nl/pageid=728/productid=145/Belkin_draadloze_netwerkkaart.html[/url]\n\"[I] Belkin 802.11g draadloze PCI-kaart -- € 24,95[/I] \"\n\nNog eindeloos veel te vinden...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...