Ga naar inhoud

blokkerige voorvertoning in Adobe Premiere


Aanbevolen berichten

De voorvertoning van filmmateriaal, gemaakt met mijn nieuwe PAnasonic NV-GS330, in Premiere Elements 3.0 is blokkerig bij afspelen op volledige schermgrootte.\r\nIk heb ook een probeerversie van Ulead gedownload en daar speelt het probleem niet. Ik vermoed dat het iets is met de projectinstellingen, maar kan daarin geen rare dingen ontdekken: PAL, 25fpm, beeldverhouding 4:3. \r\nHoe krijg ik die blokjes weg bij PE3?
Link naar reactie
Wat is het bestandsformaat waarin de beelden zijn opgeslagen? Is dit dv-avi of mpg?\r\nIn geval van mpg is de geselecteerde kwaliteit (welke is geselecteerd op het moment dat de video vanaf de camera naar de pc is gezet) simpelweg veel te laag. De compressie is dus te hoog, waardoor een en ander blokkerig wordt als er veel veranderingen in het beeld zijn (bij beweging dus). In dat geval is de oplossing om de opgenomen beelden opnieuw over te zetten naar de pc, en dan bij voorkeur in dv-avi, omdat je dan niet met compressie te maken hebt.\r\n\r\nAls je al dv-avi gebruikt, brand dan voor de lol eens een stuk film naar dvd (rw) en speel die op de (dvd-speler bij de) tv af. Als daar geen probleem is, is het een beperking van de voorvertoning van PE3, waar je je dan verder niet zo druk om hoeft te maken.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;394165]\nAls je al dv-avi gebruikt, brand dan voor de lol eens een stuk film naar dvd (rw) en speel die op de (dvd-speler bij de) tv af. Als daar geen probleem is, is het een beperking van de voorvertoning van PE3, waar je je dan verder niet zo druk om hoeft te maken.[/QUOTE]\n\nHet is inderdaad avi, en ik denk ook niet dat ik me er erg druk om hoef te maken, want ik gebruik hetzelfde bestand in Ulead, en daar heb ik geen last van blokjes. Vandaar dat ik denk aan een instellingsfout van PE3\n\nHet werkt tenslotte wel fijner als je het beeld gewoon goed voor je ziet tijdens het editen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...