Ga naar inhoud

DVI werkt niet


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk heb op mijn grafische kaart 2 ingangen. Een DVI en een VGA.\r\nNu heb ik in mijn beeldscherm alle 2 die ingangen. Ik heb alle 2 de kabels ook erin zitten.\r\nVia een knopje op mijn scherm kan ik in het menu van het scherm komen. Daar kan ik erop klikken of ik via VGA wil of via DVI. Standaard staat ie op VGA dus is eigenlijk die DVI kabel niet nodig. Maar ik wil hem juist via de DVI laten lopen zodat ik op de VGA een ander scherm kan aansluiten.\r\nMaar zodra ik in het menu van mijn scherm VGA naar DVI verander geeft mijn scherm \"no signal\" aan en gaat ie op zwart. Ik heb het ook al geprobeerd door die VGA kabel te verwijderen en dan op te starten maar dan doet ie helemaal niks.\r\nWie kan mij helpen?\r\nIk heb al overal op internet gezocht maar daar ben ik niks mee opgeschoten.\r\nMisschien handige info:\r\nIk heb een onboard Geforce 6150 LE en een olidata scherm die gewoon standaard bij mijn pc zat.\r\nMvg,\r\nSander
Link naar reactie
Kijk eens in de handleiding, daar zou normaal gezien moeten instaan of je 2 monitoren kan aansluiten en hoe dat kan.\n\nJe moet in ieder geval ergens wel kunnen instellen welke monitor het signaal moet ontvangen, dus je moet ergens dvi in plaats van vga kunnen instellen. Als je deze instelling gevonden hebt moet je eens even \'in de buurt\' kijken, daar zou je dan moeten vinden of je een instelling vindt om 2 monitors te gebruiken.
Link naar reactie
Je zal dat ook nergens tegenkomen, dus ga daar maar niet verder naar zoeken, het bestaat namelijk niet.\r\n\r\nHoe vis ta daar bij komt????? Volledig uit de lucht gegrepen......\r\n\r\nIk geef je de meeste kans als je zorgt voor de nieuwste stuurprogrammá voor jouw videokaart en ik zou ook eens kijken of er eenspeciale driver voor jouw monitor verkrijgbaar is.
Link naar reactie
Op de site van nvidia waar ik de nieuwste driver vandaan heb staat dit:\r\n• Problem\r\nRendering problems and instability occur when outputting interlaced modes (480i,\r\n576i and 1080i) over the Y Pr Pb component and DVI outputs.\r\n• Explanation\r\nThis is a hardware limitation in SLI mode only and cannot be fixed via a driver\r\nupdate.\r\n• Resolution\r\nDue to this issue, starting in driver version 162.18 in Windows XP, the driver will\r\nautomatically disable SLI mode when using the 480i, 576i and 1080i modes over all\r\nconnectors on the GeForce 6 and 7 series GPUs.\r\nTo re‐enable SLI mode, you must choose a non‐interlaced output mode and reboot\r\nyour computer.\r\n• GeForce 8 series GPUs do not have this hardware limitation and you can output\r\nall HDTV interlaced and progressive scan outputs in SLI mode.\r\n• The 480p, 576p, 720p, and 1080p progressive scan modes do not have this issue in\r\nSLI mode and are not affected by this change.\r\n\r\nHeeft dat er iets mee te maken?
Link naar reactie
[QUOTE=doppiej;379632]Op de site van nvidia waar ik de nieuwste driver vandaan heb staat dit:\r\n• Problem\r\nRendering problems and instability occur when outputting interlaced modes (480i,\r\n576i and 1080i) over the Y Pr Pb component and DVI outputs.\r\n• Explanation\r\nThis is a hardware limitation in SLI mode only and cannot be fixed via a driver\r\nupdate.\r\n• Resolution\r\nDue to this issue, starting in driver version 162.18 in Windows XP, the driver will\r\nautomatically disable SLI mode when using the 480i, 576i and 1080i modes over all\r\nconnectors on the GeForce 6 and 7 series GPUs.\r\nTo re‐enable SLI mode, you must choose a non‐interlaced output mode and reboot\r\nyour computer.\r\n• GeForce 8 series GPUs do not have this hardware limitation and you can output\r\nall HDTV interlaced and progressive scan outputs in SLI mode.\r\n• The 480p, 576p, 720p, and 1080p progressive scan modes do not have this issue in\r\nSLI mode and are not affected by this change.\r\n\r\nHeeft dat er iets mee te maken?[/QUOTE]\r\n\r\nNee, totaal niets.......\r\n\r\nDit gaat over HDTV weergaven op verschillende reolutie\'s in SLI-mode.....
Link naar reactie
Ik had precies hetzelfde probleem. Als je beide kabels hebt aangesloten wil de DVI niet werken en geeft je scherm altijd de voorkeur aan je analoge ingang. Wat wel werkt is ALLEEN de dvi kabel aan te sluiten en de vga niet. Als je dit doet terwijl scherm en pc uit staan en je vervolgens aan zet met alleen de dvi aangesloten werkt hij waarschijnlijk wel (dat was bij in ieder geval de oplossing)\r\n\r\nTer verduidelijking:\r\n- Je kan bij het menu via de knopjes op je scherm waarschijnlijk de keuze maken tussen analoog(VGA) en digitaal(DVI) Maar als beide kabels zijn aangesloten werkt de dvi waarschijnlijk sowieso niet, ook als je daar de keuze voor maakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...