Ga naar inhoud

Xp opnieuw installeren, geen harddisk gevonden


Aanbevolen berichten

Hallo, \r\n\r\nomwille van een aantal hardnekkige foutmeldingen etc. heb ik besloten windows opnieuw te installeren. Dus ik heb alles bij elkaar gezocht (Installatie cd, key etc.)\r\n\r\nToen begon ik de installatie, eerst de bios aangepast zodat de cd als eerst start, ging allemaal goed. \r\n\r\nmaar toen, nadat de setup alles ingeladen had, kwam de melding dat de harde schijf niet gevonden kon worden. druk F3 om af te sluiten. \r\n\r\nHoe los ik dit op?\r\n\r\nIk heb een Maxtor 6 B200M0 harde schijf.\r\n\r\nalvast bedankt>?
Link naar reactie
Dan zou het handig zijn te weten welk merk en type moederbord je hebt, bij een merk PC kan dat lastig worden.\r\nKijk op het moederbord welke info daar op staat en zet het hier neer.\r\nHeb je een manual? kijk bij de settings voor de SATA controller.\r\n\r\nNiemand kan je zo helpen als niemand weet wat je nu hebt.\r\n\r\nTip, haal er even iemand bij met verstand van zaken.\r\n\r\nEn nu maar er vanuit gaan dat het een SATA schijf is.:o
Link naar reactie
is het de bedoeling dat ik op zoek ga naar een specifieke driver voor Maxtor 6 B200M0, of is het een algemene driver?\n\nvan de maxtor site word je niks wijzer...\n\nik heb drivermax gedownload, daarmee kun je drivers exporteren. ik heb de hd drivers geexporteerd. kan ik die nou op een diskette zetten en dat met f6 proberen>?
Link naar reactie
Alles wat op het moederbord staat noteren en hier neerzetten.\r\n\r\nHeeft niets met de harde schijf te maken maar met de SATA controller op het moederbord, de inslellingen daarvan in de bios of de drivers ervoor.\r\n\r\nZonder verdere info kun je wel overal die vraag neerzetten maar kan niemand je helpen.\r\n\r\nAls je nog in windows kunt komen.\r\n[url]http://www.cpuid.com/pcwizard.php[/url]
Link naar reactie
komt dat op hetzelfde naar als dat SIW?\n[url]http://cid-172ce39fea5b9922.skydrive.live.com/self.aspx/Openbaar/SIW_20080419_140846_ATHLON3200.html[/url]\n\nik heb het gedownload, wat Lange pier zei, bij Mainboard>\n\nManufacturer : To Be Filled By O.E.M.\nMainboard : ASUSTeK Computer Inc. A8V Deluxe\nBios : American Megatrends Inc.\nChipset : VIA K8T800 Pro\nPhysical Memory : 512 MB DDR-SDRAM\nLPC bus : Yes\nPCI Bus : Yes\nAGP Bus : Yes\nUSB Bus : Yes\nSMBus/i2c Bus : Yes\nBus HyperTransport : Yes\nBus CardBus : No\nBus FireWire : Yes\n\nen dit;\n\n General Information : \nManufacturer : ASUSTeK Computer Inc. \nProduct : A8V Deluxe \nVersion : Rev 1.xx \nSerial Number : MB-1234567890 \nSupport MP : Yes, 1 CPU(s) \nVersion MPS : 1.1 \n\n Chassis Information : \nManufacturer : Chassis Manufacture \nType : Desktop \nVersion : Chassis Version \nSerial Number : Chassis Serial Number \nAsset : Asset-1234567890 \n\n Sensor Information : \nHardware Monitoring : Winbond W83627THF \n\n On-Board Device Information : \nDevice : To Be Filled By O.E.M. (Video) \nEmbedded Controller : No \n\n Slots Information : \nSlot AGP 8X : In Use (32-bit) 3.3v, Shared Slot Opening \nSlot PCI : Available (32-bit) 3.3v, Shared Slot Opening \nSlot PCI : Available (32-bit) 3.3v, Shared Slot Opening \nSlot PCI : Available (32-bit) 3.3v, Shared Slot Opening \nSlot PCI : Available (32-bit) 3.3v, Shared Slot Opening \nSlot PCI : In Use (32-bit) 3.3v, Shared Slot Opening \n\n External Connectors : \nMouse : PS/2 \nKeyboard : PS/2 \nUSB : Access Bus (USB) \nUSB : Access Bus (USB) \nUSB : Access Bus (USB) \nUSB : Access Bus (USB) \nUSB : Access Bus (USB) \nUSB : Access Bus (USB) \nUSB : Access Bus (USB) \nUSB : Access Bus (USB) \nParallel ECP/EPP : DB25 male \nAudio : Mini-jack (headphones) \nAudio : Mini-jack (headphones) \nAudio : Mini-jack (headphones) \nAudio : Mini-jack (headphones) \nAudio : Mini-jack (headphones) \nAudio : Mini-jack (headphones) \nNetwork : RJ-45 \nSerial 16550A Compatible : DB-9 male \nMIDI : DB-15 female \nJoystick : DB-15 female \nSerial 16550A Compatible : DB-9 male \nFireWire (IEEE P1394) : 1394 \nFireWire (IEEE P1394) : 1394 \n\n Internal Connectors : \nPS/2 Mouse : \nPS/2 Keyboard : \nUSB1 : \nUSB2 : \nUSB3 : \nUSB4 : \nUSB5 : \nUSB6 : \nUSB7 : \nUSB8 : \nLPT1 : \nAudio Mic In : \nAudio Line In : \nAudio Line Out : \nAudio Center : \nAudio Side Surround : \nAudio Back Surround : \nLAN : \nCOM 1 : \nMIDI : \nJoy Stick : \nCOM 2 : \nFireWire 1 : \nFireWire 2 : \nAUX : On Board Sound Input from CD-ROM \nCD : On Board Sound Input from CD-ROM \nPRI_IDE : On Board IDE \nSEC_IDE : On Board IDE \nFLOPPY : On Board Floppy \nCHA_FAN : \nCPU_FAN : \nMAIN POWER : \nCHASSIS : \nATXPWR : \nFP_AUDIO : \nSATA1 : \nSATA2 : \nPWR_FAN : \nPRI_SATA : \nSEC_SATA : \nPRI_RAID :
Link naar reactie
[url]http://67.19.78.235/via_hyperionpro_v516a.zip[/url]\r\n\r\nDeze uitpakken en de inhoud van VIA_HyperionPro_V516A\\VRAIDDrv\\drvdisk op een flop zetten, en met de xp cd opstarten met die flop in de drive en voor F6 kiezen, bij de vraag of je drivers wilt laden, de E intoetsen, driver kiezen, enter en dan weer enter.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;379605]Nee hoor, als de cdrom maar als eerste staat, de flop kun je er gewoon inhouden.\nLet wel dat je alleen de inhoud van die map erop zet en ik heb een foutje gemaakt, het is de inhoud van de drvdisk.[/QUOTE]\n\n[QUOTE=Lange Pier;379605]\nVIA_HyperionPro_V516A\\VRAIDDrv\\drvdisk\n[/QUOTE]\n\ndat zei je toch ook?\n\n\nmaar goed HET WERKT :D:D:D\n\nedit: \no-ow..\n\nnu vraagt ie: plaats diskette met naam: VIA V-raid driver diskette\n\nmaar das niet degene die er al in zit?\n\nedit2:\nhij zegt kan het bestand Vaimraid.sys (en ook .cat) niet kopieren.. kan dat overgslagen worden?, of moet dat anders?
Link naar reactie
ik vond dit:\n\n * XP installatie starten ook f6 drukken en driver laden van diskette\n\n * De meldingen die tijdens de installatie naar voren komen dat hij de viamraid.sys en nog 2 files niet kan vinden negeren\n\n * Bij de volgende reboot opstarten met een [B]bart boot cd of min pe [/B]of iets degelijks, ook hier moet je met f6 de drivers van je raid controller inladen, anders zie je straks je hardeschijf niet\n\n * Start een soort verkenner op en copieer vanaf de diskette uit de NT5 map het bestand viamraid.sys naar windows\\system32\\drivers en het bestand viamraid.inf naar windows\\inf\n\n * Reboot je computer weer en laat de installatie verder gaan, je zult zien dat hij niet meer vast loopt. Tijdens de installatie kan het zijn dat er nog een keer wordt gevraagd naar de locatie van de viamraid.sys, deze kun je laten verwijzen naar je diskette.\n\nxwatxbedoelenxzexmetxdatxdikxgedruktex?x\nWat bedoelen ze hier mee?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...