Ga naar inhoud

kan ap van zio niet bereiken met computer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

vanwege mijn varend beroep heb ik een wireless card in mijn pc. om mijn laptop draadloos met internet te verbinden heb ik een ap gekocht en in mijn netwerkkaart (10/100) gestoken. kan nu wel computer en internetverbinding pingen, maar mijn ap server niet.\nhet ip adres van mijn internet en van mijn lan verschillen wel, internet is via dhcp, lan handmatig. cpu led van ap brandt niet, daarom heb ik vorige teruggestuurd, maar schijnt het toch niet te zijn.\n heb ook firewall, en zelfs norton uitgeschakeld, maar helpt niet. kan via laptop wel mijn ap vinden, maar geen verbinding met internet, en vanzelf ook mijn ap niet beveiligen.\nweet iemand hier raad mee?kan he teigenlijk wel om via een pcmcia insteek kaart je netwerk met een ap verbinden via een netwerkkaart?
Link naar reactie
bedankt voor je reactie. de lan van mijn pc is hand matig ingesteld op 192.168.10.50, mijn internet is gedeeld en de lan op mijn laptop is ook handmatig ingesteld op ip 192.168.10.60, omdat als ik het ip via dhcp laat instellen er een foutmelding komt dat er geen netwerkid kan worden toegewezen en heb ik een id van 169.254.244.79 oid. als ik de gateway van mijn ap invul krijg ik geen internetverbinding op mijn pc
Link naar reactie
als ik een cross kabel gebruik tussen de ap en mijn computer werkt internet wel via mijn laptops, deze detecteren ook de ap, maar ik kan niet bij de server van mijn ap komen.\nmijn lan verbinding heeft dan als ip 192.168.0.1, en de gateway op mijn laptops staan hier ook op, terwijl die ook een ip hebben van 192.168.0.3 en 192.168.0.31
Link naar reactie
  • 1 maand later...
bedankt voor je reactie.\nover die nieuwe problemen is een nieuwe discussie opgestart (zie poort 8118) \nik ben natuurlijk maar en stumper op de pc, maar ik vind het allemaal machtig interessant, zeker als de problemen opgelost kunnen worden, daarom volg ik de discussies op dit forum op de voet.\n ik heb ook geen alledaagse problemen, omdat wij niet op de kabel kunnen is het allemaal wat anders, maar niet minder leuk om te doen.\nwe gaan gewoon verder :)
Link naar reactie
bedankt voor je reactie.\nover die nieuwe problemen is een nieuwe discussie opgestart (zie poort 8118) \nik ben natuurlijk maar en stumper op de pc, maar ik vind het allemaal machtig interessant, zeker als de problemen opgelost kunnen worden, daarom volg ik de discussies op dit forum op de voet.\n ik heb ook geen alledaagse problemen, omdat wij niet op de kabel kunnen is het allemaal wat anders, maar niet minder leuk om te doen.\nwe gaan gewoon verder
Link naar reactie
bedankt voor je reactie.\r\nover die nieuwe problemen is een nieuwe discussie opgestart (zie poort 8118 )\r\nik ben natuurlijk maar en stumper op de pc, maar ik vind het allemaal machtig interessant, zeker als de problemen opgelost kunnen worden, daarom volg ik de discussies op dit forum op de voet.\r\n ik heb ook geen alledaagse problemen, omdat wij niet op de kabel kunnen is het allemaal wat anders, maar niet minder leuk om te doen.\r\nwe gaan gewoon verder
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...