Ga naar inhoud

WMM herkent mijn filmpjes als geluid


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\nVoor school moesten we een filmpje maken. Dit hebben we dus gedaan en nu wilde ik het gaan bewerken.\r\nMijn filmpjes heb ik in Windows movie maker gezet. Daarin kan ik ze gewoon afspelen. Maar als ik ze op een storyboard wil zetten, kan dat niet. Alleen in een tijdlijn. Het voorbeeldje op de miniatuurweergave is dan ook die van een geluid. Als ik het dus als film opsla hoor ik dus ook alleen maar geluid.\r\n\r\nIk heb geprobeerd vanuit mijn Sony DCR-DVD201E handycam te importeren, direct in WMM. Maar bij \'bestand\' staat geen \'video vastleggen\'. \r\n\r\nMijn camera is aangesloten via usb. Af en toe herkent ie hem niet, ik moet hem steeds opnieuw installeren. Er staat ook dat mijn usb poort te traag is.\r\n\r\nKan iemand mij helpen? Is het een bekend voorval? Ik zou heel graag antwoord krijgen. Ook tips voor andere programma\'s (maarja, gratis) of andere tips zijn welkom!\r\nGroetjes Simone
Link naar reactie
Ik heb ook vaak problemen als ik een filmpje in WMM zet, dan krijg ik ook soms alleen het geluid. Maar dat is niet altijd zo, ik denk dat het misschien wat met de extentie te maken heeft. Gister importeerde ik nog een .WMV file in WMM en dat werkte gewoon. Dus misschien moet je eerste de extentie van het bestand aanpassen (naar .wmv oid). Dat zou hier kunnen: [url]http://media-convert.com/omzetten/[/url]\r\n\r\nMisschien helpt het ook als je op een of andere manier, geen idee hoe, het geluid van het video weet te scheiden. Zodat je twee bestanden hebt (1 voor geluid en de andere met het filmpje). Maar hoe...\r\n\r\nJe kan natuurlijk ook een ander programma gebruiken maar deze zijn niet gratis. Zelf gebruik ik Adobe Premiere Pro 2.0, de trial versie van 30 dagen. Misschien dat je de trial versie kan downloaden om zo je filmpje te bewerken. Ik heb zelf nooit zulke problemen met het programma van Adobe gehad.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
virtualdub is een ligt progje , ideal voor een oudere pc.\r\nhiermee kan je beeld van de camera importeren en wegschrijven als avi.\r\n\r\nhet liefst zonder compressie maar dat is wel een hoop ruimte (13 gig per uur film)\r\nje kan hierna met virtualdub bewerken en comprimeren naar divx als je wil, of in wmm inlezen en naar wmv omzetten.\r\n\r\nhet is misschien de moeite om een firewire kaartje te kopen en in de pc te zetten (als er plek is)\r\ndie schijnen altijd beter video te kunnen importeren dan usb.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...