Ga naar inhoud

Avi file verkleinen


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben er eindelijk aan begonnen om mijn DV tapes binnen te halen op mijn PC. Mijn Bedoeling is deze files (AVI) op een externe HDD te zetten en deze zo direct af te spelen op mijn plasma met VGA poort.\r\nHet grootste probleem dat ik nu heb is dat deze AVI\'s megagroot zijn. 30 min camera is ong. 6,5 GB.\r\nMoet ik echt omzetten naar VOB of is er een defctige compressietool zonder kwaliteitsverlies.\r\n\r\nThx
Link naar reactie
Je kunt omzetten naar mpeg2, en dan op een dvd zetten. Laat je ze op de pc staan, converteer dan naar xvid. Dat levert kleinere bestanden op, met toch een goede kwaliteit. Een speelfilm (dvd rip) wordt meestal geconverteerd naar 700 of 1400MB (1 of 2 cd\'s). De gemiddelde speelfilm is zo\'n 90-100 minuten lang.
Link naar reactie
Inderdaad, converteren naar een ander formaat is de beste optie hier. DivX is echter wat algemener ondersteund door andere apparatuur, misschien is dat een betere keuze. Die AVI van jou lijkt me ongecomprimeerd, vandaar dat hij zo groot is.\n\nWat die externe schijf betreft, houd je er wel rekening mee dat een kale harde schijf op zich geen filmpjes kan afspelen, en al helemaal niet via een VGA poort? Wat jij wilt kan wel, maar dan heb je toch altijd nog iets van een PC nodig om die schijf op aan te sluiten, en om de filmpjes af te spelen...
Link naar reactie
Hoi\r\n\r\nJa mijn bedoeling is om mijn externe schijf aan mijn laptop te hangen en mijn plasma als extern scherm te gebruiken want ik heb al ervaren dat zelfgemaakte dvd\'s na enige tijd toch niet meer draaien. Dus bestandstype speelt op zijn eigen geen rol maar wel de size !!\r\nNatuurlijk ook de beeldkwaliteit. Ik ben al aan het proberen geweest maar moest iedere keer inboeten in kwaliteit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...