Ga naar inhoud

DVD VOB bestand "verkennen" ?


Aanbevolen berichten

Mijn broer heeft een dvd\'tje gemaakt waarop dus een VOB bestand staat. Als je de DVD afspeelt, zijn er twee hoofdstukken die afgespeeld worden. Ik heb daar de tweede van nodig (voor op youtube), maar als ik hem kopieer naar de PC en hem dan naar AVI compress, dan zie ik alleen hoofdstuk 1. Hoofdstuk 2 is nergens te vinden....\n\nIk heb dat VOB bestaand nu hernoemd naar een MPG bestand. Als ik hem nu afspeel zie ik alle twee de hoofdstukken achter elkaar, zonder onderbreking. Maar als ik hem compress naar AVI dan heb ik weer alleen hoofdstuk 1.\n\nIk kan hem niet openen met VirtualDub om het eerste deel eruit te knippen, ik krijg een foutmelding.
Link naar reactie
[QUOTE=borrel;375833]hallo .ik wil een dvd om zeten naar een cd hoe gaat het een en ander in zijn werk[/QUOTE]\r\nOm te beginnen door een nieuwe vraag te stellen, en niet tussen iemand anders zijn vraag te doen. Wordt een beetje verwarrend zo.\r\n\r\nVoor het starten van een nieuwe vraag, klik links-boven op \"Computer Idee Forum\" (zie pijl).\r\n[ATTACH]12142[/ATTACH]\r\n([U]Lees ook de forumregels even door[/U])\r\nDaar krijg je een lijst met verschillende sub-onderdelen (hardware, Internet, multimedia, software etc) en in ieder van die weer wat sub-mogelijkheden.\r\nKies er één waar van je denkt dat het passend is voor jouw vraag, dus als je niet weet hoe je een PC kaart moet plaatsen, dan ga je naar \"hardware - onderdelen\", en als je niet weet hoe je Windows XP moet installeren, ga je naar \"Besturingssystemen - Windows NT/2000/XP\"\r\n\r\nNa op zo\'n onderdeel geklikt te hebben, krijg je de mogelijkheid \"Nieuw onderwerp posten\".\r\nEn gebruik dan een [I]passende titel[/I] voor je vraag.
Link naar reactie
weet uiteraard niet hoe goed je bent met de pc, maar hoe er rekening mee \ndat een dvd een vrij ingewikkeld ding is.\ner zit een hoop besturing en mogelijkheden in.\n\nhet makkelijkste is (naar mijn idee), eerst de hele dvd omzetten naar avi en dan de avi knippen op het stuk dat je nodig hebt.\n\nwaarom de hele dvd en niet een .vob : door de structuur, je ziet nu al dat je problemen tegen komt.\n\nhet omzetten van dvd naar avi doe je met autoGK , dit is in mijn ervaring een makkelijk progje met een heel behoorlijke kwaliteit. (let op het geluid moet je in cbr zetten en niet vbr)\n[url]http://www.autogk.me.uk/[/url]\n\nhet knippen van de avi doe je uiteraard met VirtualDub, nog steeds het beste (makkelijkste) avi knip en plak progje \n(en daarmee doe ik het programma en de makers zwaar tekort)\n[url]http://www.virtualdub.org/[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...