Ga naar inhoud

PC start niet meer op...


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, \r\n\r\nIk heb een Compaq Presario 5000. Deze startte een tijdje terug opeens niet meer goed op. Na het laadscherm met het windows xp logo kwam gelijk een blauw scherm en startte de pc vervolgens opnieuw op. \r\n\r\nNa gebeld te hebben met iemand die er (meer) verstand van heeft, werd mij aangeraden windows te herstellen vanaf de installatie cd. Okee, dat werkte dus niet . \r\nDaarna werd my aangeraden te kijken of ik windows helemaal opnieuw kon installeren... maar ik wou mijn data eerst backuppen. \r\nDus moest ik die harde schijf in een andere pc hangen en kon ik het over zetten. Lukte ook niet, ik kreeg de foutmelding NT BTLOADER (o.i.d.) not found. . Terug gezet in de oorspronkelijke pc, en tot mijn stomme verbazing doet deze nu helemaal NIETS meer.... (cry). Als ik de powerknop indruk gaat hij even zoemen en vervolgens doet hij niets meer (behalve dat de fan draait) en gaat het lampje van num-lock knipperen...!?? \r\nWeet iemand wat dit betekent?? \r\nMoet ik gewoon een nieuwe harde schijf kopen of kan het makkelijker? \r\n\r\nBedankt, \r\n\r\nSander \r\n\r\nP.S.: Ik heb een tijd terug een USB2.0 (PCI) uitbreidingskaart geplaatst. Maar die zat er al ruim een maand in toen dit gebeurde. Daar kan het toch niet aan liggen?
Link naar reactie
neej dat licht daar niet aan als het al een maandje draait, probeer ff je geheugen goed aan te duwen en ook je videokaart, je harddisk kan je wel degelijk op een andere pc aansluiten maar moet je hem laten booten van de harde schijf van je kennis/vriend, dit kun je doen in het BIOS, dus\n1. sluit de harddisk aan\n2. tijdens het opstarten DEL drukken en zoekene naar de optie FIRST BOOT DEVICE, (deze zet je op die van je kennis/vriend\n3. daarna zal hij inloggen en je schijf gewoon in Deze Computer weergeven,\n4. je kunt ook altijd nog windows openieuw instaleren, ZONDER!!!! dat je formateerd dit kun je in de setup aangeven nadat je de partitie hebt gekozen waar windows op geinstaleerd moet worden. Je bent dan wel je instellingen kwijt maar alles blijft er wel opstaan\n\n\n*** handige tip ***\nKijk even op google en zoek naar schijven partitioneren, je schijf word dan als het ware in tweeen gesplits bijv. C schijf (windows) en D: backup, al je gegevens sla je dan op D: backup zodat als windows crasch alles op D: backup blijft staan terwijl c: windows helemaal wordt geformateerd.
Link naar reactie
Bedankt voor je tip, ik heb het geheugen en de videokaart opnieuw geplaatst en de geheugensloten plus het AGP slot schoongemaakt en nu krijg ik ten minste weer de mogelijkheid om de BIOS te openen etc. Maar opstarten doet ie nog niet goed. Hij valt nog steeds uit na het laadscherm van Windows XP...?!\r\nHoe moet ik dit oplossen, gewoon opnieuw installeren of is de harde schijf kapot...??? Wat dat betreft weet ik er niets van:$
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...