Ga naar inhoud

DVD overzetten naar buitenlands systeem b.v. PAL M


Aanbevolen berichten

Met Studio 10 plus heb ik een prachtige film over Brazilie gemaakt en op DVD gezet.\r\nDeze DVD wil ik graag opsturen naar familie daar. Ben echter bang dat hij eerst omgezet moet worden in het daar gebruikte systeem. ( Pal M ?) Vroeger kon dat bij Capi Lux, maar volgens mij nu niet meer. Kan iemend mij vertellen 1. of het echt nodig is en zo ja hoe ik dat moet (laten) doen. Bvb Hartelijk dank.
Link naar reactie
[QUOTE=Valeton;372144]In mijn vraag heb ik duidelijk gesteld, dat het gaat om PAL M en NIET om NTSC.[/QUOTE]\nAnimal kan het misschien bij het rechte eind hebben:\n[url]http://www.answers.com/topic/ntsc?cat=technology[/url]\n\n\"PAL-M\n[I]The Brazilian PAL-M system uses the same broadcast bandwidth, frame rate, and number of lines as NTSC, but using PAL encoding. It is therefore NTSC-compatible in sources such as video cassettes and DVDs, but its color picture cannot be received on a standard NTSC television set[/I]\"\n\nM.a.w. volgens deze tekst:\nde kleurinformatie is bij PAL-M uitzendingen (voor TV dus) verschillend van NTFS, maar voor Video cassettes of DVD is het wél compatible.\n\n[ATTACH]12018[/ATTACH]\n\nJa jammer, niemand kan het denk ik even proberen door naar Brazilië te reizen.\n\nEn, hiermee heb je ook nog geen methode om naar NTSC te converteren (of in NTSC te branden), dus dan heb je nog een programma nodig wat dit wel kan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...