Ga naar inhoud

DVD met menu maken + compressie


Aanbevolen berichten

Door middel van Magix Video Deluxe is het gelukt om een filmpje vanaf de digitale camera over te zetten naar de pc. Het bestand is echter 9 gb groot en moet dus nog omgezet worden naar een dvd-waardig bestand. Hiervoor moet het bestand gecomprimeerd worden, zijn deze instellingen verstandig:\r\n\r\n- [B]Standaard PAL dvd [/B](ipv longplay en zonder \'pal\' ervoor)\r\n- De [B]bitrate [/B]is handmatig aan te passen, standaard staat deze op 6224 kBit/s (deze is volgens mij variabel) Doe zelf veel met dvd\'s en daarbij is een bitrate vanaf 3 mBit/s al erg netjes, lijkt me dus dat dit meer dan zat is.\r\n- [B]Kwaliteit[/B] staat er als punt 3, waarde tussen 1 en 15, waarbij 1: Snel / lage kwaliteit, en 15 langzaam / hoge kwaliteit is. Dit staat dus weer apart van de bitrate? Welke waarde kan ik het beste aanhouden voor goede kwaliteit, ervanuitgaande dat het een digitaal videobandje is. Geldt dit dan ook voor analoge videobandjes? Aangezien ik daar ook nog een stapel van heb liggen...\r\n\r\nDaarnaast staat \'Smart-rendering\' (MPEG-video\'s niet opnieuw coderen) en \'anti-flikkering filter\' aan. Dit kan ik zo laten neem ik aan? \r\n\r\n\r\nAls laatste had ik nog een ander vraagje. Naast deze dvd wilde ik ook nog voor 142 mb aan foto\'s op de DVD zetten, zodat ik alles van de vakantie bij elkaar heb staan. Door middel van een zelfgemaakt menu kan men dan door de DVD navigeren. Ik krijg dit echter alleen niet voor elkaar met Magix Video Deluxe (vooral die foto\'s afzonderlijk toevoegen...), moet dit met een ander programma zodat alle punten die ik zei in één keer kunnen? Kan met Magix wel \'bestanden toevoegen\', maar kan dan geen knop toewijzen in het hoofdmenu waarbij je zeg maar de slide show met foto\'s opent...\r\n\r\nWellicht klinkt het allemaal wat onduidelijk, maar hoop dat iemand me kan helpen.
Link naar reactie
Als je van alles de hoogste waarde (beste kwaliteit) neemt kan er nog steeds een uur film op een normale dvd.\nIk neem aan dat je 9 gig nog steeds in dv-avi is.\nDe bitrate zet je liefst zo hoog mogelijk (8000) Ga je lager dan de standaart 6000 dan wordt de kwaliteit slecht.\nAls je zorgt dat je orginele bestand van 9 gig goed bewaard ,dan kun je toch gewoon zelf experimenteren om uit te vinden wat voor jouw goed geneog is.
Link naar reactie
Ja dat is waar. Ben na uren tobben er wel achter gekomen hoe je de foto\'s toevoegd.. Nero ging ze stuk voor stuk verkleinen, maar nu lukt het dus ook met Magix (als het goed is.) Raar dat Magic vanmorgen aangaf dat 42 minuten film 4,3 gb in beslag nam op de dvd. Nu geeft die namelijk aan dat het ongeveer 2,3 gb is. Zal vanavond eens een eerste poging wagen om de dvd te re-encoden. Zal wel even duren gok ik zo... Merci voor je reactie in ieder geval!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...