Ga naar inhoud

Bewerkte email opgeslagen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Een bijlage bij een email is in wezen al een bestand, wat ergens op de harde schijf is opgeslagen. Als je dat aanpast, worden die wijzigingen ook opgeslagen (mits je aangeeft om het op te slaan, natuurlijk). Dat exacte bestand terugvinden zal een ware zoektocht zijn, mede omdat de bestandsnaam onbekend en waarschijnlijk cryptische tekenreeks is.\r\n\r\nTrek diezelfde email eens open, en zie of de wijzigingen nog aanwezig zijn. Zo ja, opnieuw opslaan op een vindbare locatie.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;370181]Een bijlage bij een email is in wezen al een bestand, wat ergens op de harde schijf is opgeslagen. Als je dat aanpast, worden die wijzigingen ook opgeslagen (mits je aangeeft om het op te slaan, natuurlijk). Dat exacte bestand terugvinden zal een ware zoektocht zijn, mede omdat de bestandsnaam onbekend en waarschijnlijk cryptische tekenreeks is.\r\n\r\nTrek diezelfde email eens open, en zie of de wijzigingen nog aanwezig zijn. Zo ja, opnieuw opslaan op een vindbare locatie.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb hem opgeslagen in word onder dezelfde naam, de email is niet gewijzigd. Kan het zij dat het een tijdelijk internet bestand of iets dergelijks betreft?\r\nPS: Die blijlage is niet opgeslagen, alleen meteen geopend en gewijzigd.\r\nmvg.\r\n\r\nTim
Link naar reactie
Ik denk dat het verloren moeite is.\r\nWanneer je een worddocument in outlook opent, niet opslaat, maar meteen wijzigt en daarna afsluit dan slaat hij die wijzigingen niet op. Maar het tijdelijke bestand dat je hebt aangemaakt haalt die dan ook weer netjes weg. Dus je moet echt bewust een lokatie kiezen om op te slaan, heb je enkel op het disketteknopje gedrukt of op de vraag \"wijzigingen opslaan\" op \"ja\" geklikt dan zijn je wijzigingen echt verlorgen. Helaas
Link naar reactie
Ook zoeken naar concepten heeft geen zin.\r\nConcepten werkt alleen als je een mailtje beantwoord of een mail wil maken, niet bij het bewerken van een geopend mailtje helaas.\r\nOp mijn werk (een school) is dit al vaak de reden geweest tot een hoop teleurstelling (alle bewerkingen rechtstreeks van uit een document in een mailtje gedaan en dan afsluiten, alles kwijt dus).\r\n\r\nIk hoop niet dat dit berichtje arrogant overkwam naar jou Willem, dat is in ieder geval niet de bedoeling.
Link naar reactie
[QUOTE=trommeltje;370173]Wat gebeurt er, als je een email opent met word en deze aanpast en direct [B][COLOR=\"DarkGreen\"]opslaat[/COLOR][/B]?[/QUOTE]\n[QUOTE=trommeltje;370186]Ik heb hem [B][COLOR=\"DarkGreen\"]opgeslagen[/COLOR][/B] in word onder dezelfde naam, de email is niet gewijzigd[/QUOTE]\nHier ging de hoop naar uit.\n\nMaar je kan de Email en bijlage door elkaar halen.
Link naar reactie
[QUOTE=kbautr;370242]Okee, dat is duidelijk. Hij zegt inderdaad dat die hem in Word heeft opgeslagen, maar als hij niet bewust een lokatie heeft aangegeven (dus gewoon de standaard lokatie heeft geaccepteerd) dan zijn de wijzigingen verdwenen. Heeft hij een lokatie aangewezen ja dan zou het daar gewoon moeten staan.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb nog even gekeken maar het is echt op dezelfde naam opgeslagen. Helaas, ik zal het even opnieuw moeten maken. Ik wil jullie toch bedanken voor de hulp. Weer een wijze les voor de volgende keer.\r\n\r\nMet Vriendelijke Groet,\r\n\r\nTim
Link naar reactie
[QUOTE=kbautr;370232]Ook zoeken naar concepten heeft geen zin.\r\nConcepten werkt alleen als je een mailtje beantwoord of een mail wil maken, niet bij het bewerken van een geopend mailtje helaas.\r\nOp mijn werk (een school) is dit al vaak de reden geweest tot een hoop teleurstelling (alle bewerkingen rechtstreeks van uit een document in een mailtje gedaan en dan afsluiten, alles kwijt dus).\r\n\r\nIk hoop niet dat dit berichtje arrogant overkwam naar jou Willem, dat is in ieder geval niet de bedoeling.[/QUOTE]Ik weet niet zeker of ik de vraag echt goed heb begepen (snap niet hoe je in Word een e-mail zou openen of andersom, zoiets als een kat laten blaffen misschien) maar blijf denken \"meten is weten\" dus een map \"concepten\" indien aanwezig in Mailprogramma, even opentrekken om te bekijken.\r\n\r\nNiet geschoten is altijd mis.
Link naar reactie
Wat ik denk dat bedoeld wordt is dat hij Word als bijlage bij een mailtje heeft ontvangen. Deze bijlage heeft geopend, bewerkt en toen afgesloten zonder een nieuwe lokatie voor opslaan te kiezen.\r\nAls je dit gedaan hebt vind je het echt nergens terug. Het document wordt namelijk in en temporary directory geopenend en deze directory wordt weer leeggemaakt bij het afsluiten, opgeslagen of niet, kwijt ben je het dan. Tenminste zo heb ik deze vraag begrepen en geinterpreteerd.
Link naar reactie
hmm een beetje vreemd allemaal, ts zegt dat ie het in word opgeslagen heeft\r\ndat kan niet, je kan niet een document opslaan in een prog.\r\n\r\nik heb ff getest\r\neen email met een .doc als bijlage >> open email >> open .doc >> bewerk >> klik asluiten (rode kruisje) >> prog vraagt om opslaan ja/nee >> kies JA >> sluit email >> outlook komt met \"bijlage is veranderd, opslaan ja/nee\" >> kies JA.\r\nals je nu weer de .doc opend vanuit de email, is de verandering wel degelijk opgeslagen.
Link naar reactie
ik draai vista met office 2007.\r\nheb het document in de eerste instantie gemaakt als een .doc (dus als office \'97 - 2003) en niet als het huidige .docx\r\nhierna aan mijzelf gemaild met outlook.\r\n\r\n6 maanden terug had ik xp met office 2003, ik krijg een paar keer per jaar een xls \r\nhierin verander ik altijd een paar kleine dingen (duidelijker voor mezelf)\r\nen het staat me bij dat 2003 het ook vroeg, ik bekijk de xls altijd vanuit outlook\r\ndus ik sla het niet ergens anders op.\r\nen die veranderingen bleven/blijven bewaard
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik heb hetzelfde probleem gehad.\r\n\r\nIemand had mij een *.docx bestand gemaild, van daaruit ben ik gaan werken (3 uur) aan het bestand. Ik was klaar en drukte op het opslaan tekentje. Daarna wou ik het weer mailen, en toen kon ik het niet vinden.\r\n\r\nHeeft nog niemand een andere oplossing dan opnieuw maken?\r\n\r\n\r\n- Jr
Link naar reactie
Waarschijnlijk niet als je de PC of het programma al hebt afgesloten.\r\n\r\nHet enige wat ik nog zou kunnen bedenken in zo\'n geval is de Verkenner starten, en laten zoeken op vandaag gewijzigde bestanden, zodat wellicht de Temp uitvoering van dat bestand boven water zou kunnen komen.\r\n\r\nIk vind dit weer zo\'n typisch voorbeeld van schijnveiligheid van Microsoft.\r\nDaar is nog een uitvoering van, maar die kan nog wel wat vernietigender zijn, n.l. het verwijderen van een map in een \"[I]Opslaan als...[/I]\"-box. Als je dat b.v. doet vanuit een programma als PAINT, en je dubbelklikt op de te verwijderen map om te zien of er misschien nog wat in staat, dan laat PAINT alleen de bestanden voor beeldformaten zien, maar NIET alle overige, waardoor je helemaal de indruk krijgt dat er niets meer in die map staat, en je hem zo met het rechtsklik-menu zou kunnen verwijderen. :(\r\nMaar hij zou inmiddels propvol met allerlei bestanden kunnen staan. \r\n\r\nIn oudere versies van Windows had je dan de optie om \"Alle formaten\" te laten zien, maar om een duistere rede is dat verwijderd.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Ik open deze discussie weer even om nieuwe speurders van dienst te zijn.\n\nDit gaat over het openen van een bestand dat als bijlage geopend is, bewerkt is en vervolgens direct opgeslagen in de automatische directory. Dit document is dan niet meer zomaar terug te vinden.\n\n[U]Het is wel degelijk mogelijk om dit document terug te vinden nadat Word is afgesloten[/U]. Zelf als tussentijds je pc afgesloten is, kan dit document nog in je Temporary files directory beschikbaar zijn. In principe nooit meer dan 48 uur. Vaak is dit wel erg lastig te vinden. De search optie van windows vind hem 9/10 keer niet, ook handmatig is die directory lastig te vinden. \n\nDe makkelijkste manier (als je office 2010 hebt, wellicht ook bij 2007) is om de bijlage van de email nogmaals te openen. [I]Als het goed is dan staat er nu achter de naam van het bestand (bovenste balk van het document) een \"(1)\". Dit betekent dat er nu 2 versies van het bestand in de temporary files map staan. [/I]\nGa nu naar \"bestand\" \"Info\" en dan staat daar rechtsonder \"bestandslocatie openen\". Klik hierop en zoek het document met de juiste bestandsnaam en dus geen \"(1)\" erachter. \nVoila, het bewerkte document.\n\nAls je geen office 2010 hebt kun je bij een nieuw geopende bijlage van je emailprogramma proberen te achterhalen waar hij dit document tijdelijk op geslagen heeft. Vervolgens die map opzoeken en je bewerkte bestand openen. \n\nSucces!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...