Ga naar inhoud

pinnacle problemen met compileren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb al verschillende films gemaakt met pinnacle 9. Nu had ik weer een film gemaakt, was er erg lang mee bezig geweest, alles werkt, maar als ik na het bewerken de film wil maken, zegt pinnacle na ongeveer 2 uur pruttelen dat hij de film niet kan compileren.\r\nIs nu al mijn werk voor niks? En erger nog, ik heb het ruwe materiaal ook niet meer op de camcorder staan, kan ik dat ruwe materiaal ergens op een harde schijf zetten? (hoe?)\r\nAls ik een nieuwe Pinnacle installeer, is er dan een kans dat hij het wel doet, zonder dat ik alles overnieuw hoef te doen? Kan ik dan mijn huidige film overzetten naar een nieuwe versie?\r\n\r\nHeel graag antwoord!\r\n\r\nJoanne
Link naar reactie
Het ruwe materiaal staat als het goed is nog op de harde schijf. Dit kun je eenvoudig controleren door het project in pinnacle af te spelen. Als je al je beelden terug ziet, is ook het originele materiaal nog ergens. Dat staat dan misschien in Mijn documenten > Pinnacle (> evt onderliggende mappen), of op een locatie die je zelf hebt gekozen toen je het materiaal van de camera op de harde schijf hebt gezet.\r\n\r\nNieuwe versie van pinnacle installeren geeft waarschijnlijk eerder meer problemen dan dat het iets oplost.\r\n\r\nEen mogelijke andere oplossing: Kopieer het studio projectfile, open deze kopie en haal een heel stuk uit je film weg, zodat je nog een paar minuten over hebt. Als \'ie dat vervolgens wel kan compileren, ben je een heel eind. De truuk is dan om je project in een aantal kleinere stukken op te delen en deze afzonderlijk te laten renderen. Vervolgens in een nieuw project al deze stukken weer aan elkaar plakken en dit weer weg laten schrijven. Schijf de kleinere stukken weg naar DV-AVI.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...