Ga naar inhoud

Pimnnacle 10.7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje waar ik zelf niet uit kom en zie gaarne Uw mening tegemoet\r\n \r\nPinnacle Studio 10 geinstalleerd in een nieuwe PC met als componenten Intel DualCore 6750, Moederbord MSI P35 -NEO FI, Grafisch Geforce 8500GT en 2 GB 667 mhz geheugen.\r\n \r\nHet volgende doet zich voor:\r\n \r\nPinnacle start goed op, alles is normaal, foto\'s op werkklijn gezet met diverse overgangen erin ( gebruik hem hoofdzakelijk om fotofilm te maken ) en afspeelcontrole laat keurig alle overgangen vloeiend zien.\r\n \r\nDaarna het geheel om te branden, renderen en dan is ipv een vloeiende overgang, de overgang alleen te zien als een zwart blokje.\r\n \r\nAls dan de DVD afgespeeld wordt is het beeld bij elke overgang lelijk, schokkerig en er verschijnt tijdens die overgang een horizontaal rasterpatroon hetgeen niet om aan te zien is.\r\n \r\nHetzelfde geinstalleerd en bewerkt in een machine waar AMD in zit, of andere PC geeft deze problemen in het geheel niet.\r\n \r\nIs de bovengenoemde combinatie niet goed, is de gekozen processor wel de juiste , of is het gebruikte moederbord niet goed.\r\n \r\nEenzelfde PC bij een vriend van mij met de dezelfde componenten laat daar ook hetzelfde probleem zien. \r\n \r\nAangezien ik software effecten wilde vermijden, is hetzelfde nogmaals gedaan met een geheel nieuw geinstalleerde windows XP pro, waar alleen dus Pinnacle Studio plus 10.7 was geinstalleerd hetgeen geen enkele verbetering liet zien.\r\n \r\n P.Kraaijeveld
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...
Hallo phvvdb\r\nIk heb altijd gewerkt met 10.7 met haarscherpe foto\'s. De PC met dualcore heb ik niet meer en daarvoor een gebouwd met Quadcore 6600, mobo MSI P35 NEO FI...genoeg geheugen.\r\nOm het zo duidelijk mogelijk te omschrijven heb ik het volgende gedaan:\r\nOp rew.DVD\'s dezelfde fotoopnames( project) gemaakt , dus per dvd eerst op de AMDmachine in Studio10.7, daarna hetzelfde projectje in XP ( quadcoremachine) in Studio 10.8 ( welke patch wel de fout in de overgangen ophief) en daarna in VISTA met Studio 11.1\r\nAls je dan de DVD\'s afspeelt valt het direct op dat de kwaliteit van de twee laatstgenoemden ongeveer hetzelfde is, ( als je niet beter weet, doe je het hier gewoon mee ) maar dat de beelden van de eerste op de AMD machine in 10.7 gemaakt VEEL scherper zijn ( haren etc.)\r\nIk heb geprobeerd om Studio alleen op 1 core, cpu 0 te laten draaien maar zodra er maar iets met Studio gedaan wordt worden de drie anderen er gelijk bijgetrokken.\r\nIk zoek me gek maar ga sterk geloven dat het werken met multicores de scherpte in Pinnacle Studio nadelig beinvloed....\r\nIk zou graag de oplossing hiervoor aangedragen zien maar denk dat dat heel moeilijk zal worden en zal ik de video\'s op de oude machine moeten blijven maken......
Link naar reactie
Daar had ik ook al aan gedacht en heb daarom 5 verschillende opnames gebrand op allemaal nieuwe rew.dvd van hetzelfde merk ( Philips)\r\nDaar kwam dus uit...in XP 10.7 perfect..met overgangsfouten, daarna 10.8 in XP zonder de fout maar minder scherp, beter werd het met 11.1 in XP en tot mijn grote verrassing in Ulead Video 10...een schitterende kwaliteit met diepe kleuren en onwaarschijnlijk scherp( net als de foto). Nadeel van dit programma..audio niet in te voeren in mp3 bestand en qua overgangen een stuk minder ( minder fraai en schokkerig ) dan Pinnacle dus als er geen oplossing voor het kwaliteitsverlies komt....toch maar met 11.1 in XP maar vind dus de update geen vooruitgang maar neergang van Pinnacle.\r\nVreemd dat dit niemand nog opgevallen is maar ik ben vrij kritisch in beeldkwaliteit.
Link naar reactie
Hallo PHVDDB\r\n\r\nJa, alle instellingen zijn perfect in Studio en de 8600GT ( aparte voedingskabel) heb ik ook er in gehad met hetzelfde slechte resultaat. Ik had trouwens de 8500GT met 512 mb...\r\nNa installering van patch 10.8 was fout weg maar beeldscherpte een stuk slechter, en dat was het zelfde met Pinnacle 11.1 Ook met de quadcoreprocessor.\r\nBen toen maar eens verder op dit gebied gaan kijken en ben aan de gang gegaan met Magix foto\'s op CD en DVD 6.0\r\nBeste mensen...werkelijk een verademing....schitterende haarscherpe plaatjes en een overmacht aan overgangen met combinaties waar Pinnacle in de schaduw blijft.\r\nIK ben voorlopig genezen van Pinnacle en ook van dat gezeur om telkens weer een of andere sleutel bij te kopen.\r\nIK stop nu deze discussie aangezien Magix geen van de gemelde problemen heeft...integendeel....!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...