Ga naar inhoud

Pc start niet op


Aanbevolen berichten

Gisteren deed hij het nog!!!!!!!\r\n\r\nGisteren kon ik mijn pc nog normaal via de startknop opstarten, nu start hij op en stopt er even later mee. Als ik de aansluiting op de MOBO met een schroevedraaier rechtstreeks kortsluit start hij wel normaal op en blijft dan ook draaien.\r\n\r\nHeeft iemand enig idee????\r\n\r\nAlvast bedankt \r\n\r\nHans Hoek
Link naar reactie
Weet je zeker dat het kortsluiten van de pinnetjes de oplossing is ? Kan dat geen toeval zijn, of omdat de PC al wat warmer is geworden ?\r\n\r\nProbeer eens de PC na een uurtje uit te zetten, en dan na twintig seconden weer aan met de normale aan/uit knop, en kijk of hij het dan ook blijft doen.\r\n\r\nEn heb je voor dat experiment met die pinnetjes de aansluiting van het moederbord naar de schakelaar los gemaakt en gelaten ? Zo ja, dan kan er een sluiting in die draden naar de schakelaar zitten, of in de schakelaar zelf natuurlijk.
Link naar reactie
Antwoord op eerste stelling is ja, pc stond al een hele nacht uit dus dat is het probleem niet\r\nOok nu stond hij de hele nacht uit, Als ik het stekkertje op de pennetjes plaats gaat de pc meteen starten, maar valt ook weer na een paar seconden weer uit.\r\nAls ik het stekkertje van de pennetjes na het opstarten er meteen weer afhaal start de pc normaal verder op. je zou inderdaad denken aan draden of de schakelaar. \r\nMaar het blijft vreemd, zoals ik al zei de dag er voor deed hij het nog gewoon
Link naar reactie
Lijkt me dan dat het een mechanisch probleempje is.\r\n\r\nJe zou nog de draadjes (eigenlijk één draadje) aan de schakelaar los kunnen maken om te zien of het dan nog voor komt.\r\n\r\nZo ja, dan zijn het de draadjes die onderweg een probleem hebben, misschien al een tijdje klem ergens tussen ?\r\nZo nee, dan zit het in het schakelaartje.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...