Ga naar inhoud

Draadloze Netwekverbinding lukt niet


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal\r\n\r\nHet lukt mij niet om een internetverbinding te krijgen vanaf mijn router , MIMO XRSitecom , naar mijn laptop.\r\nHet signaal is goed want mijn dochter die 2 verdiepingen hoger zit met haar laptop ontvangt hiervan wel internet. Zij heeft de router niet geinstalleerd op haar laptop en ook geen Ip -adressen aangepast oid.\r\nMijn laptop geeft oa aan LAN en WLAN verbinding verbroken en ook dat er problemen kunnen zijn met de netweradapter.\r\nWie kan mij evt helpen:confused:\r\n\r\ngroeten, Kitty
Link naar reactie
Veel laptops hebben een speciaal schakelaartje voor \"Draadloos Aan\".\r\n====\r\n\r\nMinstens 1 ding op je laptop, schijf of partitie of bestand, moet op \"delen\" worden gezet.\r\n====\r\n\r\nHeb je firewall(s) aan boord, dan opentrekken en in opties aangeven \"DELEN toestaan\"; zolang 1 firewall dit niet \"weet\", no go.\r\n====\r\n\r\nIedere meespelende conputer moet een uniek eige naam hebben, maar in het andere hokje de Groepsnaam EENDER.
Link naar reactie
Dit is dus helemaal niet nodig als je alleen op het internet wilt : [quote] Minstens 1 ding op je laptop, schijf of partitie of bestand, moet op \"delen\" worden gezet.\n====\n\nHeb je firewall(s) aan boord, dan opentrekken en in opties aangeven \"DELEN toestaan\"; zolang 1 firewall dit niet \"weet\", no go.\n====\n\nIedere meespelende conputer moet een uniek eige naam hebben, maar in het andere hokje de Groepsnaam EENDER. [/quote]\nDit geldt alleen als je een thuis netwerk maakt waarbij je van pc1 op pc2 wilt komen..\nDe wep/wpa/tkip/ enz key is opgeslagen/ingevuld op de router, en die moet je dus invullen als je wilt inloggen met wifi op de router. In vista geeft hij dit weer als het beveiligd is of het is een open netwerk, dan zou je er zo op moeten kunnen.\nMacfilter: als die aanstaat moet je dus je macadres van de pc invoeren in de router.\nAdvies: neem kontakt op met degene die hem aangesloten heeft, en lees eens de handleiding door ...\nSuc6..
Link naar reactie
Dit is aangesloten door iemand. Doet het goed want internet deed het bij deze persoon thuis mbv mijn router naar mijn laptop.\r\n\r\nOk, andere vraag waar evt het probleem light. Op het configurtiescherm heb ik 2 opties : Draadloze netwerkverbinding is ingeschakeld. Bij LAN -verbinding staat rood kruis, moet daar evt iets veranderd worden ?
Link naar reactie
[QUOTE=Kiba;364693]Dit is aangesloten door iemand. Doet het goed want internet deed het bij deze persoon thuis mbv mijn router naar mijn laptop.\r\n\r\nOk, andere vraag waar evt het probleem light. Op het configurtiescherm heb ik 2 opties : Draadloze netwerkverbinding is ingeschakeld. Bij LAN -verbinding staat rood kruis, moet daar evt iets veranderd worden ?[/QUOTE]\r\nRood kruis bij LAN-verbinding betekent vaak dat de kabel niet is ingestoken, of defect is.
Link naar reactie
Ja, dat kan met ip te maken hebben dat je geen wifi internet kunt krijgen: is afhankelijk van de router hoe de dhcp server ingesteld staat : dhcp server aan? Dan ip op automatisch zetten op laptop. Staat ie uit op de router, dan vast ip en dns en gateway instellen op de computer....\n\nEdIT geef anders even de regio aan waar je woont, anders wil er misschien iemand wel langs komen om het even te fixen ;)
Link naar reactie
Ok, nog even een andere vraag. Ik krijg ook steeds door dat 1 van de netwerkkabels niet goed is aangesloten dus daar kan ook het probleem inzitten.\r\n\r\nEr gaat een kabel van mijn vaste pc naar de modem. Moet het kabeltje vanaf de router ook naar de modem ?\r\nIk heb echter 1 uitgang op de modem om een kabeltje in te steken. Zou ik dit kunnen opvangen een splitter moeten gebruiken ?
Link naar reactie
???? en je dochter kan wel via wifi op de router wel op internet? Terwijl de router niet op het modem aangesloten is??\nErg vreemd allemaal. Weet je zeker dat het modem geen wifi heeft? Weet je ook zeker dat je dochter wel op JULLIE wifi zit?\nNormale opzet : Modem>utp>router>utp> pc\'s en pc\'s/laptops via wifi(draadloos) naar router...\nEn een splitter op de utp :( d8 het niet..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...