Ga naar inhoud

Internet op server


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\nIk wil internetten via mijn server (Windows Server 2003)\r\n\r\nSituatie:\r\n [ Telefoonlijn ]\r\n [ ROUTER ] (192.168.1.1)\r\n [ SERVER ] (192.168.1.254)\r\n [ Switch ]\r\n [ meerdere computers ] \r\n\r\n\r\nZoals je ziet heeft de server een vast ip adres én 2 netwerkkaarten.\r\nHoe kan ik zorgen dat ik op de pc\'s achter de server mee kan internetten door de server heen.\r\nIk heb ISA-server geinstalleerd.\r\n\r\nStephan
Link naar reactie
Ik zie aan deze gegevens niet dat de server 2 netwerkkaarten heeft. Wat heeft die tweede netwerkkaart dan als ip adres?\r\nDat is namelijk belangrijk. Want 192.168.1.1 heeft je router, 192.168.1.254 heeft je server. Als je server 2 netwerkkaarten heeft, dan heeft ie naast de 192.168.1.254 nog een ander ip adres.\r\nVermoedelijk ook en andere range bijv. 192.168.2.1 ofzo, en dan zou je op die netwerkkaart je switch moeten aansluiten en dan als gateway op de pc\'s dat ip adres van de server moeten aangeven.
Link naar reactie
Hij heeft een ISA server draaien en ik neem aan dat hij het leuk vindt om dat ook te gebruiken, danwel de zaak heeft opgezet op die manier om er iets van te leren. En dan heb je er niets aan als je er geen clients doorheen krijgt.\r\nIs dat de reden wellicht? Ben er ook wel een beetje nieuwsgierig naar alhoewel de reden niets afdoet aan het probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...