Ga naar inhoud

ISO image groter dan 4.7 GB


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk weet niet of deze vraag voor deze forumgroep is bestemd, maar ik waag het erop. Ik heb een ISO image gedownload van een film die ongeveer 5.7 GB groot is. Deze kan ik toch niet branden? Hoe kan ik de ISO image openen en deze geschikt maken voor 4.7 GB?\r\n\r\nIk gebruik voor het branden NERO 7 premium. \r\n\r\nBedankt voor het antwoord, groet
Link naar reactie
Images kunnen groter zijn dan de schijf waarop ze gebrand worden. CD images zijnsoms wel 1GB groot, en toch branden ze dan zonder mankeren op een 700MB schijfje. Maar het kan ook gewoon op een dvd9 moeten. Probeer anders eens het ding te mounten met daemon tools, en dan met dvdshrink wat te verkleinen. Of gewoon rippen naar divx natuurlijk.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;361637]Images kunnen groter zijn dan de schijf waarop ze gebrand worden. CD images zijnsoms wel 1GB groot, en toch branden ze dan zonder mankeren op een 700MB schijfje. Maar het kan ook gewoon op een dvd9 moeten. Probeer anders eens het ding te mounten met daemon tools, en dan met dvdshrink wat te verkleinen. Of gewoon rippen naar divx natuurlijk.[/QUOTE]\r\n\r\nOké, bedankt voor je antwoord. Wat is mounten? Is het trouwens mogelijk om met Nero de ISO weer te hercoderen naar Video TS en Audio TS bestanden om misschien wat menu functies te verminderen?\r\n\r\nGroet
Link naar reactie
Met nero kun je op videogebied inderdaad wel het een en ander doen. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Met dvdshrink moet het iig wel lukken. Je kunt daar de film recoden naar een lagere bitrate, maar ook menu\'s en extra\'s aanpassen of weglaten. Hou er rekening mee, dat recoden een tijdrovende aangelegenheid kan zijn (meerdere uren).\n\nMounten is het met software emuleren van een cd of dvd. Windows ziet dan het bestand als een (virtueel) schijfstation.\n\n[url]http://www.daemon-tools.cc/[/url]
Link naar reactie
[QUOTE] Waarom is zo\'n image trouwens groter dan 4.7 GB? Is toch niet handig? :-( [/QUOTE]\n\n\nStel dat men de kwaliteit graag goed wil houden, bijv. als het met DTS (geluid) is... Dan wordt zo\'n bestand groter. Je kan er ook voor kiezen een ISO gewoon maar in een virtuele speler te kijken en dan niet te branden... of Shrinken (= kwaliteitsverlies) of Dual Layer inderdaad.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...