Ga naar inhoud

Geen beschikbaar fysiek geheugen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,\r\n\r\nIk heb een kort vraagje.\r\nAls ik in het taakbeheer van Vista kijk zie ik de volgende gegevens:\r\nTotaal geheugen 2045 MB\r\nIn cache 1290 MB\r\nBeschikbaar 0 MB\r\n\r\nVoor mijn gevoel klopt dit niet, je moet toch beschikbaar geheugen hebben?\r\n\r\nBij het opstarten is er 600 MB beschikbaar, maar na 1 min is dit tot 0 MB gedaalt.\r\n\r\nHeb alles opgeschoond met Hitman Pro en ik draai verder geen programma\'s behalve IE.\r\n\r\nMijn laptop is ook al een paar keer vast gelopen tijdens het gebruik van Google Earth.\r\n\r\nHeeft iemand een idee?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;361116]Ik heb geen Vista, maar je kan toch in taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) kijken wie er zo veel gebruikt ?[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb het overzicht als bijlage bijgevoegd.\r\nNu zie ik wel twee verschillende fysieke geheugens?\r\nDe 1ste staat onderaan is het hoofdvenster en deze staat op 45%. Dit klinkt aannemelijk als je alleen vista draait. De 2de staat in het tapje prestaties (knipsel 3) en deze staat op 15MB.\r\n\r\nWelke klopt er nu?
Link naar reactie
Ik heb een beetje gezocht:\r\n\r\nVista gaat anders om met geheugen dan eerdere Windows versies.\r\n\r\n1349 MB in cache zou je ook kunnen zien als vrij geheugen. Maar Vista gebruikt het op dit moment voor de cache, dwz Vista houdt constant bij welke programma\'s en bestanden het meest gebruikt worden, en met een beleid van \"ongebruikt geheugen is verspild geheugen\" plaatst het die meest gebruikte items alvast in het veel snellere RAM, ipv het op langzame harddisk te laten staan. (RAM is wel 500-1000 maal sneller)\r\n\r\nMocht een programma dat geheugen nodig hebben, dan wordt het direct van die hoeveelheid cache afgehaald, zodat het beschikbaar is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...